۳۳۰۰ دلار جریمه در صورت عدم افشای کلمات عبور در مرز نیوزلند

بر اساس یک قانون جدید، مسافرانی که از این پس از مرزهای مختلف وارد کشور نیوزلند می شوند در صورت درخواست ماموران امنیتی موظف به افشای کلمات عبور گوشی ها و لپ تاپ های خود هستند.

موبنا – افرادی که در برابر درخواست ماموران مرزی مقاومت کرده و کلمات عبور سیستم های الکترونیکی خود را فاش نکنند، ۳۳۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

بر اساس قوانینی که پیش از این در نیوزلند به تصویب رسیده بود، پلیس و مقامات امنیتی و قضایی این کشور حق جستجو و بررسی محتوا و داده های ذخیره شده در گوشی ها، لپ تاپها و دیگر وسایل الکترونیکی کاربران را به دست آورده بودند.

بر طبق قانون جدید، اگر پلیس به مسافری مشکوک شود، می تواند به بهانه تخلف و انجام فعالیت های جنایی خواستار دریافت کلمه عبور گوشی، تبلت یا لپ تاپ وی شود. پس از دریافت کلمه عبور، پلیس حق دارد تاریخچه استفاده فرد از اینترنت و فایل های ذخیره شده توسط کاربر را بررسی کند،اماحق ندارد وارد حساب های اینترنتی فرد شود. آنها همچنین حق ندارند کلمات عبور فاش شده را در نزد خود نگهداری کنند.

نیوزلند تنها کشوری نیست که دست به چنین رفتاری می زند. در سال گذشته میلادی مقامات آمریکایی در بدو ورود بیش از ۳۰ هزار مسافر به این کشور گوشی ها و لپ تاپ های آنها را مورد بررسی و کنترل قرار دادند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا