روبات هوشمند علی‌بابا مخصوص هتل‌ها! (+عکس)

این روبات که حدود یک متر ارتفاع دارد می‌تواند با میانگین سرعت ۳.۶ کیلومتر بر ثانیه حرکت کند و انواع غذاها یا نوشیدنی ها را داخل شکم خود بگذارد تا به دست مهمانان هتل برساند.

موبنا – آخرین اخباری که در مورد شرکت تجارت الکترونیکی علی‌بابا منتشر شد این بود که محصولات و مرسولات مورد نیاز مردم را از طریق پهپاد به دست آنها می‌رساند تا با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان خریدهای اینترنتی کاربران به دست آنها برسد. اقدام جالب دیگری که این شرکت انجام داده بود راه‌اندازی یک دستگاه خرید هوشمند برای اتومبیل‌ها بود. ولی علی‌بابای چینی هم اکنون یک گام فراتر رفته و روباتی را تولید کرده است که می‌تواند در هتل‌ها به مهمانان سرویس‌دهی کند. این روبات «اِی.آی لَبس» نام دارد و به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است تا به جای کارمندان هتل، به صورت کاملا هوشمند از مهمانان پذیرایی کند.

در صورتی که مهمانان تمایل داشته باشند، می‌توانند با تکمیل کردن فرم مربوطه در طول اقامت چند روزه خود خدمات مورد نیاز را از روبات دریافت کنند و پس از ارایه درخواست خود برای انواع مختلف غذا، نوشیدنی یا …. در کوتاه‌ترین زمان آن را دریافت کنند.

مهمانانی که درخواست پذیرایی توسط روبات را پر می‌کنند در اتاق خود یک دستگاه اسپیکر هوشمند «آمازون اکو» را در اختیار دارند که می‌توانند آن را به عنوان واسط میان خود و روبات مورد استفاده قرار دهند. این روبات مجهز به بدنه آلومینیومی حدود یک متر ارتفاع دارد و زمانی که فرمان صوتی را از مهمان دریافت می‌کند،‌ سریع دست به کار می‌شود. فرمان از طریق کارمندان هتل یا از طریق سیستم رابط روباتیک به این دستگاه هوشمند متحرک ارسال می‌شود و سپس انواع مختلف سفارش‌های مهمانان را به دست آنها می‌رساند.

روبات هوشمند علی‌بابا مخصوص هتل‌ها! (+عکس)

این روبات که قابلیت سرویس‌دهی در طبقات مختلف هتل‌ها را دارد به رادارهای هوشمند، سیستم لیزری تشخیص محیط پیرامون و حسگرهای راداری مجهز شده است که به کمک آنها می‌تواند تمامی اشیا پیرامون را تشخیص دهد و از برخورد با آنها جلوگیری کند. سپس روبات به صورت خودکار و بدون کمک گرفتن از انسان‌ها ابتکار عمل را به دست می‌گیرد تا با حداکثر سرعت خود را به اتاق مهمان برساند. این روبات می‌تواند با میانگین سرعت ۳.۶ کیلومتر بر ثانیه حرکت کند. لیزر مسیریاب در این روبات به پروژکتورهای ویژه مجهز شده است که سطح زمین و محیط پیرامون را اسکن می‌کند تا روبات مسیر خود را به راحتی پیدا کند. این در حالی است که سیستم ارتباطی وای-فای روبات هم این امکا نرا برای آن فراهم می‌کند تا به راحتی از طبقات بالا رود و اتاق مهمان را پیدا کند.

زمانی که روبات هوشمند به مقصد می‌رسد، یک پیام اطلاع‌رسانی به مهمان مربوطه رسال می‌کند و به او توضیح می‌دهد که با سفارش مربوطه پشت درب ایستاده است. سپس روبات هوشمند از سیستم ویژه تشخیص چهره استفاده می‌کند تا هویت مهمان را تشخیص دهد و اطمینان حاصل کند که درخواست مربوطه را به درستی تحویل داده است. این روبات در قسمت شکم خود یک دریچه ویژه را در اختیار گرفته است تا انواع مختلف بسته‌ها یا خوراکی‌ها را در آن جا دهد و به دست مشتری برساند.

مهمان می‌تواند از این روبات سوالات مختلف بپرسد و برای آنها جواب قانع کننده دریافت کند. همچنین این امکان وجود دارد تا مهمان با فرمان‌های صوتی خود یا با استفاده از نمایشگر لمسی نصب شده روی بدن روبات دیگر درخواست‌های خود را به او انتقال دهد. روبات هوشمند همچنین قابلیت تشخیص حرکات دست مهمانان را دارد و سپس به صورت صوتی به درخواست‌های مطرح شده پاسخ می‌دهد.

قرار است روبات هوشمند مهمان‌دار هتل از ماه آینده به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کند و البته برای آن پیش‌بینی شده است که در مراحل بعدی به جز هتل‌ها در سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و رستوران‌ها هم سرویس‌دهی کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا