خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

در بخش طراحی e-Legend این خودرو کاملا شبیه به اتومبیل‌های کلاسیک ساخته شده است و از این نظر می‌توان گفت شکل ظاهری ان دقیقا مشابه مدل «۵۰۴ کوپه» است که از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی تولید می شد.

موبنا – شرکت فرانسوی خودروسازی پژو در جریان معرفی مدل مفهومی اتومبیل جدید خود موسوم به e-Legend گفت: «انتقال سیستم تامین انرژی خودروها به نسل جدید منابع انرژی، سابقه ۱۲۰ ساله سوخت‌های فسیلی در این عرصه را از بین نخواهد برد». این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که پژو خودروی بسیار پیشرفته و هوشمند خود را با شکل ظاهری کلاسیک به معرفی کرد.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

شرکت پژو به جای آنکه سیستم طراحی خود را به طور کامل متحول کند و ظاهر جدید برای خودروهای هوشمند خود در نظر بگیرد، تصمیم گرفت مدل «۵۰۴ کوپه» خود را احیا کند تا این محصول در قالب یک خودروی کاملا برقی و مجهز به سیستم خودران وارد خیابان‌ها شود و شرکت فرانسوی از این طریق اعلام کند نسل جدید خودروهای برقی و هوشمند به طور کامل نسل قبلی خودروها را کنار نمی‌گذارند.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

خودروی کاملا مدرن e-Legend مجموعه‌ای از فناوری‌های کنونی و آتی را در خود جا داده است که از جمله آنها می‌توان به موتور برقی با توان ۴۵۶ اسب بخار، نمایشگر هوشمند ۱۶ اینچی و دستیار هوشمند مبتنی بر فرمان‌های صوتی اشاره کرد.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

پیش از این هم اتومبیل‌های برقی و هوشمند با ظاهر کلاسیک معرفی شده بود که از جمله آنها می‌توان به Zelectric فولکس‌واگن یا Renovo Shelby اشاره کرد. با این وجود به نظر می رسد که پژو تصمیم دارد یکی از بهترین روش‌ها برای نمایش نسل آتی خودروها را مورد استفاده قرار دهد و آنها را با گذشته تلفیق کند. با این توضیح محصول جدید پژو فناوری‌های جدید را به خودروهایی که شکل ظاهری آنها شناخته شده است، تزریق کرده تا مردم احساس بهتری با آن داشته باشند.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

در بخش طراحی e-Legend این خودرو کاملا شبیه به اتومبیل‌های کلاسیک ساخته شده است و از این نظر می‌توان گفت شکل ظاهری ان دقیقا مشابه مدل «۵۰۴ کوپه» است که از اواخر دهه ۱۹۶۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی تولید می شد. آن دسته از افرادی که با این خودرو آشنا هستند به راحتی می‌توانند مشابهت‌های آن را با محصول کاملا برقی و جدید پژو مشاهده کنند. هر دو این خودروها چهره مشابه دارند، چهار چراغ مجزا برای آنها در نظر گرفته شده است، چراغ‌های عقب مربعی شکل است، چراغ‌های عقب در سه باکس مجزا تعبیه شده‌اند و در کل شکل ظاهری آنها از پشت و جلو یکسان است.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

شرکت پژو موفق شد موتور برقی و هوشمند را به اتاق ۵۰۴ اضافه کند و با این وجود برخی تغییرات در بدنه و شاسی خودرو اعمال شد تا e-Legend در قالب یک اتومبیل کاملا مدرن و پیشرفته مطابق با نسل آتی فناوری‌ها در اختیار علاقمندان قرار گیرد. ستون‌های بسیار محکم، بدنه قوی، چرخ‌های ۱۹ اینچی و بدنه سبک از جمله مواردی است که این خودرو را با استانداردهای قرن ۲۱ سازگار می‌کند.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

البته شرکت پژو اقدامات دیگری را هم انجام داده است تا این خودرو را با استانداردهای قرن بیست و یکم سازگار کند. به عنوان مثال، این اتومبیل هوشمند جدید موتور ۴۵۶ اسب بخاری کاملا برقی را در اختیار دارد که نیروی تولید شده را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد و این موتور روی بدنه ۶۰۰ کیلوگرمی سوار شده است. توان باتری این خودرو در صورتی که شارژ کامل داشته باشد ۱۰۰ کیلووات ساعت است. این موتور برقی قادر است توان گشتاور معادل ۵۹۰ پوند-فوت تولید کند تا خودرو بتواند در کمتر از ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. پژو توضیح داد حداکثر سرعت این خودروی برقی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

در بخش فناوری‌های هوشمند برای رانندگی در حالت خودران هم e-Legend قابلیت‌های منحصر به‌فردی را در اختیار گرفته است. خودروهای هوشمند کنونی قابلیت رانندگی خودکار و رانندگی با انسان را به صورت همزمان ارایه می‌دهند، ولی پژو یک گام از این مرحله جلوتر رفته است. در بخش رانندگی توسط انسان، رانندگان می‌توانند یکی از دو حالت «افسانه‌ای» یا «تقویت شده» را انتخاب کنند. مدل اول برای رانندگی آسان‌تر طراحی شده است که تجربه مشابه خودروهای کلاسیک را فراهم می‌کند و رانندگی با آن شبیه به رانندگی با مدل «۵۰۴ کوپه» است.

خودرو کاملا برقی و هوشمند پژو شبیه مدل قدیمی ۵۰۴ (+عکس)

حالت «تقویت شده» خودرو را در حالت کاملا برقی قرار می‌دهد و راننده به واسطه آن می‌تواند از حداکثر سرعت و توان موتور بهره ببرد. در این حالت نمایشگر مرکزی جاده پیشرو را به صورت روشن‌تر و واضح‌تر به نمایش می‌گذارد و راننده می‌تواند با توان بالاتر به جلو حرکت کند.

زمانی که راننده تصمیم می‌گیرد خودرو را در حالت کاملا خودران قرار دهد، داشبورد خودرو به یک نمایشگر ۴۹ اینچی تبدیل می‌شود، صندلی‌های جلو به سمت عقب می‌چرخند تا راحت‌ترین حالت فراهم شود، و اتاق داخل خودرو شبیه به یک سالن کنفرانس چهار نفره تبدیل می‌شود و سیستم شارژ موبایل و لپ‌تاپ هم در دسترس قرار می‌گیرد. اگر خودرو در این شرایط در حالت «نرم» قرار بگیرد نحوه قرار گرفتن صندلی‌ها در راحت‌ترین شرایط خواهد بود. حالت «تیز» هم به گونه‌ای است که صندلی‌ها به جلو برمی‌گردند و در حالی که اتومبیل به صورت خودران حرکت می‌کند، راننده به نمایشگر مرکزی دسترسی دارد و می‌توان از این طریق برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

شرکت پژو توضیح داد هفته آینده در جریان برگزاری «نمایشگاه موتور شو پاریس ۲۰۱۸» از مدل مفهومی e-Legend در معرض دید عموم رونمایی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا