مهلت دوباره به ۲ نسخه فارسی تلگرام داده شد

یک روز مانده به سررسید آخرین مهلت هاتگرام و طلاگرام در ۱۵ شهریور، مدیرعامل پیام رسان بومی آی‌گپ از ارایه مهلت مجدد به ۲ نسخه فارسی تلگرام خبر داد و به نشانه اعتراض تصویری از تجهیزات سرورهای جدید این پیامرسان را منتشر کرد.

موبنا –   آخرین مهلت فعالیت هاتگرام و طلاگرام تا ۱۵ شهریور است و طبق صحبت‌های اعلام شده قرار است این دو نسخه فارسی تلگرام یا از تلگرام مستقل شده و پیام رسان کاملا بومی شوند یا فعالیت آنها با روش فعلی متوقف شود.

ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز گفته بود: «در رابطه با هاتگرام و تلگرام طلایی از ابتدا سیاست‌های خروج از انحصار تلگرام برای دوره گذار روی این برنامه‌ها حساب شده بود و پذیرفتیم که تلگرام‌های فارسی چند ماهی فعال باشند، اما آخرین مهلتی که به آقایان دادیم ۱۵ شهریور است و باید به یک پیام‌رسان صد درصد بومی تبدیل شوند.»

پس از درج گزارش دیروز فارس، محمد رسول کاظمی مدیر پیام رسان بومی آی گپ در توییتی از ارایه مهلت مجددی به ۲ نسخه فارسی تلگرام خبر داده است.

وی با انتشار تصاویری از تجهیزات سرور خریداری شده به ارایه مهلت مجدد انتقاد کرده و توضیح داده که پیام رسان بومی با گذراندن چالش هایی از جمله قانع کردن سرمایه‌گذار در حال آماده شدن برای ۱۵ شهریور بوده که هاتگرام و طلگرام فیلتر می شوند و تقاضا برای پیام رسان جایگزین بالا می رود.

مهلت دوباره به ۲ نسخه فارسی تلگرام داده شد

مهلت دوباره به ۲ نسخه فارسی تلگرام داده شد

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا