مودم‌های اینترنتی D-Link به‌راحتی هک می‌شوند

یک تیم از متخصصان امنیتی به تازگی دریافته‌اند که هکرهای بسیاری در جهان توانسته‌اند با انتشار یک بدافزار به مودم‌های اینترنت وای فای برند D-Link نفوذ کنند.

موبنا – مدت‌هاست که محققان بسیاری از امنیت ضعیف پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای می‌گویند و همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت سایبری در مودم‌های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند.
همانطور که محققان هشدار داده‌اند، امنیت اینترنت بی‌سیم وای فای همچنان در هاله‌ای ابهام و شبهه‌های متعددی به سر می‌برد؛ حالا متخصصان امنیتی فعال در شرکت امنیتی ESET که به تولید و ارائه آنتی‌ویروس‌های پیشرفته می‌پردازد، به تازگی اعلام کرده‌اند که هکرهای بسیاری با انتشار بدافزار توانسته‌اند مودم و روترهای اینترنت وای فای برند D-Link را هک کرده و به اطلاعات کاربران آن‌ها دسترسی پیدا کنند.
این متخصصان در ادامه گزارش خود خاطر نشان کرده‌اند که دو نوع بدافزار در این حملات بدافزاری و سایبری مشاهده شده است که برآورد می‌شود میلیون‌ها کاربر متصل به اینترنت وای فای در جهان را با آسیب‌ها، تهدیدات و خطرهای بی‌شماری رو به رو کرده است.
این هکرها با انتشار این بدافزارها موفق شده‌اند که به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران متصل به مودم‌های اینترنت وای فای با برند D-Link نفوذ کرده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. هکرها و مجرمان سایبری به منظور دستیابی به اهداف شوم خود نظیر سرقت اطلاعات سری و محرمانه از حساب‌های کاربری افراد ناشناس و قربانیان اینترنتی سوءاستفاده می‌کنند تا از پیگیری و ردیابی‌های امنیتی مصون بمانند.
بدین منظور کاربرانی که به مودم‌های اینترنت وای فای برند مذکور متصل می‌شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هر از گاهی با انجام به‌روزرسانی و آپدیت و همچنین فعال‌سازی امکانات امنیتی روترهای مورد استفاده خود، احتمال دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین سرقت اطلاعات شخصی شان را به حداقل برسانند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا