این ربات بی دردسر از شما آزمایش خون می گیرد (+فیلم و عکس)

خون نقش حیاتی در سلامت هر انسانی ایفا می کند و یک آزمایش خون ساده مشخص خواهد کرد که وضعیت ارگان های حیاتی بدن هر فرد به چه شکلی است.

موبنا – پژوهشگران دانشگاه راجرز آمریکا به منظور تسهیل و افزایش دقت فرایند خون گیری از افراد رباتی را تولید کرده اند که هم قادر به خون گرفتن از افراد و هم قادر به آزمایش دقیق خون است.

خودکارسازی فرایند خون گرفتن باعث می شود این فرایند سریع تر و ارزان تر شود. بر خلاف تصور برخی افراد انجام آزمایش خون کار ساده ای نیست و نیازمند متخصصان تعلیم دیده و تجهیزات مناسب است و اگر این امکانات فراهم نباشد، نتایج دقیقی به دست نیامده و تصمیم گیری های بعدی پزشکی نیز بی مبنا و غلط خواهد بود.

این ربات بی دردسر از شما آزمایش خون می گیرد (+فیلم و عکس)

یکی دیگر از مزایای استفاده از ربات آزمایش خون کاهش مدت زمان مورد نیاز برای دسترسی به نتایج است که باعث می شود تشخیص پزشکان دقت بیشتری داشته باشد.
ربات یادشده دارای سه بخش مجزاست که اولی رگ خونی که باید برای دریافت خون مورد استفاده قرار بگیرد را از طریق اشعه مادون قرمز و تصویربرداری مافوق صوت مشخص می کند. در نهایت این بخش سوزن را وارد رگ خونی انتخاب شده می کند.

این ربات بی دردسر از شما آزمایش خون می گیرد (+فیلم و عکس)

بخش دوم خون را استخراج کرده و آن را به سمت بخش سوم پمپاژ می کند که وظیفه تجزیه و تحلیل و انجام آزمایش را بر عهده دارد. این بخش مجهز به تراشه ای است که می تواند اجزای خون را به دقت بررسی کند. زمان عرضه این ربات به بازار و قیمت آن هنوز مشخص نیست.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا