۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

در اینجا ۱۰۰ نکته جالب در مورد مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه ر مشاهده می‌کنید که به احتمال قوی از بیشتر آنها بی‌خبر بوده‌اید.

موبنا – سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد بیست‌ویکمین دور از مسابقات جام جهانی فوتبال است که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) آن را برگزار می‌کند. از زمان نخستین تورنومنت این مسابقات ۸۸ سال می‌گذرد. نخستین دور از مسابقات جام جهانی سال ۱۹۳۰ میلادی در کشور اروگوئه برگزار شد و این نخستین باری است که روسیه میزبانی این مسابقات را برعهده دارد.

در مسابقه جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه ۳۲ کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و بین آنها ایسلند و پاناما نخستین حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کنند. اسلواکی آخرین تیمی بود که سال ۲۰۱۰ میلادی با پیروزی در مرحله گروهی خود موفق شد این عنوان را به دست بیاورد و اولین بازی در جام جهانی را تجربه کند.

این تورنومنت در ۱۲ استادیوم در ۱۱ شهر روسیه برگزار می‌شود. مسکو تنها شهری است که دو ورزشگاه لوژنیکی و اسپارتاک آن به صورت همزمان دو بازی را میزبانی می‌کند.

از سال ۱۹۸۶ میلادی به بعد مسابقات جام جهانی فوتبال به گونه‌ای ساماندهی شد تا تیم‌ها ابتدا در گروه‌های از پیش تعیین شده به رقابت بپردازند.

به جز آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ میلادی، تیم فوتبال تمام میزبان‌ها موفق شده است خود را تا دور دوم مسابقات برساند. در ۳۰ درصد موارد کشور میزبان توانسته است عنوان قهرمانی مسابقات را هم از آن خود کند. آخرین بار این اتفاق در سال ۱۹۹۸ میلادی در کشور فرانسه صورت گرفت.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

برنده تمام جام‌های جهانی فوتبال یک کشور از اروپا یا آمریکای جنوبی بود. بر این اساس تاکنون ۱۱ بار اروپایی‌ها و ۹ بار تیم‌های آمریکای جنوبی در جام جهانی فوتبال به قهرمانی رسیده‌اند.

برزیل بیش از دیگر تیم‌ها عنوان برنده جام جهانی فوتبال را از آن خود کرده است و از ۲۰ جام جهانی فوتبال که تا پیش از این برگزار شده بود، عنوان قهرمانی ۵ مورد به این کشور اختصاص دارد. برزیل همچنین تنها کشوری محسوب می‌شود که در تمامی جام‌های جهانی حضور داشته است.

تنها چهار بار در تاریخ جام جهانی فوتبال اتفاق افتاده است که یک تیم همه بازی‌های خود را ببرد و حتی یک بازی را هم نبازد: اروگوئه چهار برد از چهار بازی در سال ۱۹۳۰ میلادی، ایتالیا چهار برد از چهار ازی در سال ۱۹۳۸ میلادی، برزیل شش برد از شش بازی در سال ۱۹۷۰ میلادی، و برزیل هفت برد از هفت بازی در سال ۲۰۰۲ میلادی.

آلمان امیدوار است در این دور از مسابقات جهامی جهانی فوتبال برای نخستین بار عنوان قهرمانی دو دوره از بازی‌ها را به صورت متوالی از آن خود کند. پیش از این برزیل در سال ۱۹۶۲ میلادی موفق به کسب این عنوان شده بود. لازم به ذکر است در تاریخ جام جهانی فوتبال برزیل تاکنون پنج بار قهرمان شده است و تیم ملی آلمان چهار بار این عنوان را از آن خود کرده است.

در سال‌های اخیر دو بار سرگروه‌ها موفق نشدند از مرحله گروهی عبور کنند: ایتالیا در سال ۲۰۱۰ میلادی و اسپانیا در سال ۲۰۱۴ میلادی.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

پرتغال امیدوار است چهارمین تیم پیروز در هر دو مسابقه قهرمانی اروپا و جام جهانی فوتبال باشد. پیش از این آلمان غربی در مسابقات «یورو ۷۲» و «ورلد کاپ ۷۴» این عنوان را کسب کرد، فرانسه در «ورلد کاپ ۹۸» و «یورو ۰۰» به این عنوان دست یافت، و اسپانیا در «یورو ۰۸»، «ورلد کاپ ۱۰» و «یورو ۱۲» چنین اتفاقی را رقم زد.

از سال ۱۹۵۸ میلادی تاکنون این نخستین باری بود که ایتالیا نتوانست وارد جام جهانی فوتبال شود. ایتالیا تنها تیم از هشت سرگروه بود که نتوانست در مسابقات مقدماتی به پیروزی برسد و وارد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شود.

مکزیک کشوری محسوب می‌شود که بیشترین تعداد بازی‌ها بدون برنده شدن را ثبت کرده است. تیم ملی این کشور تاکنون ۱۶ بار وارد جام جهانی شده است و هرگز به پیروزی نرسیده است.

سوئیس تنها تیم ملی فوتبال جهان محسوب می‌شود که رقابت‌های بدون گل را دنبال کرده است. تیم ملی این کشور در سال ۲۰۰۶ میلادی در چهار بازی حتی یک گل هم نخورد.

در بین ۶۲ بازی که تیم ملی فوتبال انگلستان در تمام جام‌های جهانی انجام داده است، در ۱۱ مورد این تیم بازی را با نتیجه ۰-۰ به اتمام رسانده است. این رکورد بیش از هر تیم دیگر برای انگلیسی‌ها ثبت شده است.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

برزیل بیشترین تعداد کارت قرمز در تاریخ جام جهانی فوتبال را دارد که گفته می‌شود مجموع کارت‌های قرمز داده شده به بازیکنان برزیلی در تمام این سال‌ها به ۱۱ مورد می‌رسد، پس از آن آرژانتین با ۱۰ مورد و اروگوئه با ۹ مورد قرار دارند.

پرو که در نخستین جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ میلادی حضور داشت، هم اکنون نخستین حضور در جام جهانی فوتبال را از سال ۱۹۸۲ به بعد تجربه می‌کند. این بزرگترین غیبت یک تیم فوتبال در جام جهانی محسوب می‌شود.

بیشترین رکورد برای بالاترین تعداد گل‌های زده شده در یک دوره از مسابقات جام جهانی در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴ میلادی ثبت شد که در هر یک از آنها تیم‌های فوتبال ۱۷۱ گل به یکدیگر زدند. این در حالی کمترین تعداد گل زده شده در سال ۲۰۱۰ میلادی با ۱۴۵ گل به ثبت رسید.

آلمان در سه دوره قبلی جام جهانی بیشترین تعداد گل زده را به خود اختصاص داد. تیم ملی فوتبال این کشور در سال ۲۰۰۶ میلادی ۱۴ گل، در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۶ گل و در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۸ گل را به ثمر رساند.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

بیشترین تعداد گل زده شده در یکی از مسابقات جام جهانی فوتبال در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۹۵۴ ثبت شد. در این بازی دو تیم اتریش و سوئیس مقابل یکدیر قرار داشتند که بازی با نتیجه ۷-۵ به نفع اتریش به پایان رسید.

«جاست فانتِین» فرانسوی همچنان رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. او در سال ۱۹۵۸ میلادی ۱۳ گل را به ثمر رساند و این در حالی بود که «الِگ سالِنکو» روسی در یکی از بازی‌های جام جهانی توانست این رکورد را از آن خود کند. این بازیکن روسی در ۲۸ ژوئن ۱۹۹۴ میلادی پنج گل به تیم ملی کامرون زد.

از بین فوتبالیست‌های کنونی «توماس مولِر» بیشترین تعداد گل زده در مسابقات جام جهانی فوتبال را به خود اختصاص داده است. او طی ۵ بازی خود در دو تورنومنت اخیر موفق شد ۱۰ گل بزند. لازم به ذکر است پیش از او «میروسلاو کلوزه» با ۱۶ گل این عنوان را در تاریخ از آن خود کرده است.

«توماس مولر» عنوان بیشترین تعداد پاس گل در مسابقات جام جهانی فوتبال را هم دارد و در مجموع ۶ پاس گل داده است. در کنار او از سال ۱۹۶۶ میلادی به بعد «دیگو مارادونا» با ۸ پاس گل، و «کرزگرز لاتو» و «پیِر لیتبارسکی» هر کدام با ۷ پاس گل نیز قرار دارند.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

آخرین فردی که در یک بازی موفق شد ۱۰ گل را به تیم مقابل به ثمر برساند «جرد مولر» در سال ۱۹۷۰ میلادی بود و پس از او رونالدو در سال ۲۰۰۲ میلادی با ۸ گل این عنوان را به خود اختصاص داد.

«میروسلاو کلزوه»، «پِله» و «اوو سیلر» افرادی هستند که در چهار جام جهانی قبلی گل زده‌اند. تنها شخصی که در جام جهانی فوتبال روسیه می‌تواند به این عنوان دست پیدا کند «تیم کاهیل»، ‌«رافائل مارکوئز»، «کریستین رونالدو» و «دیوید ویلا» هستند.

«آنتونیو کارباخال» مکزیکی و «لوتار ماتئوس» آلمانی افرادی هستند که بیشترین تعداد حضور در تاریخ جام جهانی را دارند. هر کدام از این دو نفر در پنج دوره از مسابقات جام جهانی حضور داشتند و این بار «رافائل مارکوئز» در روسیه به این عنوان دست پیدا می‌کند.

در هر جام جهانی تیم ملی فوتبالی که عنوان قهرمانی را از آن خود می‌کند توسط مربی هدایت شده است که ملیت مشابه همان تیم را دارد.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

«اسکار واشنگتن تابارز» اروگوئه‌ای در جام جهانی روسیه برای چهارمین جام جهانی متوالی هدایت تیم خود را برعهده دارد و از این نظر بین همه مربیان جهان رکورددار است.

«هلموت شون» آلمانی تنها مربی در تاریخ جام جهانی فوتبال است که در بیشترین تعداد بازی‌ها حضور داشته است. او در مجموع در ۲۵ بازی آلمان در تاریخ جام جهانی فوتبال هدایت این تیم را برعهده گرفت و در تمام بازی‌ها پیروز شد.

تیم ملی فوتبال روسیه که میزبانی این دوره از مسابقات را دارد در سال‌های ۱۹۹۴، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ میلادی در این بازی‌ها حضور داشت و هرگز نتوانست از مرحله گروهی عبور کند. در هر سه دوره قبلی این تیم عنوان سوم گروه خود را به دست آورد.

آلمان تنها تیم ملی یوفا محسوب می‌شود که در همه زمینه‌ها برنده شده است. این تنها با اختلاف گل مثبت ۳۹ عنوان بهترین تیم اروپا را دارد.

انگلستان امسال پانزدهمین حضور خود در جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کند و این ششمین جام جهانی متوالی است که تیم ملی انگلستان در آن حضور دارد. این تیم در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۷۰ میلادی موفق شد عنوان قهرمانی جام جهانی را از آن خود کند.

فرانسه برای پانزدهمین بار وارد مسابقات جام جهان می‌شود و این ششمین دور از حضور پشت‌سرهم تیم ملی مذکور در جام جهانی فوتبال است.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

اسپانیا بر اساس استانداردهای سازمان یوفا کمترین تعداد گل زده در بین تیم‌های سرشناس این منطقه را دارد. این تیم در ۱۰ بازی ۳ گل به ثمر رسانده است که از این نظر می‌توان آن را مشابه انگلستان دانست.

این نخستین حضور «روبرتو مارتینِز» در جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. او نخستین مربی خارجی است که هدایت تیم ملی بلژیک را در مسابقات جهانی برعهده دارد. پیش از او «دوگ لیوینگستون» در سال ۱۹۵۴ میلادی با مربی‌گری سوئیس این عنوان را در اختیار داشت.

با بررسی رکوردهای یوگوسلاوی به همراه صربستان و مونتنگرو، این دوازدهمین حضور صرب‌ها در جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. ولی اگر آن را به عنوان یک کشور مجزا در نظر بگیریم، صربستان پیش از این فقط در جام جهانی ۲۰۱۰ حضور داشت.

سوئد در این زمینه کارنامه بسیار خلوتی دارد و فقط در سه جام جهانی حضور داشته است.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

سوئیس برای نخستین بار در تاریخ خود در سال ۱۹۵۴ میلادی به مرحله یک‌چهارم نهایی جهام جهانی فوتبال رسید. در آن سال کشور سوئیس میزبان این بازی‌ها بود. تیم ملی سوئیس هرگز نتوانست خود را به مرحله نیمه نهایی برساند.

از بین هشت بازی که تیم ملی لهستان در مسابقات جام جهانی اخیر انجام داد در شش بازی بدون گل زده بازنده شد. آنها در هر یک از این بازی‌ها دستکم یک گل خوردند.

«کریستین رونالدو» تنها بازیکنی محسوب می‌شود که به تنهایی در بیشترین تعداد گل زده شده حضور دارد. اون به صورت مستقیم در ۱۸ گل ثبت شده در جام جهانی حضور داشته است. سازمان یوفا تعداد گل‌های زده شده رونالدو را ۱۵ عدد و تعداد پاس‌های گل او را ۳ عدد اعلام کرده است.

کرواسی در هر سه دوره قبلی جام جهانی در نخستین بازی خود شکست خورد، دو بازی اخیر این تیم در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ میلادی مقابل برزیل بود.

از ۲۷ گلی که تیم ملی دانمارک در مسابقات جام جهانی فوتبال به ثمر رساند از داخل محوطه ۱۸ قدم بود.

ایسلند کشوری است که با کمترین تعداد جمعیت در جام جهانی فوتبال حضور دارد. تعداد کل ساکنان کشور ایسلند ۳۳۴ هزار نفر است.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

برزیل تنها کشوری محسوب می‌شود که در تمام ۲۱ دور مسابقات جام جهانی فوتبال حضور داتشه است، با کسب ۲۵ درصد عنوان قهرمانی بازی‌ها پرافتخارترین تیم در این بازی‌ها است، و آخرین باری که دو دور متوالی قهرمان جام جهانی فوتبال شد به سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ میلادی برمی‌گردد.

در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی معروف به کونمبول (CONMEBOL) آرژانتین ۱۹ گل در جام جهانی به ثمر رسانده است و پس از آن بولیوی با ۱۸ گل قرار دارد.

«ادینسون کاوانی» در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با ۱۰ گل زده برای اروگوئه پرآوازه‌ترین بازیکن محسوب می‌شود.

«جیمز رودرینگز» در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بهترین بازیکن تیم ملی کلمبیا محسوب می‌شود. تیم ملی این کشور تاکنون در ۱۰ دور از مسابقات جام جهانی فوتبال حضور داشته است که رودرینگز ۸ دور از آنها را همراهی کرده است، ۶ گل به ثمر رسانده است و ۲ پاس گل هم در این مسابقات داده است.

«تئوفیلو کوبلیاس» در ۱۹ دور حضور تیم ملی پرو در جام جهانی فوتبال موفق شد ۱۰ گل به ثمر برساند و ۲ پاس گل بدهد.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

مکزیک در ۶ جام جهانی اخیر حضور داشت و در آنها ۱۶ بازی کرد و در نهایت بازنده شد. این تیم در ۱۷ بازی گروهی اخیر خود حضور افتخار آفرین داشت که نتیجه آن ۸ برد و ۷ تساوی بود.

بدون در نظر گرفتن پنالتی‌ها، کاستاریکا در کنار آلمان و هلند یکی از سه تیم ملی فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ بود که شکست نخورد.

پاناما نخستین حضور خود در جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کند. کشور اسلواکی با حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ میلادی نیز بعد از پاناما این افتخار را دارد که فراتر از مرحله گروهی برود.

از سال ۱۹۹۴ میلادی به بعد هیچ کشور آفریقایی نتوانست به اندازه نیجریه در جام جهانی حضور داشته باشد. در سال ۲۰۱۸ میلادی نیجریه ششمین حضور خود در جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کند.

تونس در تاریخ دوم ژوئن ۱۹۷۸ میلادی موافق شد در نخستین بازی خود در جام جهانی مقابل مکزیک به برتری ۳-۱ دست یابد و از آن زمان به بعد در هیچ یک از ۱۱ بازی خود به پیروزی نرسید. این کشور در کارنامه خود چهار تساوی و هفت شکست را ثبت کرده است. بلغارستان رکورد پشت سر گذاشتن ۱۷ بازی بدون برد بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۴ میلادی را دارد.

مراکش تنها کشوری محسوب می‌شود در دور سوم رقابت‌های کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شش بازی خود به پیروزی رسید.

«محمد صلاح» در دور سوم رقابت‌های کنفدراسیون آفریقا عنوان بهترین فوتبالیست را از آن خود کرد و از مجموع ۸ گل زده برای تیم ملی مصر، ۵ گل به نام او ثبت شد.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دومین تورنومنت جدی برای «آلیو سیسه» به عنوان مربی محسوب می‌شود. او در جام ملت‌های فوتبال آفریقا در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان بازیکن حضور داشت و تیم خود را تا یک‌چهارم نهایی رساند. این مرد سنِگالی تنها حضور خود در مسابقات جام جهانی را در سال ۲۰۰۲ میلادی تجربه کرد.

پنج مورد از هشت گلی که تیم ملی کره جنوبی در جام جهانی به ثمر رساند از خارج محوطه جریمه وارد دروازه شد. همچنین ۱۲ مورد ۱۳ گل اخیر این تیم ملی در نیمه دوم بازی‌ها به ثبت رسید.

ژاپن تنها یک بار میزبانی گروه خود را در جام جهانی تجربه کرد. تیم ملی این کشور در سال ۲۰۰۲ میلادی میزبان جام جهانی فوتبال بود و آن سال به عنوان سرگروه انتخاب شد.

«تیم کاهیل» از مجموع ۱۱ گل تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی ۵ گل را به ثمر رساند و به عبارت دیگر ۴۵ درصد گل‌های تیم ملی فوتبال استرالیا در جام جهانی توسط کاهیل زده شد. او یکی از ۹ بازیکنی محسوب می‌شود که در حضور اخیر استرالیا در جام جهانی گل زد.

ایران برای نخستین بار دو حضور متوالی و پشت سرهم در جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کند. تیم ملی فوتبال ایران هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده است، از ۱۲ بازی خود در این مسابقات تنها در یک بازی به پیروزی رسیده است، و سه تساوی به همراه هشت باخت را در کارنامه خود دارد. تنها برد ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی می‌شود که در مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا ۲-۱ به پیروزی رسید.

از زمان امتیازدهی به تیم‌ها در جام جهانی فوتبال، عربستان سعودی تاکنون دو بار با اخراج سرمربی روبرو شده است: « برت فن مارویک» و « ادگاردو بائوسا».

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

«استانیسلاو چرچسوف» مربی تیم ملی فوتبال روسیه سال ۱۹۹۴ میلادی در تیم ملی ایالات متحده بازی می‌کرد که در مقابل کامرون به برتری ۶-۱ دست یافت. در آن بازی «اولِگ سالِنکو» ۵ گل را به ثمر رساند که یک رکورد مهم در مسابقات جام جهانی فوتبال بود.

تنها برزیل با ۲۱ حضور متوالی در مسابقات جام جهانی فوتبال بیش از آلمان با ۱۹ بازی پرچمدار است و این هفدهمین حضور متوالی آلمان در مسابقات جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود.

از زمانی که تیم ملی انگلستان در مسابقات جام جهانی ۱۹۶۶ میلادی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، این کشور تنها یک بار در سال ۱۹۹۰ میلادی توانست به مسابقات نیمه نهایی دست یابد و از پنج حضور اخیر خود در جام جهانی فوتبال تنها یک بار عنوان تیم نخست گروه خود را به دست آورد.

اسکاتلند نتوانست در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ حضور پیدا کند.

هیچ یک از ۱۴ بازی اخیر اسپانیا در مسابقات جام جهانی به تساوی نرسید.

بلژیک برای سیزدهمین بار در جام جهانی فوتبال حضور میابد و تنها کشور اروپایی محسوب می‌شود که به جز پنج تیم برتر این قاره شامل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و فرانسه این تعداد بازی را در جام جهانی داشته است.

صربستان در دو حضور اخیر خود در جام جهانی طی سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ میلادی هرگز نتوانست از مرحله گروهی صعود کند، از شش بازی اخیر خود در این مسابقات ۵ بازی را باخت، و تنها در سال ۲۰۱۰ میلادی با نتیجه ۱-۰ موفق شد تیم ملی آلمان را ببرد.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

کشور سوئد که در سال ۱۹۵۸ میلادی به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در خانه خود به مرحله نهایی رسید،‌ بار دوم در سال ۱۹۹۴ میلادی در آمریکا توانست عنوان سومین تیم برتر جهان را از آن خود کند.

این دومین تجربه مسابقه مهم برای «ولادیمیر پتکویچ» سرمربی تیم ملی فوتبال سوئیس محسوب می‌شود. او در مسابقات «یورو ۲۰۱۶» توانست به موفقیت‌های فراوان برسد و تیم او با ضربات پنالتی حذف شد.

لهستان برای هشتمین حضور خود در جام جهانی واجد شرایط شناخته شده است.

پرتغال فقط یکی از ۹ حضور قبلی خود در جام جهانی را با نتیجه ۴-۰ در سال ۲۰۱۴ به آلمان واگذار کرد، پنج بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت و سه تساوی را هم رقم زد.

در مجموع ۵ کارت قرمز در بازی‌هایی که با حضور کرواسی در جام جهانی فوتبال انجام شد،‌ رد و بدل شده است: سه مورد برای اعضای تیم ملی فوتبال کرواسی و دو مورد برای تیم مقابل آن.

دانمارک در چهار حضور اخیر خود در جام جهانی فوتبال، در سه دوره موفق شد برای صعود از مرحله گروهی واجد شرایط شود. ولی این تیم هرگز به مرحله یک‌چهارم نهایی نرسید و فقط یک بار این اتفاق را در سال ۱۹۹۸ میلادی تجربه کرد.

«گیلفی سیگوردسون» با ۴ گل زده برترین بازیکن ایسلند محسوب می‌شود و بیشترین تعداد حضور در مسابقات جام جهانی را برای این کشور دارد. او در کنار «بیرکیر مار سیوارسون» و «راگنار سیگوردسون» ۱۰ بار در مسابقات جام جهانی فوتبال بازی کرده است.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

از زمانی که آقای تایت در سال ۲۰۱۶ میلادی مربی‌گری تیم ملی برزیل را عهده‌دار شد این نخستین حضور او در جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. او در مرحله مقدماتی با کسب ۱۲ برد، پنج تساوی و یک باخت ۴۱ امتیاز کسب کرد و توانست در کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی معروف به کونمبول (CONMEBOL) بهترین سرمربی شناخته شود. پیش از او آرژانتین با کسب ۴۳ امتیاز در سال ۲۰۰۲ این افتخار را به دست آورده بود.

از سال ۱۹۷۸ میلادی به بعد تنها آلمان با در ۵ دور توانست به مرحله نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال دست پیدا کند و پس از آن آرژانتین با ۴ دور حضور در مرحله نهایی قرار دارد.

اروگوئه میزبان نخستین دور از مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ میلادی بود و بار دیگر در سال ۱۹۵۰ میلادی در این زمینه برنده شد. با این وجود آنها در ۱۶ حضور خود در جام جهانی فوتبال هرگز نتوانستند به برتری قابل ملاحظه دست پیدا کنند.

هیچ یک از ۱۸ بازی اخیر کلمبیا در جام جهانی فوتبال بدون گل به پایان نرسید. تنها ایالات متحده با ۳۳ بازی و اتریش با ۲۹ بازی در بازی‌های به غیر از ۰-۰ حضور داشتند.

پرو پس از شکست نیوزیلند در بازی‌های مقدماتی برای پنجمین بار توانست وارد جام جهانی شود.

مکزیک برای شانزدهمین بار در جام جهانی فوتبال حضور میابد و تنها برزیل، آلمان، ایتالیا و آرژانتین بیش از آن در جام جهانی حضور داشته‌اند.

کاستکاریکا برای پنجمین بار وارد جام جهانی می‌شود و در مسابقات سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ میلادی توانسته است از چهار بازی خود دو بار از مرحله گروهی بالا برود.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

برای «هرنان داریو گومز» به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال پاناما سومین حضور در جام جهانی فوتبال تجربه می‌شود. او در سال ۱۹۹۸ میلادی با سرمربی‌گری کلمبیا و سپس در سال ۲۰۰۲ با سرمربی‌گری اکوادور توانست وارد جام جهانی فوتبال شود. آقای گومز در هر دو حضور قبلی خود از مرحله گروهی صعود کرد.

نیجریه از ۱۲ بازی اخیر خود در جام جهانی فوتبال فقط در یک بازی به پیروزی رسید و در کنار آن سه تساوی و هشت باخت را تجربه کرد. این تیم در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شد در مقابل بوسنی-هرزگوین به برتری ۱-۰ دست یابد.

تونس در ۱۲ بازی اخیر خود فقط یک بار در سال ۱۹۷۸ میلادی در مقابل آلمان غربی به تصاویر ۰-۰ دست پیدا کرد.

هیچ یک از ۱۲ بازی اخیر مراکش در جام جهانی فوتبال از روی نقطه ثابت وارد دروازه نشد.

این نخستین حضور «هکتور کوپِر» به عنوان سرمربی در جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. البته او در سال ۲۰۱۷ میلادی در مسابقات جام ملت‌های آفریقا سرمربی مر بوده است که بازی نهایی را با نتیجه ۲-۱ به کامرون واگذار کرد.

سنِگال برای دومین بار حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتبال را در سال ۲۰۰۲ میلادی تجربه کرد.

کره جنوبی برای دهمین بار وارد جام جهانی شد تا بیشترین تعداد حضور در بین همه تیم‌های آسیایی را داشته باشد. آنها از سال ۱۹۸۶ میلادی به بعد همواره در جام جهانی حضور داشته‌اند.

ژاپن در ۱۰ بازی اخیر خود در جام جهانی فوتبال تنها در دو بازی به برتری رسید و در کنار آن سه تساوی و شش باخت را هم ثبت کرد. این تیم در سال ۲۰۱۰ میلادی تنها در مقابل کامرون و دانمارک پیروز شد.

۱۰۰ نکته درباره جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ که از آن بی‌خبرید (+عکس)

استرالیا تنها یک بار از بازی‌های گروهی خود در سال ۲۰۰۶ میلادی صعود کرد و در تمام بازی‌های قبلی شکست خورد.

این سومین تجربه حضور «کارلوس کِیروش» به عنوان سرمربی در مسابقات جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. او توانست برای دومین بار متوالی تیم ملی ایران را وارد مسابقات جام جهانی فوتبال کند. بهترین حضور او مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی با تیم ملی پرتغال می‌شود. آنها در ۱۶ بازی قبلی توسط اسپانیا شکست خورده بودند.

عربستان سعودی از سال ۲۰۰۶ به بعد نخستین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند. در سه دور اخیر حضور این کشور در جام جهانی، عربستان نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

برای «خولن لوپتگی» این نخستین حضور در جام جهانی به عنوان سرمربی محسوب می‌شود. تنها تجربه مهم قبلی او انتخاب به عنوان دروازه‌بان سوم در بازی با اسپانیا بود که سال ۱۹۹۴ میلادی در آمریکا انجام شد.

فرانسه در ۹ حضور اخیر خود در جام جهانی بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴ میلادی تنها دو بار عنوان برتر گروه خود را به دست آورد و البته از ۱۲ بازی در مرحله گروهی فقط به ۳ پیروزی دست یافت و در کنار آن پنج تساوی و چهار باخت به نام فرانسه ثبت شد. سه پیروزی فرانسه در مقابل تیم‌های ملی توگو، هندوراس و سوئیس بود.

این نخستین تجربه مهم «گرت ساوتگیت» به عنوان سرمربی در جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. در سال ۱۹۹۸ میلادی او در دو بازی جام جهانی فوتبال در تیم ملی انگلستان حضور داشت.

برای «یوآخیم لوو» این ششمین حضور در بازی‌های جام جهانی فوتبال به عنوان سرمربی محسوب می‌شود، او هر بار توانست تیم ملی خود را به مرحله نیمه نهایی برساند، در مسابقات «یورو ۲۰۰۸» دوم شود، در مسابقات «آفریقای جنوبی ۲۰۱۰» سوم شود، در مسابقات «یورو ۲۰۱۲» به نیمه نهایی برسد، در مسابقت جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قهرمان شود، و در مسابقات «یورو ۲۰۱۶» به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

هشت گل اخیر تیم ملی بلژیک در جام جهانی فوتبال پس از دقیقه ۷۰ وارد دروازه شده است.

«هنریک لارسون» آخرین سوئدی بود که در جام جهانی فوتبال گل زد. او در ۲۰ ژوئن ۲۰۰۶ در بازی مقابل انگلستان توانست گل بزند. او را به عنوان برترین بازیکن سوئد می‌شناسند.

«دیوید ویلا» از بین ۲۰ گل اخیر اسپانیا در جام جهانی فوتبال ۹ گل را به ثمر رسانده است و در سه دور اخیر حضور اسپانیا در جام جهانی حاضر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا