متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

جستجو در آب اقیانوس‌ها یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین کارها برای بشر بوده است و فیلم‌برداری در این محیط پیچیده و غیر قابل پیش‌بینی یک کار بسیار دشوار محسوب می‌شد.

موبنا؛ علی مهدوی – در راستای تحقق بخشی به این هدف، شرکت Navatics MITO یک وسیله کنترل از راه دور طراحی کرده که گامی بزرگ در دنیای مهندسی است. سیستم پایداری یکپارچه، تصویربرداری در زیر آب با کیفیت ۸ مگاپیکسل، پخش زنده با کیفیت ۱۰۸۰، سیستم کنترل از راه دور و فعالیت تا عمق ۴۰ متری و برد ۵۰۰ متری و باتری قابل تعویض از ویژگی‌های بسیار مهم این وسیله هستند که در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌های این دستگاه خواهیم پرداخت.

تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در این ربات با هم ترکیب شده‌اند، Navatics MITO را به پایدارترین ربات کنترل از راه دور تبدیل کرده است. این ربات با پیشرانه‌‌های قدرتمند خود توانایی ایستادگی در مقابل سنگین‌ترین جریان‌های آبی را دارد و در عین حال با بهترین کیفیت، تصاویر را به کاربر ارائه می‌دهد.
الگوریتم‌های پایداری پیشرفته در آن با طراحی خاص چهار پیشرانه، کنترل کامل را برای شما ضمانت می‌کند. سنسورهای اندازه‌گیری اینرسی و فشار به راحتی عمق و جهت‌گیری را مشخص نموده و در سخت‌ترین شرایط زیردریا، اطلاعات را برای شما می‌فرستد.
همچنین می‌تواند در هنگام بروز اتفاقات ناگهانی، با عکس العمل سریع خود دستورات لازم را محاسبه نموده و برای پیشرانه‌ها ارسال کند تا بصورت خودکار پایدار بماند.

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

 

این ربات با طراحی ظریف و فشرده، پایداری و کنترل از راه دور خود، برای استفاده در همه اکتشافات دریایی به کار می‌رود. از این وسیله علاوه بر جستجوهای دریایی، در استخر و همچنین برای بررسی بدنه کشتی‌ها و نظارت بر ماهیگران استفاده می‌شود.

 

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

این وسیله تنها ربات کنترل از راه دور با قابلیت قفل چرخش است. قفل قابل تنظیم این وسیله در بازه ۴۵ درجه‌ای باعث می‌شود تا تصاویر بسیار خوبی در هنگام چرخش ثبت شود.

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

 

در این وسیله برای کنترل از راه دور از فرکانس‌های رادیویی استفاده می‌شود و کاربر با اتصال بی‌سیم گوشی هوشمند خود به ربات و با استفاده از اپلیکیشن Navatics می‌تواند در عمق ۴۰ متری فیلم‌هایی با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه به کمک دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی خود ضبط کند که روی حافظه ۶۴ گیگابایتی همراه ربات ذخیره می‌شود.

 

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

 

همچنین اپلیکیشن Navatics با قابلیت تصحیح رنگ امکان اشتراک گذاری تصاویر زیر آب را به صورت مستقیم در شبکه‌های مجازی ارائه می‌دهد.

 

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

 

وزن ربات و وسایل همراه آن به ۳ کیلوگرم نمی‌رسند و به راحتی در یک کوله پشتی قرار می‌گیرند.

 

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

 

Navatics MITO به همراه دو چراغ LED با قدرت روشنایی ۱۰۰۰ لومِن تصاویری با کیفیت بسیار بالا در محیط‌های تاریک ارائه می‌دهد. این وسیله با شارژ کامل باتری‌های خود به مدت ۴ ساعت زیر آب دوام می‌آورد.

 

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

 

اما از ویژگی‌های مهم و قابل تحسین، طراحی خاص بدنه و پیشرانه‌های آن است که با گشتاور زیاد و سرعت چرخش پایین باعث ایجاد کمترین آلودگی صوتی می‌شود و موجودات دریایی را نمی‌ترساند.

 

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

 

ربات Navatics MITO حدوداً با قیمت ١٩٩٩ دلار (١۵٠ دلار برای باتری اضافه و ٨٠ دلار برای کیف حمل) در بازار جهانی فروخته می‌شود.

 

متخصص زیرآبی! (+فیلم و عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا