برگزاری پنجمین جشنواره فاوا کیفیت خدمت رسانی در حوزه ICT را افزایش خواهد داد

به گزارش موبنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامرضا نجاری، افزود: مطالعه دقیق نیازهای دستگاه های اجرایی و طراحی سرویس های نوین پستی، با هدف کسب رضایتمندی مردم، در دستور کار شرکت پست قرار دارد. وی ارائه خدمات نیابتی، در کاهش فساد اداری را موثر برشمرد و افزود: به منظور افزایش سرعت انجام کارها، …

به گزارش موبنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامرضا نجاری، افزود: مطالعه دقیق نیازهای دستگاه های اجرایی و طراحی سرویس های نوین پستی، با هدف کسب رضایتمندی مردم، در دستور کار شرکت پست قرار دارد.

وی ارائه خدمات نیابتی، در کاهش فساد اداری را موثر برشمرد و افزود: به منظور افزایش سرعت انجام کارها، کاهش محرومیت مناطق دورافتاده به دلیل ارائه خدمات پستی در تمام نقاط کشور و دستگاه های فعال اجرایی را شناساسی خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره پست در توضیح نحوه بکارگیری خدمات پستی در دستگاههای اجرایی، اظهار داشت: درراستای اجرایی کردن بند ج ماده ۴۶ قانون پنجم توسعه کشور، شرکت های فعال در پنجمین جشنواره فاوا ارزیابی خواهند شد.

وی محور فعالان در بخش پست را شامل دفاتر پیشخوان دولت و فروشگاههای طرف قرارداد با پست عنوان کرد و گفت: دفاتر پیشخوان دولت با هدف کاهش فاصله مراکز خدمات با مخاطبان و توزیع متناسب امکانات در شهرها و روستا مشغول به فعالیت هستند

نجاری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان در کشور مشغول به فعالیت هستند؛ افزود: از این تعداد ۱۰ هزار دفتر روستایی و ۶ هزار دفتر شهری فعالیت می کنند.

وی پنجمین جشنواره فاوا را فرصتی برای ارزیابی این دفاتر دانست و ادامه داد: با توجه به کیفیت خدمات، ترافیک خدمات، میزان گستردگی و تعداد اشتغال در این حوزه، این جشنواره می تواند راه را برای ارائه خدمات موثرتر، هموار کند.

رییس کارگروه توسعه خدمت پستی در کشور به محور فروشگاههای طرف قرارداد با پست اشاره کرد و گفت: بازار الکترونیکی پست بستری است که می تواند فروشگاهها، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات از طریق فضای مجازی را از کانال شرکت پست هدایت کند.

وی اظهار داشت: به منظور روشن سازی و ارزیابی فروشگاههای برتر و فعال در این حوزه با استفاده از تجارب سالیان گذشته برترین های حوزه بازار الکترونیکی در این جشنواره معرفی خواهند شد.

نجاری به شاخص های بکارگیری خدمات پستی در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و افزود: تعداد خدمات نیابتی که سازمانها به پست واگذار کرده اند، میزان استفاده از خدمت توسط متقاضیان، نقاط دسترسی به خدمات (کشوری، استانی و منطقه ای)، میزان کاهش سفرهای غیرضروری را از جمله شاخص های این کارگروه است.

وی اضافه کرد: کیفیت خدمات پستی، ترافیک خدمات ارایه شده در سال ۹۳، تعداد افراد شاغل در دفاتر و تنوع خدمات عرضه شده به مشتریان از جمله شاخص های کارگروه دفاتر پیشخوان دولت است.

نجاری با اشاره به شاخص فروشگاههای طرف قرارداد با پست، گفت: ارزش مالی کسب شده در سرویس، ترافیک جذب شده سرویس، کسب مجوزهای قانونی لازم، بکارگیری استانداردها و تنوع محصولات عرضه شده در فروشگاهها، در این ارزیابی بسیار مهم است.

رییس کارگروه توسعه خدمات پستی در کشور تصریح کرد: این محور تاکنون ۱۲۴ شرکت کننده داشته که ۲۰ مورد مربوط به دستگاههای اجرایی در سراسر کشور، ۵۰ مورد آن دفاتر پیشخوان دولت و ۲۴ مورد را فروشگاههای طرف قرارداد با پست تشکیل داده اند.

نجاری ادامه داد: با شرکت در پنجمین جشنواره فاوا، تلاش می کنیم به دستگاههایی که در تعامل با شرکت پست هستند؛ اعلام کنیم حاکمیت قدردان فعالیت ها و تلاش های آنها است.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی از طریق رسانه های همگانی برای ثبت نام در جشنواره فاوا، ایجاد و تقویت انگیزه برای شرکت در این جشنواره به خصوص ارائه دهندگان خدمات در بخش خصوصی کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: برگزاری پنجمین جشنواره فاوا، در ایجاد اشتغال در حوزه ICT کشور موثر واقع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا