نیازی به کمک خارجی برای رفع کمبودهای اینترنت افغانستان نداریم

«نصرت‌الله رحیمی» سخنگوی وزارت مخابرات افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر گفت: مشکل کاهش سرعت اینترنت تا عصر امروز یکشنبه رفع خواهد شد. رحیمی با اشاره به دلائل کاهش سرعت اینترنت در کشور گفت: حدود یک هفته پیش اینترنت کابل با انفجاری در …

«نصرت‌الله رحیمی» سخنگوی وزارت مخابرات افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر گفت: مشکل کاهش سرعت اینترنت تا عصر امروز یکشنبه رفع خواهد شد.

رحیمی با اشاره به دلائل کاهش سرعت اینترنت در کشور گفت: حدود یک هفته پیش اینترنت کابل با انفجاری در ۲۷ کیلومتری شهر «جلال‌آباد» ولایت «ننگرهار» در جنوب افغانستان توسط طالبان دچار اختلال شد که مسئولین وزارت مخابرات ظرف ۲۴ ساعت آن را بازسازی کردند.

وی با تأکید بر اینکه برخی مشکلات فنی در نزدیکی شهر جلال‌آباد وجود داشت، گفت: برخی مشکلات دیگر در منطقه «پلچرخی» کابل نیز به وجود آمده بود، اما مسئولین فنی این وزارتخانه برای رفع این مشکلات تلاش کرده و قرار است تا عصر روز (شنبه) مشکلات فنی نیز حل شود.

سخنگوی وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان با تأکید بر اینکه افغانستان از چند مسیر به فیبر نوری متصل است اظهار داشت: کابل‌های تخریب شده نیز مربوط به فیبر نوری است.

رحیمی با تأکید بر اینکه در شهر جلال‌آباد از ۲ منطقه به دلیل انفجار انتحاری طالبان سرعت اینترنت کاهش یافته بود، گفت: در منطقه پلچرخی کابل نیز بنابر آسیب‌های طبیعی کابل‌های انترنت قطع شده بود.

رحیمی با اشاره به حضور کارمندان متعددی برای رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت، اظهار داشت: تمام کارمندان وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان برای حل این مشکل به صورت جدی و قاطعانه کار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نیازی به همکاری خارجی‌ها برای رفع مشکلات فنی اینترنت نداریم، تصریح کرد: کارمندان متعهد شرکت دولتی «افغان تله‌کام» به تنهایی روی این مشکل کار می‌کنند.

این در حالی است که کاهش سرعت اینترنت در افغانستان صدای مردم به ویژه اداره‌های دولتی، شرکت‌های تجاری و رسانه‌ها را در آورده بود و سرعت اینترنت نیز به حدی ضعیف شده بود که قادر به باز کردن کم حجم‌ترین سایت هم نبود.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا