ربات سرآشپز در رستورانی در بوستون آمریکا (+فیلم)

ربات‌ها در رستورانی در بوستون آمریکا که توسط دانشجویان موسسه فناوری ماساچوست تاسیس شده، آشپز و سرآشپز هستند و غذاهای سالم می‌پزند.

موبنا – چهار دانشجوی موسسه فناوری ماساچوست(MIT) که قبلا یک بار با هم یک ربات ضربه زن به توپ فوتبال ساخته بودند، به ساخت و توسعه ربات‌های سرآشپز روی آورده‌اند تا رستورانی تاسیس کنند که تاکنون مانندش وجود نداشته است.
این رستوران موسوم به “اسپایس”(Spyce) کاملا توسط ربات‌ها اداره می‌شود. “اسپایس” یک رستوران سرعتی و مشتری راه‌انداز است که در بوستون تاسیس شده است.
این رستوران یک آشپزخانه مکانیکی مجهز به هفت ظرف خودکار دارد که سفارش‌های غذای سالم را آماده می‌کنند.
مشتری برای سفارش می‌تواند یکی از غذاهای منو را از طریق صفحه لمسی یک کیوسک انتخاب کند و جوانه‌ها، کلم، لوبیا و سایر اجزای غذا به طور خودکار به غذا اضافه شده و ربات‌ها شروع به آشپزی می‌کنند.
ظروف مکانیکی رستوران “اسپایس” از القای مغناطیسی برای پختن غذا استفاده می‌کنند و پس از تهیه هر سفارش، خود را می‌شوید.
با این حال، آنها آن طور که به نظر می‌رسند، کارایی ندارند، چرا که قادر به آماده کردن غذا به شکل دیگر رستوران‌ها نیستند.
این رستوران هنوز هم از کارگران انسانی برای خرد و مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده غذا استفاده می‌کند. دو کارگر برای افزودن چاشنی و تزئین غذا به کار گرفته می‌شوند.
بنابراین، اگرچه ربات‌ها در نهایت خواهند توانست همه کارها را انجام دهند، اما بنیان‌گذاران “اسپایس” هنوز نتوانسته‌اند یک ربات بسازند که بتواند کار تمام کارکنان رستوران را انجام دهد.
لازم به ذکر است که بررسی سایت‌های سنجش غذا نشان می‌دهد که این ربات‌ها دستپخت خوبی هم دارند و سر زدن به این رستوران نه تنها ارزش دیدن نحوه آماده شدن غذا توسط ربات‌ها را دارد، بلکه مشتری غذای خوش طعمی را هم خواهد چشید.
آشپزخانه “اسپایس” جلوی دید است و مشتری‌ها می‌توانند روند آماده شدن غذا توسط ربات‌ها را به صورت کامل تماشا کنند.
“بردی نایت”، یکی از بنیان‌گذاران رستوران گفت: سرگرم کننده است که ببینیم در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد. ما نمی‌خواستیم چیزی را پنهان کنیم، زیرا فکر می‌کنیم آنچه که ساخته‌ایم بسیار جذاب است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا