بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان با سقف یکپارچه! (+عکس)

یک تیم طراحی هلندی با نام “مِکانو” پروژه ای منحصر به فرد را در تایوان به سرانجام رسانده که از منظر سازه ای تبدیل به بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی در دنیا با سقف یکپارچه شده است.

موبنا؛ رکسانادانیالی – طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، این پروژه در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. مرکز مذکور تحت عنوان کاوهسیونگ (شهری در تایوان) نیز شناخته می شود. این مرکز متشکل از پنج فضای مختلف به مساحت ۱۴۱،۰۰۰ متر مربع در پارکی نیمه گرمسیری به مساحت ۴۷۰،۰۰۰ متر مربع خواهد بود.

 

بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان با سقف یکپارچه! (+عکس)

این پروژه هنری در یک شهر بندی به نام کاوهسیونگ واقع در جنوب تایوان با جمعیت حدودا ۳ میلیون نفر در حال تکمیل است. سایت ساخت و ساز پیش از این یک پایگاه آموزشی نظامی بوده، اما هم اکنون با هدف پیوند استعدادهای محلی و بین المللی به واسطه هنر و فرهنگ و همچنین خلق چشم اندازی جدید برای شهر و کشور، مبدل به سازه ای متفاوت شده است. علاوه بر موارد فوق، هزینه زیادی به منظور اتمام پروژه فرهنگی نام برده اختصاص یافته است. این مرکز شامل یک خانه اپرا با ظرفیت ۲،۲۶۰ صندلی، یک سالن کنسرت با ظرفیت ۲،۰۰۰ صندلی، یک فضای تفریحی انعطاف پذیر با ظرفیت بین ۱،۰۹۴ الی ۱،۲۵۴ صندلی مناسب برای تئاتر و اپرای چینی، یک سالن کنفرانس با ظرفیت ۴۷۰ صندلی و همینطور یک فضای باز عملکردی که ساختمان را به پارک متصل می کند با ظرفیت ۲۰،۰۰۰ مخاطب خواهد بود.

بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان با سقف یکپارچه! (+عکس)

مرکز هنرهای نمایشی کاوهسیونگ یکی از تحسین بر انگیزترین پروژه های تیم طراحی مِکانو به شمار می رود. فرانسین هوبن؛ بنیان گذار مِکانو می گوید: این ساختمان منحصر به فرد با الهام از زیبایی های بی نظیر محیط اطراف طراحی شده است. تمام فضاها نیز زیر سقفی یکپارچه گسترش یافته اند و در تک تک آنها زندگی جریان دارد. هدف ما ساخت یک مرکز فرهنگی هنری متمایز برای تایوان بوده است که بتواند مخاطبان متعددی را از سراسر دنیا به خود جذب کند.

بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی جهان با سقف یکپارچه! (+عکس)

به عقیده بسیاری از متخصصان معماری و طراحی داخلی، پروژه کاوهسیونگ یکی از زیباترین و مجهز ترین مراکز نمادین هنری در جهان است. صنایع خلاق در تایوان سرشار از جنب و جوش هستند و تلاش های آنان در راستای تغییر چهره کشور تا اندازه زیادی موثر بوده است. با بازگشایی درب های این مرکز، کاوهسیونگ تبدیل به سکویی برای ظهور استعدادهای کشف نشده خواهد شد.

 منبع: پول نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا