این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)

با آنکه جمعیت زیادی حضور دارند اما هیچ صدایی از آنها بلند نمی شود! همه منتظرند تا هارمونی سکوت جاده با صدای غرش موتور محصول جدید آلپاین تسخیر شود.A110 خودرویی که همه از مدتها قبل منتظر آن بودند روی جاده های زیبای نورماندی تست درایو می شود و این سرآغازی برای یک اسپرت جمع و جور، محبوب و سریع شد.

موبنا – ظهر یک روز داغ تابستانی، سال ۱۹۶۸ و جاده های زیبای نورماندی! به این ترکیب کم نظیر سکوتی که تنها با صدای حرکت علف های کنار جاده نوازش می شود را نیز باید اضافه کرد. با آنکه جمعیت زیادی حضور دارند اما هیچ صدایی از آنها بلند نمی شود! همه منتظرند تا هارمونی سکوت جاده با صدای غرش موتور محصول جدید آلپاین تسخیر شود. A110 خودرویی که همه از مدتها قبل منتظر آن بودند روی جاده های زیبای نورماندی تست درایو می شود و این سرآغازی برای یک اسپرت جمع و جور، محبوب و سریع شد.

این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)
آلپاین A110 مدل ۱۹۶۸
این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)
آلپاین A110 مدل ۱۹۶۸

این هیولای کوچک، همانطور که از ظاهرش در تصاویر مشاهده می کنید، از یک مونور ۱.۳ لیتری(۱۲۹۶CC) با خروجی ۱۱۸ اسب بخار استفاده می کند. با درنظر گرفتن وزن ۶۲۵ کیلوگرمی آن، به نظر می رسد همه چیز برای یک رانندگی اسپرت فراهم آمده است.

 

 

از آن زمان تا کنون ۵۰ سال گذشته و اتفاقات خوشایندی در صنعت خودرو از نوع فرانسوی آن رقم خورده تا باردیگر شاهد تکرار روزهای اوج آلپاین در دوران حاضر باشیم. A110 پس از نیم قرن غیبت دوباره متولد شده تا به زورآزمایی با حریفان قدرتمندی مانند پورشه ۷۱۸ کیمن اس، لوتوس اگزیج و آلفارومئو ۴ سی مشغول شود.

پیش از آنکه درباره محصول جدید با برند آلپاین بنویسیم مقداری با این برند خودرویی بیشتر آشنا می شویم. شرکت آلپاین فعالیتت خود را از سال ۱۹۵۵ آغاز کرد و از همان ابتدا کدهایی را همراه خود داشت که از ارتباط این برند و کمپانی فرانسوی رنو خبر می داد. این شرکت برای ساخت محصولاتش از موتور و دیگر بخش های مکانیکی تولیدی رنو استفاده می کرد و البته تمامی خودروهای آن موتور عقب بودند. اولین آلپاین با نام A106 روی جاده ها مشاهده شد که در واقع براساس پلتفرم رنو ۴ سی وی(تولید شده از ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۱) تولید و در سال ۱۹۵۵ معرفی شد. آلپاین از اولین محصول خود نشان داد که یک متخصص در ارائه خودروهای اسپرت خیابانی است و تلاش دارد تا بیشتر مخاطبان جوان را با خود همراه کند. روزهای خوب آلپاین در سال ۱۹۹۵ و همزمان با ارائه A610 به پایان رسید و خط تولید آن کاملا متوقف شد.

این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)
آلپاین A106

 

این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)
آلپاین A610
این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)
آلپاین A610

مدتی قبل رنو خبر از برنامه های خود برای احیای برند آلپاین داد و بدین ترتیب هیجانی دوباره را در طرفداران اسپرت های آلپاین ایجاد کرد، نتیجه هم در نهایت با رونمایی از A110  جدید مشخص شد. حال در ادامه ببینیم آلپاین پس از دو دهه چه تحفه ای را برای مخاطبان خود روانه بازار کرده است:

به منظور مقایسه آسان تر هر دو نسل از این محصول کنار یکدیگر قرار گرفته اند که مدل جدید با رنگ سفید و نمونه کلاسیک را با رنگ سبز مشاهده می کنید.

این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)

همانطور که می بینید روح دهه شصتی آلپاین در این خودرو کاملا مشهود است و اساسا طراحان رنو تلاش کرده اند تا محصول جدید را براساس همان زبان طراحی وینتیج ارائه کنند. یک خودروی اسپرت کوچک اما عضلانی که یکی از مهمترین ویژگی های آن طراحی متفاوت بامپر جلو -دقیقا مانند همان محصول سال ۱۹۶۸- است. فندرهای توسعه یافته در عرض که امکان استفاده از لاستیک عریض تر را ایجاد می کند مهمترین جذابیت خودرو در نمای کناری است.

این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر) این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر) این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر) این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)

آلپاین A110 جدید را باید یک پروژه موفق در بازآفرینی یک خودروی کلاسیک براساس معیارهای روز صنعت خودرو دانست. برای مثال نگاهی به طراحی محصول در نمای پشتی داشته باشید. چراغ ها، شیب درپوش و شیشه اتاق رو به بامپر عقب همگی در نهایت هنرمندی بازگشته اند.

این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر) این «فرانسوی زیبا» یک انتخاب خاص است! (+تصاویر)

برای طراحی داخل کابین از چرم و تریم فیبرکربن استفاده شده است. هنگام نشتن روی صندلی ها حس حضور در یک کابین کاملا مسابقه ای مدرن را خواهید داشت و البته همه چیز نیز کامل در نظر گرفته شده است؛ سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی، آمپرها و …

 

 

برای این خودروی موتور وسط عقب-محور عقب، از یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه استفاده شده تا در هماهنگی با قلب تپنده ۱.۸ لیتری(۴ سیلندر) مجموعا ۲۵۲ اسب بخار خروجی داشته باشد. البته A110 از سیستم توربوشارژ بهره می برد. گشتاور مجموعه نیز برابر با ۲۳۶ پوند فوت است.

 منبع: پول نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا