خانه‌های مینیاتوری؛ هنر معماران خلاق (+عکس)

در سال‌های اخیر روند طراحی و ساخت خانه‌های مینیاتوری به گونه‌ای پیش رفته که هر روز بزرگ و بزرگ‌تر شده‌اند تا جایی که می‌توان آن‌ها را به عنوان یک آپارتمان کوچک نامگذاری کرد.

موبنا؛ علی مهدوی – اما در این مطلب از خانه‌هایی صحبت می‌کنیم که بر خلاف روند فعلی، آن‌قدر کوچک و جمع و جور هستند که فقط افراد خاص حاضر به زندگی در آن‌ها خواهند بود.

خانه‌های مینیاتوری؛ هنر معماران خلاق (+عکس)


خانه‌های مینیاتوری؛ هنر معماران خلاق (+عکس)

۱. “ترافورم ۳” که توسط “ریچارد وارد” ساخته شده، یک خانه مینیاتوری به ابعاد ۱.۸ در ۳ متر و ارتفاع ۲.۷ متر است که از صفحات انرژی خورشیدی انرژی تأمین می‌کند و دارای سیستم تهیه کود در توالت، کولر الکتریکی، تخت‌خواب و تعدادی کمد است. همچنین به کمک درب شیشه‌ای سقف، دسترسی به یک صندلی کوچک بر روی خانه فراهم می‌شود. اما دسترسی به آشپزخانه و حمام از بیرون امکان‌پذیر است. خانه قابل حمل “ریچارد” که بر پایه تریلر فولادی ساخته شده، برای شیوه زندگی نیمه عشایری در فضایی باز کارایی دارد.

 


خانه‌های مینیاتوری؛ هنر معماران خلاق (+عکس)

۲. خانه aVoid که توسط “لئوناردو دی‌شیارا” طراحی شده، با مساحت ۹ متر مربع به طور شگفت انگیزی از تمام امکانات برخوردار است که به لطف جایگیری مبلمان‌ و وسایل در درون دیوار اتفاق می‌افتد. این وسایل شامل یک تخت تک نفره طرح مورفی (که درصورت نیاز دو برابر می‌شود)، یک آشپزخانه کوچک (شامل یک سینک، اجاق گاز و قفسه)، یک نردبان برای دسترسی به تراس پشت‌بام، میز ‌کار، صندلی و کمد است. خانه بر پایه یک تریلر دو طرفه و یک فریم چوبی و روکش فلزی ساخته شده است. همچنین حمام از فضای ذخیره‌سازی، آینه، دوش و توالت دارای سیستم تولید کود برخوردار می‌باشد.
معمار این خانه فوق العاده قصد دارد در آینده نزدیک، پنل‌های خورشیدی و حتی سیستم آبرسانی برای آن قرار دهد.


خانه‌های مینیاتوری؛ هنر معماران خلاق (+عکس)

۳. پروژه “دامپستر” که توسط “دکتر جف ویلسون” پیگیری می‌شود، شامل پاک‌سازی یک فضای سه مترمربعی، بازیافت آشغال‌ها و شخصی‌سازی این مکان به عنوان پناهگاهی برای افراد است. این خانه دارای تخت، توالت، پنل‌های خورشیدی و حتی سیستم تهویه هواست و در برابر عوامل خارجی شامل بارندگی، سرما و گرما عایق است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا