یک ربات سخنگو عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود (+عکس)

یک ربات به نام “سیمون” که توانایی بیان بیش از ۱۰۰۰ عبارت را دارد، امسال به فضانوردان “ایستگاه فضایی بین المللی” ملحق خواهد شد.

موبنا – فضانوردان “ایستگاه فضایی بین‌المللی” (ISS)در اواخر امسال به مسافر جدیدشان که یک ربات “معلق” و “سخنگو” است، خوش آمد گویی خواهند کرد.
این ربات خندان به شکل یک توپ است و در محیط ایستگاه فضایی به حالت معلق خواهد بود. سایمون قابلیت فهم و تشخیص موسیقی داشته و دامنه لغاتش، شامل بیش از ۱۰۰۰ جمله است و قرار است که به جمع پرسنل “ایستگاه فضایی بین المللی” اضافه شود.

یک ربات سخنگو عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود (+عکس)

سیمون به نحوی طراحی شده که قادر است در سراسرایستگاه فضایی پرواز کرده و معلق باشد، و کمک های فنی کند. همچنین به هنگام خطر و خرابی، هشدار نیز می دهد. نکته جالب راجع به قابلیت‌های این ربات این است که سیمون وظیفه سرگرم کردن فضانوردان را نیز برعهده دارد.
این ربات حاوی یک “مغز هوش مصنوعی” و “نمایشگر۸ اینچی” است و برای حرکت در شرایط بی وزنی فضا از موتورهای “کنترلی پروانه‌ای” استفاده می‌کند. در سفر به ایستگاه فضایی دکتر الکساندر گرست، فضانورد آلمانی و متخصص ژئوفیزیک نیز همراه سیمون خواهد بود.

یک ربات سخنگو عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود (+عکس)

این ربات به عنوان بخشی از آزمایش همکاری میان انسان و ماشین‌ها است و به نحوی برنامه ریزی خواهد شد تا صدا و چهره دکتر گرست را تشخیص دهد و حتی موسیقی مورد علاقه وی را نیز پخش کنیم.
سیمون یک دستیار شخصی قادر به تشخیص چهره و صداست. تیل آیزنبرگ رهبر این پروژه اظهار کرد: ما می‌خواهیم اثرات روانی ماموریت‌های فضایی طولانی مدت را روی پرسنل بررسی کرده و اقدامات متقابل با آنها به ویژه راه‌های کاهش استرس را آزمایش کنیم.

یک ربات سخنگو عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود (+عکس)

وی افزود: ما تاکید ویژه‌ای بر داده کاوی و تعامل میان انسان و هوش مصنوعی داریم .
قرار است سیمون به عنوان یک عضو “ایستگاه فضایی بین‌المللی” در طول ماموریت “آژانس فضایی اروپا” و طی ماه‌های ژوئن و اکتبر به دکتر گرست ملحق شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا