پیام مدیرعامل مخابرات به مناسبت بزرگداشت روز مهندس

بر سر در آکادمی، افلاطون نوشته شده بود: « کسی که هندسه نمی داند، وارد نشود.» افلاطون را بانی اندیشه فلسفی در غرب می دانند و چنین تاکیدی بر هندسه نشان دهنده آن است که از نظر این اندیشمند، هندسه چیزی فراتر از قواعد فیزیکی و طبیعی حیات است و مهندسی نیز(واژه برگرفته از هندسه)، می تواند حوزه هایی فراتر از فیزیک و علوم طبیعی را در برگیرد. همچنان که در گذشته، دانشمندان بزرگ ایرانی، افرادی همچون خیام و ابوعلی سینا و خواجه نصیرالدین طوسی و … نیزدر عین اشراف به ریاضیات در فلسفه و علوم انسانی نیز سرآمدان زمان بودند. پنجم اسفند ماه هرسال روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، روز تجلیل از مقام مهندسین نیز نامگذاری شده است.

موبنا – فرارسیدن این روز خجسته را در واپسین ماه سال به همکاران عزیزم در شرکت مخابرات ایران تبریک عرض می­ کنم . در شرکت مخابرات ایران، به عنوان یکی از تخصصی ترین و پیچیده ترین دستگاه های فناوری محور، مهندسان و متخصصان علوم فنی نقش بسیار مهم و بنیادی بر عهده دارند و از این رو، روز مهندس به همان نسبت روز ارتباطات شایسته گرامی داشتن و عرض تبریک به عزیزان شاغل در این شرکت است. تفکر مهندسی و یا مهارت های مهندسی در درجه اول توانایی اندیشیدن و جست و جوی راه حل برای امور است ؛ اما به تأسی از بزرگان همه جانبه نگری همانند حکیم خواجه نصیر الدین طوسی ، می خواهم مهندسان و متخصصان شرکت مخابرات ایران را به تقویت مهارت های بین رشته ای در فعالیت هایشان دعوت کنم .
برای مدت بیش از یک قرن تخصصی شدن حوزه علوم، انسان معاصر را از همه جانبه ­نگری دور کرد. پیامد آسیب زننده آنچه که تحت عنوان «تخصص­ گرایی» رقم خورد، آن بود که در روند توسعه لطمات جبران ناپذیری به طبیعت و اکوسیستم حیات وارد شد.
بزرگداشت این روز خجسته را بهانه ­ای می سازم تا برای مهندسان و متخصصان همکارم در شرکت مخابرات ایران، سلامتی ، نیکبختی و کامروایی و نیز، توفیق در اعتلای شرکت و خدمت به هموطنان عزیز ومیهن اسلامی آرزو کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا