فرم درخواست شغل «استیو جابز» ۵۰ هزار دلار حراج شد (+عکس)

در پایین این فرم درخواست کار در بخش «توانایی‌های ویژه» جابز یک جمله نوشته بود: «تکنسین الکترونیک یا مهندس طراح. دیجیتال.— از منطقه بِی در نزدیکی هویت پاکارد».

موبنا – منابع اینترنتی یک فرم دستنویس درخواست اشتغال را منتشر کردند که «استیو جابز» در سن هیجده سالگی خود پر کرده بود. استیو جوان در این فرم نوشته بود که تمایل دارد به عنوان «مهندس طراح یا متخصص الکترونیک» استخدام شود و هم اکنون حراجی‌ها تصمیم گرفتند این فرم را با حداقل قیمت ۵۰ هزار دلار به فروش برسانند.

در این فرم یک صفحه‌ای سال ۱۹۷۳ درج شده است؛ یعنی در اصل سه سال پیش از آنکه شرکت اپل تاسیس شود. فرم مذکور نشان می‌دهد که استیو آن روزها تلاش فراوان کرده بود تا در یک شرکت رایانه‌ای استخدام شود و سرانجام حراجی «آر.آر آکشن» روز گذشته تصویر این فرم را به صورت عمومی منتشر کرد.

این پیشگام فناوری در فرم مذکور نام خود را «استیون جابز» نوشته بود و بخش‌ مربوط به شماره تلفن را خالی گذاشته بود. در قسمت آدرس این فرم نوشته شده شود: «کالج رید».

فرم درخواست شغل «استیو جابز» ۵۰ هزار دلار حراج شد (+عکس)

او خود را مسلط به ادبیات انگلیسی معرفی کرده بود و در مقابل سوال «دسترسی به سیستم حمل و نقل؟» نوشته بود: «ممکن است، ولی نه به احتمال زیاد». او در بخش مهارت‌ها خود را به عنوان طراح و تکنیسین معرفی کرده بود و هر دو بخش «کامپیوتر» و «ماشین حساب» را علامتگذاری کرده بود.

در پایین صفحه در بخش «توانایی‌های ویژه»  او یک جمله نوشته بود: «تکنسین الکترونیک یا مهندس طراح. دیجیتال.— از منطقه بِی در نزدیکی هویت پاکارد».

البته مشخص نیست که شرکت مذکور «استیو جابز» را به عنوان کارمند جدید خود استخدام کرد یا نه. جابز پس از ثبت‌نام در کالج رید در سال ۱۹۷۲ میلادی پس از گذشت شش ماه ترک تحصیل کرد. چهار سال بعد از این اتفاق او با «استیو وزنیاک» همکاری‌هایی را آغاز کرد تا شرکت اپل را تاسیس کند. بد نیست بدانید ارزش این شرکت به‌ زودی در بازار بورس آمریکا به بیش از یک تریلیون دلار می‌رسد.

شرکت اپل سال گذشته پس از عرضه گوشی هوشمند «آیفون ایکس» برای نخستین بار موفق شد ارزش خود را به بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار برساند. «استیو جابز» بنیانگذار این شرکت سال ۲۰۱۱ میلادی در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

دکمه بازگشت به بالا