برای نخستین بار با مدل جدید «پورشه ۹۱۱» آشنا شوید (+عکس)

مدیر توسعه سری خودروهای ۹۱۱ پورشه به صورت کاملا صریح اعلام کرد خودرو ۹۱۱ مدل ۹۹۲ موتور الکتریکی ندارد و نیروی آن مانند مدل‌های اصلی تامین می‌شود.

موبنا – افزایش مخاطبانی که عاشق یک برند خاص هستند و به اصطلاح برای آن می میرند! از آرزوهای اصلی همه کمپانی‌های جهان محسوب می‌شود و به جرات می‌توان گفت همه شرکت‌های خودروسازی این هدف را پیش روی خود می‌بینند که لوگوی آنها همیشه بین مردم محبوب باشد. در این میان برخی شرکت‌های بزرگ موفق شده‌اند علاوه بر محبوبیت برند، توجه مردم را به یک سری ویژه از خودروهای خود جلب کنند و با به‌روزرسانی و عدم تغییر نام خودرو پس از گذشت سال‌ها، بتوانند حس وفاداری را در هواداران خود ارتقا دهند. شرکت پورشه از جمله این کمپانی‌ها محسوب می‌شود که در سری اتومبیل‌های ۹۱۱ خود توانسته است به خوبی این هدف را محقق سازد.

بزرگترین به‌روزرسانی بعدی در این خانواده محبوب در اتومبیل «پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲» خودنمایی می کند. این خودروی افسانه‌ای نه تنها با آخرین محصولات مرسدس بنز، BMW و دیگر بزرگان وارد رقابت می‌شود، بلکه ۵۵ سال تلاش مستمر پورشه برای حضور سری خودروهای ۹۱۱ در بازار جهانی را نیز به نمایش می‌گذارد.

برای نخستین بار با مدل جدید «پورشه ۹۱۱» آشنا شوید (+عکس)

یکی از افرادی که توانست بیشترین تاثیر را در این زمینه برجا بگذارد «آگوست آکسلیتنر» بود که شرکت پورشه همواره خود را مدیون او می‌داند. مدیر خط تولید سری خودروهای ۹۱۱ پورشه می‌گوید: «عامل تعیین کننده این است که ۹۱۱ بتواند یک حس متفاوت از رانندگی را ایجاد کند که مردم در هیچ خودروی دیگری نتوانند تجربه و حس مشابه را داشته باشند. ما دقیقا می‌دانیم در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم و به کدام سمت می‌خواهیم حرکت کنیم».

برای نخستین بار با مدل جدید «پورشه ۹۱۱» آشنا شوید (+عکس)

طراحی سری جدید خودرهای ۹۱۱ همچنان اصالت خود را حفظ کرده است تا موتور تخت در قسمت عقب جاسازی شود و این اتفاق به پورشه امکان دهد فضای لازم برای جاگذاری موتور قوی‌تر را در اختیار داشته باشد. شرکت پورشه در راستای همگام‌سازی با موتورهای برقی چندان هم کند عمل نکرده است و در این زمینه می‌توان به سری جدید خودروی چهار در «پانامرا» اشاره کرد که یک مدل از آن با موتور برقی عرضه شده است. برای مدل جدید ۹۱۱ نیز پورشه پیش‌بینی‌هایی را انجام داده است، ولی شرکت آلمانی بر این باور است که در کنار توجه به آلایندگی هوا، پاسخ به نیاز مشتریان و جلب رضایت آنها اهمیت زیادی دارد.

برای نخستین بار با مدل جدید «پورشه ۹۱۱» آشنا شوید (+عکس)

آنچه که به نظر می‌رسد این است که پورشه برای عرضه گسترده خودروهای برقی اصرار چندانی ندارد. آکسلیتنر در این خصوص می‌گوید: «در کنار ارایه هر گونه نوآوری، عامل تعیین کننده برای من این است که ویژگی‌های اصلی ۹۱۱ در آن حفظ شود». این مسئله به آن معنی خواهد بود که شرکت پورشه قصد ندارد در این سری از محصولات خود فناوری‌هایی را که برای نخستین بار وارد بازار می‌شوند عرضه کند و روی این مسئله چندان تاکیدی ندارد. پورشه در عوض ترجیح می‌دهد در سری اتومبیل‌های ۹۱۱ روی ویژگی‌هایی تاکید کند که هویت و شخصیت این خودرو را به نمایش می‌گذارد و آن را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند. آکسلیتنر در ادامه توضیح داد: «لزوما قرار نیست نخستین فناوری‌ها و قابلیت‌های ما در سری اتومبیل‌های ۹۱۱ عرضه شود. مهم این است که هر گونه نوآوری در ساختار اصلی محصولات پورشه به کار رود».

برای نخستین بار با مدل جدید «پورشه ۹۱۱» آشنا شوید (+عکس)

مدیر توسعه سری خودروهای ۹۱۱ پورشه دو سال قبل در یکی از مصاحبه‌های رسانه‌ای به صورت کاملا صریح مخالفت خود را با استفاده از موتورهای الکتریکی در این خانواده اعلام کرد. او در صحبت‌های اخیر خود نیز به این مسئله اشاره کرد و گفت: «دو سال قبل مجبور بودم بگویم راهی برای استفاده از موتورهای برقی در سری محصولات ۹۱۱ وجود ندارد. امروز این مسئله را به صورت یک قانون کلی اعلام نمی‌کنم». آکسلیتنر به صورت کاملا صریح اعلام کرد خودرو ۹۱۱ مدل ۹۹۲ موتور الکتریکی ندارد و نیروی آن مانند مدل‌های اصلی تامین می‌شود.

در عوض، شرکت پورشه سری جدیدی از محصولات خود را با نام «میشِن ای» معرفی کرده است که این خودروی مجهز به موتور برقی چهار در دارد. آکسلیتنر «میشین ای» را یکی از متفاوت‌ترین خودروهای برقی جهان می‌داند که سوخت مکمل آن گاز است و از این نظر هم می‌توان آن را منحصر به فرد دانست.

دکمه بازگشت به بالا