معرفی، نقد و بررسی بازی خروس جنگی

حتما شما نیز با این موضوع اتفاق نظر دارید که سرگرمی های دسته جمعی بسیار لذت بخش تر از نوع فردی آن هستند.

موبنا -تولیدکنندگان بازی های رایانه ای نیز با پی بردن به این واقعیت، چند سالی است که به ساخت عناوین جدید با امکان انجام بازی گروهی و آنلاین روی آورده اند بطوریکه در این زمینه نمونه های بسیار موفقی را میتوان نام برد. در کشور ما نیز این شاخه از صنعت تولید بازی در حال پیشرفت چشمگیری میباشد.

در این رابطه یک بازی جدید ایرانی تحت عنوان “خروس جنگی” را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این بازی اندرویدی بپردازیم.

خروس جنگی

گرافیک و رابط کاربری:

بازی فوق دارای منویی با قسمت های متعدد است که به خوبی و با رعایت استانداردهای لازم سازماندهی شده و تمام کاربران میتوانند به راحتی از امکانات موجود استفاده کنند. البته راهنمای تعاملی “خروس جنگی” نیز در هنگام شروع، نحوه کار را به شما می آموزد و بدین ترتیب هیچگونه مشکلی باقی نخواهد ماند. درکل باید گفت که این بازی اندرویدی از یک رابط کاربری روان بهره میبرد و میتوان آن را جزو نمونه های حرفه ای به شمار آورد.

از لحاظ ظاهری، نقاط قوتی همچون رنگبندی زیبا و هماهنگ، چیدمان مرتب و هوشمندانه اجزای صفحه، آیکن های یکپارچه و گویا، فونت خوانا و به کارگیری انیمیشن ها و افکت های تصویری در جای مناسب در رابط کاربری و منوهای “خروس جنگی” به چشم میخورد. کاملا مشخص است که تولیدکنندگان این بازی دقت نظر بالایی در طراحی قالب گرافیکی آن داشته اند و نمیتوان نقصی از این بابت مشاهده کرد.

تنوع محیط بازی و اجزای تشکیل دهنده آن، طراحی خوب کاراکترها و سایر عناصر بازی، انیمیشن های جذاب به همراه افکت های تصویری هیجان انگیز و همچنین موزیک متناسب با موضوع و افکت های صوتی جالب، از جمله نکات مثبتی هستند که باعث جذابیت هر چه بیشتر “خروس جنگی” شده اند. یکی از نکات قابل توجه در بازی فوق، امکان خلق کاراکترهای متفاوت میباشد که به عهده خود کاربران گذاشته شده است. بدین ترتیب شما میتوانید ظاهر خروس خود را بنا بر سلیقه شخصی آماده کنید.

با توجه به موارد اشاره شده، همه چیز کامل به نظر میرسد و تنها یک نقص عجیب وجود دارد بطوریکه برای خروج از بازی دکمه ای پیش بینی نشده و باید از دکمه سخت افزاری Home استفاده کنید! البته وجود این همه نکات مثبت در “خروس جنگی” ما را قانع میکند تا از این نقص چشم پوشی کنیم و امیدواریم در آینده برطرف گردد.

امتیاز این بخش ازنظر AppReview، ۵ از ۵ است.

خروس جنگیگیم پلی:

“خروس جنگی” شامل دوبخش یا بهتر بگوییم دو حالت بازی از قرار داستانی و نبرد آنلاین میشود که در بعضی موارد از جمله کسب امتیاز و سکه، با یکدیگر ارتباط دارند و شما میتوانید هر دو را پس از ثبت نام و با یک کاراکتر مشترک انجام دهید. نکته مهمی که در رابطه با این بازی اندرویدی و حالت اول آن باید ذکر کنیم، داستان پردازی جالب آن میباشد که با ایجاد حس کنجکاوی در کاربران به وسیله جملاتی که از زبان هر خروس نقل میشود، آنها را به ادامه بازی دعوت می نماید.

داستان از این قرار است که شاه خروس شما را مامور به برقراری نظم و قانون در سرزمین های سه گانه غرب وحشی، سرزمین اسطوره ای پارس و جنگل های جادویی شرق دور میکند. هرکدام از این مناطق درواقع یک سطح از بازی فوق هستند که از مرحله های متنوع با چند حریف مختلف تشکیل شده اند و روند سختی بطور معقول در آنها افزایش می یابد. در هر مبارزه نیز باید علاوه بر شکست دادن حریف، یک سری وظایف مشخص شده را انجام داده تا در ازای آن هم سکه و امتیاز دریافت نمایید و هم سطح خود را افزایش دهید. همانطور که مشخص است گیم پلی “خروس جنگی” عاری از هرگونه یکنواختی بوده و از این لحاظ امتیاز خوبی میگیرد. علاوه بر این تولیدکنندگان وعده داده اند که در نسخه های بعدی سطوح بیشتری به بازی اضافه کنند.

در حالت نبرد آنلاین، اوضاع متفاوت میباشد و کاربران باید با یکدیگر به مبارزه بپردازند. با زدن دکمه مربوط به مبارزات آنلاین وارد صفحه ای خواهید شد که حریفان به همراه مشخصات آنها از قبیل میزان سلامتی، قدرت، کاریزما(هوش) و سرعت به نمایش درمی آیند و شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید. البته با مشاهده هر حریف تعدادی سکه از کاربر کسر میگردد و به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به مبارزه، خروس خود را مجهز و قوی کرده باشید.

جالب ترین و هیجان انگیزترین قسمت بازی، مشاهده نبرد دو حریف با یکدیگر میباشد. هرچند این مبارزه به صورت خودکار و بدون تعامل کاربران انجام میپذیرد اما باید توجه داشت که در میان عناوین آنلاین ایرانی، این کار برای اولین بار توسط “خروس جنگی” پیاده سازی شده و جای تحسین دارد. درصحنه مربوط به نبرد میتوانید میزان کم شدن جان دو طرف و نحوه استفاده از سلاح ها و چگونگی حملات را نیز مشاهده کنید و حتی دکمه ای هم برای سریعتر کردن نمایش مبارزه پیش بینی شده است. پس از پایان مبارزه هم امکان افزودن کاربر به لیست دوستان وجود دارد تا درصورت تمایل او را به نبرد دعوت نمایید.

خروس جنگی

قابلیت جالب دیگری که در “خروس جنگی” گنجانده شده، امکان انتقام گیری از حریفانی است که قبلا شما را شکست داده اند اما سوال اینجاست که از کجا باید این حریفان را شناخت؟ درصفحه اصلی بازی و جایی که کاراکتر ساخته شده به همراه مشخصات آن نشان داده میشود، بخشی تحت عنوان پیام ها به چشم میخورد که با ورود به آن لیست مبارزات انجام گرفته و نتیجه آنها قابل مشاهده میباشد. حال با لمس دکمه انتقام گیری و البته با محک زدن حریف، میتوانید تلافی کنید!

تنوع بسیار زیاد تجهیزات کمکی در این بازی اندرویدی، یکی از مهمترین نکات مثبت آن محسوب میگردد بطوریکه انگیزه لازم را برای انجام بازی به تعداد دفعات زیاد به کاربران میبخشد و علاوه بر این هیجان گیم پلی را نیز بیشتر میکند. “خروس جنگی” از این بابت مستحق دریافت امتیاز بالایی میباشد زیرا فراهم کردن بستری که در آن کاربران احساس یکنواختی نکنند، در یک بازی بسیار اهمیت دارد. بد نیست بدانید، تجهیز کردن کاراکتر به وسیله سکه و یا الماس هایی که در طول بازی بدست می آورید انجام میپذیرد و درصورتی که به مقداری بیشتری احتیاج پیدا کنید، میتوانید با استفاده از سیستم خرید درون برنامه ای تهیه نمایید. البته با پیشرفت و افزایش سطح هرکاربر نیز تعداد محدودی الماس به او تعلق میگیرد.

مورد دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم، اعمال محدودیت هایی در انجام بازی “خروس جنگی” میباشد. این محدودیت ها که شامل کم شدن انرژی کاراکتر برای مبارزه، معیوب شدن سلاح ها و دیگر تجهیزات و همچنین به کارگیری تنها دو سلاح در هر نبرد میشود، به این دلیل پیاده سازی شده اند تا همه کاربران از نظر وقتی که برای انجام بازی دارند به تعادل نسبی برسند. برای مثال افزوده شدن هر یک مقدار به انرژی نیاز به صرف ۳۰ دقیقه زمان دارد و یا برای تعمیر یک سلاح علاوه بر مصرف سکه بایستی زمان مشخصی را منتظر بمانید. البته به منظور تسریع در امر احیا شدن، میتوانید از ذخیره الماس های خود نیز استفاده کنید. به کارگیری تعداد محدود سلاح در هر مبارزه هم به این دلیل است که برخی کاربران بطور بی رویه قدرت خود را افزایش ندهند.

حال که درمورد همه چیز توضیح دادیم بهتر است به سیستم امتیازدهی “خروس جنگی” نیز اشاره ای داشته باشیم. رتبه بندی کاربران در بازی فوق بر اساس سطح آنها و تعداد مدال هایی که کسب کرده اند انجام میشود. این دومورد به یکدیگر مرتبط هستند و افزایش سطح همواره با افزایش تعداد مدال ها همراه میباشد. رتبه بندی کاربران در یک بازی آنلاین، بهترین ترفند برای تشویق آنها به انجام مجدد بازی و رقابت با سایرین است.

درپایان ذکر این نکته لازم به نظر میرسد که تولیدکنندگان “خروس جنگی” در آینده قابلیت نبردهای گروهی (قبیله ای) را نیز به آن اضافه خواهند کرد و بدین ترتیب باید منتظر هیجان چندین برابر بیشتر در این بازی باشیم.

جمع بندی موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز ۵ از ۵ را برای این بخش به همراه دارد.

خروس جنگی

خروس جنگی

تولید کننده : یارا گیمز

آخرین نسخه بررسی شده : ۱.۰۰۶

سیستم عامل : اندروید ۲.۲ و بالاتر

حجم : ۵۱ مگابایت

 معرفی، نقد و بررسی بازی خروس جنگی
 منبع: اپریویو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا