تلاش دانشمندان انگلیسی برای راحت تر کردن کشاورزی با کمک ربات‌ها

دانشمندان دانشگاه پلیموث در حال توسعه فناوری پیشرفته در زمینه کشاورزی هستند که به تولیدکنندگان میوه و سبزیجات در برداشت محصولات کمک خواهد کرد.

موبنا – محققان دانشگاه پلیموث(University of Plymouth) در جنوب غربی انگلیس با کمک تولیدکنندگان در منطقه کورنوال(Cornwall) قصد دارند با طراحی ربات‌هایی مشکل کمبود نیروی کار در بخش کشاورزی را رفع کنند.

این پروژه برداشت اتوماتیک توسط دکتر مارتین استولن ریاست دانشکده رباتیک دانشگاه پلیموث و میک فولر(Mick Fuller) استاد فیزیولوژی گیاهی اجرا می‌شود.

پیش از این پروژه، دکتر استولن فناوری برداشت گوجه‌فرنگی، تمشک و چغندرقند را توسط ربات‌ها ارائه کرده و هم‌اکنون این پروژه را بر روی گل کلم، کلم بروکلی وکلم پیچ توسعه داده است.

از مشکلات این پروژه سخت و محکم بودن ربات‌ها و کاهش قابلیت خم‌شدن در محیط‌های مختلف است.

استولن برای مقابله با این مشکل در پروژه‌های قبلی خود نیز از هماهنگ کردن ماشین با حرکات بدن انسان استفاده کرده است.

تلاش دانشمندان انگلیسی برای راحت تر کردن کشاورزی با کمک ربات‌ها

یکی دیگر از چالش‌ها شناسایی گیاه و میوه رسیده و برداشت آن از محل مناسب است.

برای رفع این مشکل نیز از دوربین و حسگر در بازوهای ربات برای ارزیابی اطلاعات استفاده شده است.

با چنین ربات‌هایی که تصاویر و اطلاعات لمسی در زمان واقعی از یک محیط را ثبت می‌کنند امکان جمع‌آوری اطلاعات از راه‌های مختلف فراهم می‌شود و به گسترش و پیشرفت این روش کمک می‌کند.

استولن از طریق این پروژه و همکاری با شرکت “فیلدز ورک رباتیک”(Fieldwork Robotics Ltd) در حال بررسی نمونه‌های تجاری بالقوه این سیستم است که طی دو تا سه سال به بازار عرضه خواهد شد.

وی اظهار کرد: ماشین‌هایی مانند این نمونه موجب راحت‌تر و ساده‌تر شدن زندگی کشاورزان خواهد شد و جوانان بیشتری مشتاق کار در زمینه کشاورزی خواهند شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا