درمان سکته مغزی با نصب حسگر بر روی گلو (+فیلم و عکس)

وقوع سکته مغزی معمولا تاثیرات بسیار شدیدی بر روی توانایی های روزمره انسان ها می گذارد و از جمله توانایی افراد برای صحبت و بلع غذا را مختل می کند.

موبنا – امروزه از میکروفون برای حل این مشکل و کمک به تکلم افراد نجات یافته از سکته مغزی استفاده می شود. اما این میکروفون ها نمی توانند به خوبی صدای بیمار و صدای محیط اطراف را از یکدیگر تشخیص دهند و از همین رو مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کنند.

محققان دانشگاه نورت وسترن آمریکا برای کمک به کاهش این مشکلات حسگری را طراحی کرده اند که با نصب آن بر روی سطح بیرونی گلو می توان به درمان تدریجی مشکلات ناشی از سکته مغزی کمک کرد و به توانایی افراد برای بلع غذا و صحبت کردن به صورت عادی را به تدریج احیا کرد.
این حسگر بی سیم با ردگیری و بررسی نحوه لرزش تارهای صوتی انسان در زمان تکلم به سنجش میزان آسیب دیدگی آنها کمک می کند و پزشکان از این طریق می توانند به اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع و زمان مناسب برای مداخله به منظور حل مشکل یادشده دست یابند.

درمان سکته مغزی با نصب حسگر بر روی گلو (+فیلم و عکس)

دقت این حسگرها بیشتر از میکروفون های عادی نیست، اما استفاده از آنها راحت تر بوده و دوام و ماندگاریشان نیز بیشتر است. استفاده از موادی با خاصیت کشسانی بالا خم شدن و کش آمدن حسگرهای مذکور را تسهیل کرده و این امر موجب می شود به گلوی افراد آسیبی نرسد.
ترکیب اطلاعات این حسگر با حسگرهای دیگری که برای کنترل وضعیت قلب، عضلات و شرایط خواب بیماران مبتلا به سکته مغزی به کار می روند باعث می شود که این افراد با سرعت بیشتری به وضعیت عادی بازگردند. البته استفاده از این حسگرها هنوز در مرحله آزمایشی است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا