آیفون‌های سال ۲۰۱۹ در هر دو دوربین خود حسگر سه‌بعدی دارند

آیفونی که سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار می‌شود در هر دو دوربین جلو و عقب خود حسگر سه‌بعدی را شامل می‌شود.

موبنا – شرکت اپل هم‌اکنون حسگر سه‌بعدی را فقط برای دوربین سلفی TrueDepth در گوشی هوشمند «آیفون ایکس» عرضه می‌کند. در این میان پیش‌بینی شده است هر سه دستگاه گوشی هوشمندی که سال ۲۰۱۸ میلادی وارد بازار می‌شوند دوربین سلفی TrueDepth را در خود جا داده باشند که البته در این میان اعلام شده است آیپد سال ۲۰۱۸ میلادی هم فناوری مذکور را در اختیار دارد.

با این وجود گزارشی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ میلادی شرکت اپل تصمیم دارد حسگر سه‌بعدی خود را برای دوربین اصلی آیفون هم ارایه کرد. این کمپانی در حال کار کردن روی فناوری جدیدی است که جایگزین مدل کنونی فناوری سه‌بعدی تشخیص صورت می‌شود که با ۳۰ هزار نقطه لیزری چهره کاربر را شناسایی می‌کند.

این سیستم به صورت ویژه برای حسگر دوربین اصلی اپل طراحی شده است که از آن با نام «تایم-آو-فلایت» یاد می‌کنند. فناوری جدید می‌تواند تشخیص دهد که برای چه دوره زمانی لیزر به صورت فرد منتشر شده است تا در نهایت با دقت بیشتر تصویر سه‌بعدی را ایجاد کند.

آیفون‌های سال ۲۰۱۹ در هر دو دوربین خود حسگر سه‌بعدی دارند

با این توضیحات آیفونی که سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار می‌شود در هر دو دوربین جلو و عقب خود حسگر سه‌بعدی را شامل می‌شود. این فناوری هم اکنون در حال آمزایش است و گفته می‌شود که برای مدل های سال آینده آماده نخواهد شد.

افزوده شدن حسگر سه‌بعدی به دوربین اصلی گوشی هوشمند آیفون این امکان را برای دستگاه فراهم می‌کند تا سازگاری بیشتری با قابلیت‌های واقعیت افزوده ایجاد کند و سیستم «تایم-آو-فلایت» قادر است آسان‌تر از فناوری کنونی تولید انبوه دوربین دیجیتالی TrueDepth را باعث شود. این دوربین دیجیتالی در اصل برای حسگر Face ID و تشخیص چهره کاربر هنگام باز کردن قفل دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا