چگونه اپلیکیشن‌ها را در آیفون مخفی کنیم؟

این کار چندان دشوار نیست و البته برای انجام آن می‌بایست مراحل زیر دنبال شود.

موبنا؛ مریم عباسی – اکوسیستم نرم‌افزاری «باغ محصور» که اپل در سیستم عامل موبایلی خود مورد استفاده قرار می‌دهد به واسطه نسخه‌های جدید iOS بسیار کاربردی‌تر شده است. در گام‌های نخست اکوسیستم مذکور به گونه‌ای پیش می‌رفت که شرکت‌های توسعه دهنده نرم‌افزار می‌توانستند صفحه کلید خود را برای آیفون ارایه کنند و هم‌اکنون شرکت‌های نرم‌افزاری این امکان را در اختیار دارند تا به اپلیکیشن پیام‌رسان اپل هم دسترسی داشته باشندیا آنکه از طریق حسگر Face ID و تشخیص چهره کاربران شکلک‌های ارتباطی جدید ارایه کنند.

با این وجود اپل همچنان اجازه نمی‌دهد شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار به بخش‌های مهم‌تر دست بزنند و تغییری را در آن لحاظ کنند. این شرکت همچنان سیاست‌های سختگیرانه خود را برای هرگونه تغییر نرم‌افزاری در این بخش‌ها لحاظ کرده است. مخفی کردن اپلیکیشن از صفحه اصلی آیفون از جمله گزینه‌هایی محسوب می‌شود که در iOS وجود ندارد و ممکن است برخی کاربران در ابزارهای ارتباطی اسنپ‌چت یا فیسبوک تمایل داشته باشند آیکون مربوطه را مخفی کنند تا هیچ کس نتواند از پیام های دریافتی آنها مطلع شود.

لازم به ذکر است که در گوشی‌های هوشمند اندرویدی مخفی کردن آیکون‌ها بسیار آسان است و کاربران به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند. در این میان برخی شرکت‌ها نظیر سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی گزینه‌ای ارایه می‌کنند که این کار را آسان‌تر می‌کند. ولی هواداران گوشی‌های آیفون چگونه می‌توانند در صورت تمایل دست به چنین کاری بزنند؟ این کار چندان دشوار نیست و البته برای انجام آن می‌بایست چند مرحله دنبال شود.

چگونه اپلیکیشن‌ها را در آیفون مخفی کنیم؟

مخفی کردن اپلیکیشن‌های پولی

تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید تمام خریدهای پولی خود در iTunes را مخفی کنید تا هیچ کس به آنها دسترسی نداشته باشد؟ اگر شما گزینه «به اشتراک گذاری خانوادگی» یا همان Family Sharing را روی آیفون یا آیپد خود فعال کرده اید، می‌بایست وارد فروشگاه اینترنتی App Store شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

Updates > Purchased > My Purchases

در اینجا می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید مخفی کنید را مشاهده کنید و با آیکون اپلیکیشن به سمت چپ گزینه مربوط به غیرفعال کردن و مخفی کردن را در اختیار بگیرید. در این میان هر زمان که خواستید دوباره مراحل فوق را طی می‌کنید تا بار دیگر اپلیکیشن نمایان شود.

به خاطر داشته باشید که اگر شما یکی از اعضای Family Sharing باشید و یکی از اپلیکیشن‌ها که نام آن ثبت شده است را غیرفعال کنید، بخش Family Organizer همچنان پیام‌های مربوط به آن را دریافت می‌کند. مخفی کردن اپلیکیشن به معنی جلوگیری از انتشار پیام‌های مربوط به آن نخواهد بود.

چگونه اپلیکیشن‌ها را در آیفون مخفی کنیم؟

مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی iOS

ممکن است به دلایل فراوان تمایل داشته باشید روی صفحه اصلی آیفون خود بدون آنکه دیگر کاربران ببینند صفحه خود در شبکه اجتماعی را مشاهده کنید. برای این کار باید چند مرحله را دنبال کنید تا بقیه نتوانند فعالیت‌های شما را در ابزار موبایلی مربوطه مشاهده کنند. این مراحل به قرار زیر معرفی شده‌اند:

  • انبار کردن اپلیکیشن

زمانی که اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و اصلی در آیفون مورد نظر باشند، به راحتی می‌توانید به بخش Settings>Restrictions بروید و یک رمز عبور برای آن در نظر بگیرید و البته افراد یا صفحاتی را که می‌خواهید در این اپلیکیشن‌ها مخفی کنید تا از دسترس دیگران خارج شود. در این میان اگر اپلیکیشن مورد نظر شما در لیست Restrictions موجود نبود می‌باسیت انگشت خود را به مدت طولانی‌تر روی آیکون آن نگه دارید و منتظر بمانید تا اپلیکیشن به ارتعاش درآید. سپس کلید x در گوشه آن را بزنید تا اپلیکیشن حذف شود. البته توجه داشته باشید پس از این کار تمام تنظیمات و اطلاعات شما در اپلیکیشن باقی می‌ماند و هر زمان که به آن نیاز داشته باشید، به App Store می‌روید و دوباره آن را دانلود می‌کنید.

  • دیگر اپلیکیشن‌ها

برای اپلیکیشن‌هایی که در شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف ساخته شده‌اند و نمی خواهید دیگر کاربران آنها را مشاهده کنند، شما می‌توانید ۱۲ صفحه اصلی که تمامی آنها با فولدرها پر شده‌اند را ایجاد کنید و آیکون مربوط به اپلیکیشن مورد نظر خود را بین آنها مخفی کنید تا دیگران نتوانند آن را مشاهده کنند. اگر این اپلیکیشن‌ها در صفحه دوم یا سوم باشند افراد سراغ آنها نخواهند رفت. کافی است اپلیکیشن مورد نظر خود را در اختیار بگیرید و سپس آن را داخل فولدر مربوطه در صفحات بعدی ببرید. پس از آنکه به عنوان مثال اسنپ‌چت را وارد یکی از این فولدرها در صفحات بعدی کردید، می‌بایست دسترسی سریع به آن را از بین ببرید. این مسئله اهمیت زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا