۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

اگر شما هم یکی از طرفداران محصولات سامسونگ هستید و قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید، بهتر است ترفندهای مختلف مربوط به آن را یاد بگیرید تا عمر باتری این گوشی هوشمند را افزایش دهید.

موبنا، رضا خواجه‌وند – طی چند سال اخیر برای هر گوشی هوشمند پیشرفته نکات و ترفندهای مختلف ارایه شد تا کاربران بتوانند بهتر و کامل‌تر از قابلیت‌های آنها بهره‌مند شوند. پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه گوشی بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول را شامل می‌شد و با این وجود باتری گوشی‌ها کمترین میزان پیشرفت را در سال‌های اخیر تجربه کردند.

با این وجود کارشناسان پیش‌بینی می کنند در سال ۲۰۱۷ میلادی باتری گوشی‌های هوشمند به میزان قابل ملاحظه متحول شود و ظرفیت آن ارتقا یابد. تاکنون برخی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی توانسته‌اند اقداماتی را انجام دهند و برای نمایشگرهای بزرگ خود باتری متناسب را ارایه کنند تا کاربران از محصول جدید آنها راضی باشند.

سامسونگ که همچنان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود و در این زمینه پیشرو است، بهترین گوشی خود یعنی «گلکسی اس۸»  را با باتری پرظرفیت روانه بازار کرده است. این گوشی هوشمند در دو مدل «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» ساخته شده است که به ترتیب نمایشگرهای ۵.۸ و ۶.۲ اینچی را شامل می‌شوند و مصرف باتری در آنها بسیار زیاد است.

۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

به هر حال اگر شما هم یکی از طرفداران محصولات سامسونگ هستید و قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید، بهتر است ترفندهای مختلف مربوط به آن را یاد بگیرید تا عمر باتری این گوشی هوشمند را افزایش دهید.

گوشی هوشمند «گلکسی اس۸»  باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری را در خود جا داده است که در حالت استفاده مستمر به مدت ۸ ساعت و ۲۲ دقیقه انرژی را در خود نگه می‌دارد و باتری مدل «اس۸ پلاس» با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر می‌تواند دقیقا ۸ ساعت انرژی را در خود ذخیره کند.

برای آنکه بتوانید بیشترین استفاده را از باتری گوشی‌های مذکور ببرید، بهتر است روش‌های زیر را دنبال کنید.

۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

از تصویر پس‌زمینه تیره استفاده کنید: زمانی که تصویر پس‌زمینه گوشی هوشمند شما تیره‌تر می‌شود، میزان مصرف باتری کاهش میابد. نحوه طراحی نمایشگر «سوپر اِی‌ام‌او‌اِل‌ای‌دی» برای این دو گوشی هوشمند به گونه‌ای است که با تصویر پس‌زمینه تاریک‌ و تیره باتری کمتری مصرف می‌کند.

قابلیت شفافیت خودکار تصویر را غیرفعال کنید: گوشی‌های سامسونگ این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند حالت شفافیت تصویر را بر اساس نور محیط به صورت خودکار تغییر دهد. این قابلیت کاربردی به نظر می‌رسد، ولی زمانی که شفافیت تصویر افزایش میابد میزان مصرف باتری هم بیشتر می‌شود.

قابلیت نمایش همیشگی روی صفحه را غیرفعال کنید: این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد بخش مورد نظر خود را همیشه روی نمایشگر به نمایش بگذارد. ولی بدیهی است که فعال کردن این قابلیت می‌تواند افزایش مصرف باتری را به دنبال داشته باشد.

مدیریت بخش مانیتور کردن مصرف انرژی توسط هر یک از اپلیکیشن‌ها: یکی از قابلیت‌های کاربردی در دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» این است که امکان مانیتور کردن اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند تا مشخص شود هر یک از آنها چه میزان انرژی مصرف می‌کنند. این بخش به گونه‌ای ساخته شده است که اگر یک اپلیکیشن به مدت سه روز مورد استفاده قرار نگیرد به صورت خود به خود غیرفعال می‌شود. ولی اگر بخواهید، می‌توانید به صورت دستی ابزارهای پرمصرف را در این بخش غیرفعال کنید.

۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

قابلیت «گِیم لانچر» و «گِیم تونر» را غیرفعال کنید: از زمانی که گوشی هوشمند «گلکسی اس۷» و «گلکسی اس۷ اج» روی کار آمد قابلیتی با نام «گیم لانچر» در اختیار کاربران قرار گرفت. این قابلیت مربوط به نحوه اجرای بازی‌های ویدیویی می شود و اگر تصمیم دارید باتری کمتری در گوشی شما مصرف شود بهتر است قابلیت مذکور را غیرفعال کنید.

قابلیت «اسمارت اِستِی» را مدیریت کنید: این یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌ها محسوب می‌شود و زمانی به کار می‌آید که شما در حال تماشا کردن نمایشگر گوشی هوشمند خود هستید. اگر شما نمایشگر گوشی را تماشا کنید دستگاه به صورت خودکار متوجه می‌شود و نمایشگر گوشی خاموش نمی‌شود. به عنوان مثال زمانی که یک کتاب الکترونیکی می‌خوانید این قابلیت از خاموش شدن نمایشگر جلوگیری می‌کند تا مشکلی ایجاد نشود. این یک قابلیت کاربردی و متفاوت است، ولی در عین حال باعث می‌شود میزان مصرف باتری افزایش یابد.

زمان روشن ماندن نمایشگر را مدیریت کنید: این نکته را باید برای همه گوشی‌ها لحاظ کرد. بهتر است این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی با گوشی هوشمند خود کاری ندارید، نمایشگر آن می‌بایست در کوتاه‌ترین زمان خاموش شود تا باتری زیادی مصرف نشود. تنظیم این بخش به صورت دستی انجام می‌شود و باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

پخش تصاویر با کیفیت بالا مصرف را بالا می‌برد: برای این دو گوشی هوشمند سه حالت پخش تصویر در نمایشگر ارایه شده است و به عبارت دیگر تصاویر را می‌توان با سه کیفیت به نمایش گذاشت: اچ‌دی‌پلاس (۱۴۸۰ در ۷۲۰ پیکسل)، اف‌اچ‌دی‌پلاس (۲۲۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)، و دبلیو‌کیواچ‌دی‌پلاس (۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل). بدیهی است که اگر تصاویر را با کیفیت پایین‌تر پخش کنید میزان مصرف باتری کاهش میابد.

قابلیت ان‌اف‌سی را جدی بگیرید: اگر شما جزء‌ آن دسته از کاربرانی هستید که سیستم پرداخت موبایلی «سامسونگ پِی» را به صورت مرتب مورد استفاده قرار نمی‌دهید و به واسطه آن قابلیت پرداخت‌های کوتاه‌‌برد اِن‌اِف‌سی را به کار نمی‌گیرید، بهتر است آن را غیرفعال کنید. اگرچه این قابلیت در طول یک روز کمتر از یک درصد باتری را مصرف می‌کند، ولی در مجموع می‌تواند انرژی شما را هدر دهد.

لامپ ال‌ای‌دی بسیار پرمصرف است: لامپ اِل‌ای‌دی که روی این گوشی هوشمند به کار گرفته شده است تا آخرین پیام‌ها و تماس‌های دریافتی را اعلام کند مصرف بالایی دارد. زمانی که این لامپ چشمک می‌زند نشان می‌دهد که یک پیغام روی گوشی آمده است و البته همین چشمک ساده به میزان قابل ملاحظه مصرف انرژی را در گوشی هوشمند بالا می‌برد.

نمایشگر گوشی را خاموش نگه دارید: این اتفاق به صورت پیش‌فرض برای دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» در نظر گرفته شده است. ولی به هر حال بهتر است که اطمینان حاصل کنید قابلیت مذکور فعال است تا زمانی که گوشی هوشمند داخل جیب یا کیف شما قرار دارد نمایشگر آن روشن نشود و باتری را مصرف نکند. این اتفاق جلوی تماس‌های اشتباه را هم می‌گیرد.

۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

سیستم اکسن کردن دستگاه‌های نزدیک را غیرفعال کنید: زمانی که دستگاهی با گیرنده بلوتوث در اطراف شما وجود ندارد تصور می‌کنید که انرژی گوشی شما کاهش نمیابد. ولی متاسفانه باید بدانید که اگر بلوتوث شما روشن باشد و هیچ دستگاه الکترونیکی هم در نزدیکی شما وجود نداشته باشد، گوشی به صورت خودکار و دایم محیط پیرامون خود را اسکن می‌کند و همین مسئله باعث مصرف انرژی می‌شود. شما می‌توانید قابلیت اسکن کردن خودکار دستگاه‌های پیرامون را در گوشی‌های جدید سامسونگ غیرفعال کنید.

قابلیت شناسایی موقعیت جغرافیایی را در اپلیکیشن‌ها غیرفعال کنید: بیشتر ابزارهای کاربردی موبایلی تمایل دارند موقعیت جغرافیایی شما را شناسایی کنند و متناسب با آن سرویس‌های مورد نیاز شما را ارایه دهند. این اتفاق باعث می‌شود میزان مصرف انرژی در گوشی هوشمند شما افزایش یابد. بهتر است گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس تنها در مواردی فعال شود که به آن نیاز دارید و به همین خاطر اجازه ندهید همه اپلیکیشن‌ها از این قابلیت استفاده کنند.

گیرنده وای-فای و بلوتوث را مدیریت کنید: زمانی که در بخش تنظیمات گوشی به سر می‌برید و قصد ندارید از اینترنت بی‌سیم استفاده کنید یا فایلی را رد و بدل کنید، بهتر است قابلیت وای-فای و بلوتوث را غیرفعال کنید. روشن بودن بلوتوث و وای-فای باعث می‌‌شود میزان دقت گوشی برای شناسایی موقعیت جغرافیایی شما افزایش یابد. ولی لزومی ندارد به صورت مستمر موقعیت جغرافیایی خود را با این دقت شناسایی کنید.

۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

قابلیت تشخیص حرکت بدن را غیرفعال کنید: سامسونگ طی چند سال گذشته بسیاری از قابلیت‌های مربوط به تشخیص حرکات دست و بدن کاربر را در گوشی‌های خود حذف کرد. با این وجود شما در دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» همچنان این قابلیت‌ها را در اختیار دارید. اگر از این سرویس استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را غیرفعال کنید تا باتری دستگاه شما مصرف نشود.

۱۵ ترفند برای افزایش عمر باتری «گلکسی اس۸» (عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا