اتاق جدید دیسنی با قابلیت شارژ بی‌سیم دستگاه‌های موبایلی (عکس و فیلم)

محققان شرکت دیسنی یک «اتاق شارژ بی‌سیم» راه‌اندازی کرده‌اند که می‌تواند در این زمینه کاربردهای فراوان داشته باشد و نحوه تامین انرژی برای دستگاه‌های موبایلی را به طور کامل تغییر دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – زمانی که باتری دستگاه‌ الکترونیکی موبایلی تمام می‌شود به دنبال پریز برق می‌گردید تا در اسرع وقت بتوانید انرژی مورد نیاز را برای موبایل خود تامین کنید و از این طریق بتوانید جلوی خاموش شدن آن را بگیرید. پیدا کردن پریز در هر مکانی کار آسانی نیست و البته مجبور هستید کابل شارژر را همیشه با خود حمل کنید تا بتوانید از خاموش شدن های احتمالی گوشی خود جلوگیری کنید.

البته برخی از دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی جدید بدون سیم شارژ می‌شوند و با این وجود محقان «کمپانی والت دیسنی» فناوری جدیدی ارایه کرده‌اند که می‌تواند امکان شارژ دستگاه‌های موبایلی به صورت بی‌سیم را فراهم کند.

این محققان یک «اتاق شارژ بی‌سیم» راه‌اندازی کرده‌اند که می‌تواند در این زمینه کاربردهای فراوان داشته باشد و نحوه تامین انرژی برای دستگاه‌های موبایلی را به طور کامل تغییر دهد.

اتاق جدید دیسنی با قابلیت شارژ بی‌سیم دستگاه‌های موبایلی (عکس و فیلم)

دانشمندان یکی از شعبات شرکت «والت دیسنی» موسوم به «دیسنی ریسرچ» یک اتاق معمولی را به یک شارژر بی‌سیم تبدیل کردند که می‌توان در آنِ واحد به صورت همزمان ۱۰ دستگاه را شارژ کند.

این محققان توضیح دادند برای توسعه پروژه خود از طرح یک مخترع به نام «نیکولا تِسلا» الهام گرفته‌اند. آقای تِسلا نخستین سیستم بی‌سیم انتقال جریان الکتریسیته را ارایه کرد.

او معتقد بود که می‌توان شبکه جهانی انرژی الکتریسیته بی‌سیم را راه‌اندازی کرد تا با استفاده از امواج الکترومغناطیسی بین یونوسفر و زمین، امکان شارژ بی‌سیم همه دستگاه‌ها را فراهم کرد. یونوسفر به لایه‌ای از جو کره زمین گفته می‌شود که از یون‌ها و الکترون‌های آزاد تشکیل شده است.

اتاق جدید دیسنی با قابلیت شارژ بی‌سیم دستگاه‌های موبایلی (عکس و فیلم)

«آلانسون سَمپِل» یکی از مدیران آزمایشگاه تخصصی شرکت دیسنی که مدیریت مرکز «دیسنی ریسرچ» را هم برعهده دارد در این خصوص توضیح داد که فناوری جدید آنها یک اتاق ویژه است که دستگاه های موبایلی با قرار گرفتن در آن به صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند و می‌تواند در یک فضای وسیع‌تر از آنچه که تاکنون تجربه می‌شد این کار را انجام داد.

سَمپِل در این خصوص گفت:‌ »آنچه که ما می‌خواهیم این است که بتوانیم تجربه شارژ بی‌سیم در یک فضای سه‌بعدی را فراهم کنیم تا هر زمان که شما داخل خانه یا محل کار خود راه می‌روید، تلفن همراه به صورت بی‌سیم شارژ شود. ما موفق شدیم یک اتاق را با این قابلیت راه‌اندازی کنیم و هم‌اکنون در تلاشیم با استفاده از امواج الکترومغناطیسی که در همه جای این اتاق منعکس می‌شوند، امکان شارژ بی‌سیم همه دستگاه‌ها را فراهم کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا