رایتل تنها اپراتور در همکاری با اپراتورهای مجازی

در مراسم رونمایی از پروژه های رایتل، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این اپراتور به عنوان تنها اپراتور در بحث اپراتورهای مجازی قدردانی کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی رایتل، صبح امروز و طی مراسمی که با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر فیروزآبادی رییس مرکز ملی فضای مجازی، معاونین وزرا، نمایندگان مجلس و جمعی از مسوولین کشور ۹ پروژه رایتل افتتاح شد.
سید مجید صدری مدیرعامل رایتل در این مراسم عنوان کرد: رایتل شرکتی است که صد در صد سهام آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و امروز با تلاش همه همکارانمان در رایتل پروژه های مهمی را افتتاح خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه رایتل در زمانی کار خود را آغاز کرد که همراه اول ۱۳ سال به صورت انحصاری فعالیت می کرد و ایرانسل نیز با سرمایه گذار و شریک خارجی خود وارد عرصه ارتباطات کشور شد، اظهار کرد: در این مدت رشد و پیشرفت زیادی را شاهد بودیم و توانستیم در همه بخش ها به توسعه قابل توجهی دست پیدا کنیم.
در شهریور سال ۹۲ تعداد ۱۲۸ شهر تحت پوشش رایتل بود که امروز این تعداد به ۵۰۳ شهر گسترش یافته است و میزان سایت ها نیز از ۹۲۶ سایت به ۳۴۴۶ سایت افزایش یافته و ۳۷۰ سایت نیز در حوزه LTE فعال شده اند.
صدری با بیان اینکه CORE SITE رایتل در شهریورماه سال ۹۲ دو عدد بود که در حال حاضر به ۵ عدد افزایش یافته است، ادامه داد: در حوزه سیم کارت های توزیعی نیز از یک میلیون سیم کارت در سال ۹۲ به ۹ میلیون افزایش داشته ایم. همچنین در حوزه سیم کارت-های پروفایل دار از ۳۵۰ هزار مشترک فعال به ۷ میلیون مشترک فعال رسیده ایم که در این حوزه نیز رشد ۲۰ برابری داشته ایم که امیدواریم تا پایان سال این تعداد به ۹ میلیون برسد.
مدیرعامل رایتل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه و گسترش پایانه های فروش رایتل گفت: در شهریور ماه سال ۹۲ دو فروشگاه اختصاصی داشتیم که در حال حاضر این میزان به ۲۶ فروشگاه اختصاصی افزایش یافته و این تعداد تا پایان سال به ۳۲ فروشگاه خواهد رسید. همچنین با توجه به اینکه ۸۰ درصد مشترکان ما دیتا و ۲۰ درصد VOICE هستند مصرف دیتا نسبت به شهریور ۹۲ بالغ بر ۵۴ برابر رشد داشته و درآمد کسب شده از این محل نیز ۴۳ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در حوزه پیامک رشد ماهانه ۱۶ برابری و درآمد ۱۹ برابری را تجربه کردیم، اظهار کرد: در حوزه مکالمه نیز درآمد ماهانه ۳۳ برابری را تجربه کرده ایم که این آمار در مقایسه با سال ۹۲ بسیار قابل توجه است.
صدری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به موضوع شبکه ملی اطلاعات که شاخص بسیار مهمی است از راه اندازی CORE SITE تبریز خبر داد که در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به بحث رومینگ بین الملل نیز گفت: در حال حاضر با ۲۱۳ اپراتور از ۱۳۷ کشور رومینگ برقرار کردیم و برقراری رومینگ-بین الملل در محرم، صفر و اربعین حسینی و سرویس های ویژه ای که با امارات داریم از دیگر اقدامات مهم ما محسوب می شود و سرویس رومینگ بین الملل در پرواز نیز طی قرارداد با اپراتور OnAir راه اندازی شده است.
صدری همچنین با اشاره به درآمد ۴ برابری سال جاری رایتل نسبت به درآمد سال گذشته، گفت: از دیگر موضوعات مورد توجه، بحث وای فای های عمومی و ترابردپذیری است که در وای فای عمومی توانستیم در نهادها و مراکزی این سرویس ها را راه اندازی کنیم و در اربعین نیز در مرز مهران و شلمچه به صورت رایگان سرویس دهی کردیم.
وی همچنین از افزایش ظرفیت سیستم مرکز تماس از ۱۲۰ تماس همزمان به ۴۸۰ تماس همزمان خبر داد و افزود: همه این اقدامات با استفاده از اپلیکیشن های داخلی و بومی انجام می شود و ما تمام تلاشمان براین است که از ظرفیت های داخلی برای پروژه هایمان استفاده کنیم.
وی در عین حال با اشاره به جایگاه ویژه سایت رایتل به عنوان پربازدید ترین سایت در بین اپراتورهای موبایلی کشور گفت: در حال حاضر رتبه ایران سایت رایتل در جایگاه ۸۶ قرار دارد که همراه اول در رتبه ۹۱ و ایرانسل در رتبه ۱۱۵ قرار دارد که امیدواریم بتوانیم این میزان را در بخش بازدید ارتقا دهیم.
مدیرعامل رایتل با بیان اینکه رتبه این اپراتور در بخش تعالی سازمانی ۲۰۰ بود که در سال ۹۴ به حدود ۳۷۰ افزایش یافت، عنوان کرد: تقدیرنامه ها و جایزه ملی کیفیت ایران و دیگر جوایز از مواردی است که رایتل به دلیل اقدامات خاصی که انجام داده به آن دست یافته است. صدری با اشاره به اقدامات رایتل بعد از برجام، گفت: شاید اولین شرکتی بودیم که در حوزه IT توانستیم LC یک ساله با بانک اروپایی و چینی باز کنیم و میزان قراردادهای ما از ۴۰ قرارداد در سال ۹۲ به حدود ۱۴۰۰ قرارداد افزایش یافته است و در بحث اشتغالزایی که تاکید دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی است در سه سال گذشته توانسته ایم از ۹ هزار اشتغال به ۳۶ هزار اشتغال افزایش دهیم که این امر محقق نمی شد مگر با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات و همچنین سازمان تامین اجتماعی و شستا که از همه آنها تشکر می کنم.
مدیرعامل رایتل در عین حال بیان کرد: در حوزه شبکه ملی اطلاعات راه اندازی ورژن ۶ را داریم، با توجه به اینکه دسترسی به IP ورژن ۴ برای اپراتورها یک معضل است توانستیم ورژن ۶ را راه اندازی کنیم که از این تریبون از کمک ویژه آقایان مهندس جهانگرد و مهندس جهرمی تشکر می کنیم، در حال حاضر همه مشترکان رایتل در کل کشور می توانند از IP ورژن ۶ استفاده کنند.
وی همچنین از افتتاح فیبر اختصاصی رایتل خبر داد و در عین حال با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن رایفون گفت: این اپلیکیشن برای ارسال و دریافت پیغام متنی و تماس ورودی و خروجی استفاده می شود که تمامی نرم افزارهای آن کاملا داخلی است.
صدری با اشاره به افتتاح سامانه وب چت مرکز تماس رایتل و همچنین افتتاح سرویس ریز ارتباطات رایتل، توضیح داد: در سرویس ریز ارتباطات بعد از هویت سنجی مشترک و پس از ۲۴ ساعت ریز ارتباطات وی به صورت کلی یا با انتخاب و طبقه بندی خود مشترک در اختیار وی قرار می گیرد.
صدری همچنین درباره سرویس خرید اپلیکیشن، اظهار کرد: این کار با شرکت های تولیدکننده محتوا و استارت آپ ها انجام می شود و در واقع با استفاده از این سرویس مشترک برای خرید برخی سرویس ها و خدمات مورد نیازش، نیاز نیست از حساب بانکی خود برداشت کند بلکه از شارژ خود برای خرید استفاده می کند و در این راستا پیش بینی می شود تا سال آینده حداقل با ۲۰ شرکت این کار را انجام دهیم که در حال حاضر این همکاری با مایکت صورت گرفته است و تا پایان سال چند شرکت دیگر نیز اضافه خواهند شد.
وی در عین حال با اشاره به شبکه توزیع محتوا یا CDN گفت: رایتل تنها اپراتوری است که مجوز VOD را از وزارت ارشاد دارد و فیلم هایی که به صورت آرشیو در آن وزارتخانه است تا به امروز حدود ۱۲۰ فیلم را در پرتال دریچه هفتم بارگذاری کرده ایم و اقدامات دیگری نیز در دست انجام است و دسترسی به تمام این محتواها بدون وابستگی به اینترنت ممکن بوده و کاملا داخلی است.
مدیرعامل رایتل همچنین از افتتاح مرکز عملیات امنیت رایتل(SOC) خبر داد و در عین حال با اشاره به بحث اپراتورهای مجازی، اظهار کرد: این فرصت خوبی برای رایتل بود و مفتخریم اعلام کنیم بین ۳ اپراتور دیگر توانستیم بیشترین قرارداد را در این زمینه منعقد کنیم و در حال حاضر با ۵ شرکت کیش سل پارس، توسعه ارتباطات همراه شاتل، داده گستر عصرنوین، آریان همراه و توسعه ارتباطات فناوری نوین همراه قرارداد بسته ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: هیچ کدام از اپراتورها به قوت رایتل در حوزه محتوا وارد نشدند
محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های رایتل به مناسبت دهه مبارک فجر، ضمن تشکر از فعالیت های مدیرعامل رایتل و بقیه فعالان در آن مجموعه و تبریک به آنها، گفت: حدود سه سال و نیم گذشته بود که افراد متعددی به من مطالبی عنوان می کردند مبنی بر اینکه فرکانسی را در اختیار اپراتوری گذاشتید که به خوبی از آن استفاده نمی کند و موفق نمی شود، ولی بنده با توجه به ارتباط بسیار قدیمی که با آقای ربیعی، وزیر محترم تعاون دارم که این ارتباط عاطفی و دوستانه به بیش از ۳۵ سال می رسد و از طرفی با توجه به اینکه رایتل برای مجموعه ای است که ما وظیفه حمایت از آنها را داریم مصمم شدیم که در این مسیر گام برداریم و امروز به جرات می گویم که رایتل در مسیر اصلی خود افتاده و پروژه های خوبی را برنامه ریزی کرده که به عنوان مثال یکی از آنها راه اندازی مرکز عملیات امنیت شبکه یا SOC است که کار بسیار ارزشمندی است چون شبکه ما باید همراه با امنیت باشد.
واعظی همچنین فعالیت رایتل در ارتباط با محتوا را ارزشمند دانست و تاکید کرد که این موضوع موجب رونق کسب و کار شده و منجر به تقویت رایتل می شود و هیچ کدام از اپراتورها به قوت رایتل به این حوزه وارد نشدند و این موضوع به دلیل نگاه ما ایرانی ها است که تمامیت خواه هستیم.
وی ادامه داد به اعتقاد من بهتر است سفره را پهن کرده تا همه بر سر آن سفره بنشینند چون با این کار منافع بیشتری به دست می آید و آنهایی که می خواهند همه چیز در اختیار خودشان باشد از مسابقه عقب می افتند.
وی با اشاره به درآمد ۱۰۶ میلیارد دلاری شرکت ها در زمینه ابر اطلاعات در سال گذشته، گفت: باید اجازه دهیم شرکت ها تمامی اطلاعات و سرویس هایی که دیگران نیاز دارند را نگهداری کنند و با هزینه بسیار پایین به دیگران سرویس دهی شود که این موضوع نتایج بسیار خوبی به همراه دارد و هر چقدر به موضوع سرویس بر روی ابر اطلاعات بیشتر توجه شده و سریع تر پیش برود دستاوردهای خوبی خواهد داشت.
وزیر ارتباطات در بخشی از سخنان خود در رابطه با افزایش قابل توجه سیم کارت های فعال رایتل و فعالیت چشمگیر این اپراتور در حوزه سیم کارت های فعال و دیتا، گفت: امروز بسیاری از فعالیت ها بر روی موبایل انجام می شود و باید موازی راه اندازی دولت الکترونیک به فکر راه اندازی دولت همراه نیز باشیم و انشالله امسال و در پایان این ماه فاز اول دولت الکترونیک را راه اندازی می کنیم.
واعظی با تاکید بر جنبه های مختلف استفاده از تلفن همراه، گفت باید با شرکت هایی که خدمات ارزش افزوده ایجاد می کنند همراه شده و سرویس ها و خدمات جدیدی به مردم ارائه شود چون دنیا به سرعت به سمت IOT پیش می رود و باید بتوانیم همه بخش ها را به خوبی با این حوزه ترکیب و آمیخته کنیم.
وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که باید نگاهمان در داخل کشور به حوزه ICT به سرعت تغییر کند و از طرفی این نگاه در دولت نیز تغییر کرده و همه این ها در نهایت نتایج بسیار بزرگی خواهد داشت، بنده دوباره به عزیزانم در شرکت رایتل تبریک می گویم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به درخواست مدیرعامل رایتل مبنی بر افزایش فرکانس های این اپراتور گفت: همانطور که تاکنون مشکلی برای فرکانس نداشته اید و از فرکانس های واگذار شده هم به خوبی استفاده کردید، در آینده هم مشکلی نخواهید داشت و هرجا که نیاز باشد من و همکارانم کمک های لازم را در این زمینه انجام می دهیم.
وزیر ارتباطات در پایان گفت: به امید آنکه سال آینده هرآنچه رایتل در حال حاضر دارد به چند برابر افزایش یابد.
دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور: در دولت دوازدهم دغدغه پهنای باند نداریم
دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور در مراسم افتتاح پروژه های رایتل به مناسبت دهه مبارک فجر، درباره اقتصاد حوزه ICT، گفت: در دولت یازدهم و در حوزه تلکام شاهد اتفاقات خوبی بودیم که افتتاح هایی نیز در ایام دهه فجر صورت گرفت و همه این ها نشان از آن دارد که زیرساخت های خوبی در حوزه تلکام ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه اندازه بازار اقتصاد ICT در دنیا بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۳۸۵۰ میلیارد یورو است گفت: با توجه به اینکه جمعیت ایران یک درصد جمعیت کل کره زمین است قاعدتا از این بازار باید ۴۰ میلیارد دلار را از آن خود کنیم؛ اگر چه گام های بزرگی برداشته شده است ولی فاصله زیادی با این رقم داریم.
وی ادامه داد: اگر اقتصاد ICT کشور را نسبت به GDP کل کشور حدود ۲ درصد درنظر بگیریم پس سهم حوزه ICT رقمی معادل حدود ۸ میلیارد دلار می شود که طبیعی است اما تا ۴۰ میلیارد دلار که میانگین جهانی است فاصله داریم که امیدواریم در دولت دوازدهم به آن دست یابیم.
وی عدم توازن در اقتصاد حوزه ICT را از دیگر موضوعات مهم و چالش هایی عنوان کرد که باید مورد بررسی قرار گیرد.
دبیر عالی شورای فضای مجازی در پایان با تاکید بر پیشرفت در همه حوزه های اقتصاد ICT گفت: اگر این کار به درستی صورت نگیرد ما دچار نابسامانی خواهیم شد که انشالله این مشکلات حل شده و از طرفی در دولت دوازدهم دغدغه پهنای باند دسترسی نداریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: امیدوارم خداوند با پهنای باند بیشتری به زندگی شما خیر و برکت دهد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خطاب به مجموعه رایتل، گفت: امیدوارم خداوند با پهنای باند بیشتری به زندگی شما خیر و برکت دهد.
دکتر علی ربیعی نیز در مراسم افتتاح پروژه های رایتل به مناسبت دهه مبارک فجر، با بیان اینکه امروز بدون شک حوزه ICT همه بخش ها را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: اگر سهم خود را از اقتصاد جهانی از این بخش به دست آوریم و یا اگر نتوانیم به این مهم دست یابیم زندگی ایرانی همچنان متاثر از ICT ادامه دار خواهد بود و شاهد شکل گیری نهادهایی در این بخش هستیم و نمی توانیم شتاب در این حوزه را نادیده بگیریم.
وی با اشاره به اینکه سهم ICT در اشتغال در حال افزایش است، گفت: امیدواریم این سهم را به حدود ۲۰ درصد ارتقا دهیم و برای سال آینده نیز رقم ۱۲ درصدی را اختصاص دادیم که باید پرشتاب تر در این بخش حرکت کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک به رایتل و همکاران آن مجموعه، گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شده و نسبت به آن تجدید نظری صورت گیرد بحث مقاومت در برابر فناوری های نوین است چرا که موضوع مقابله با تماس تصویری، سه سال رایتل را عقب انداخت. درواقع دچار تقدم و تاخر نظریه ها در تکنولوژی هستیم و همین موضوع تبعاتی را به همراه دارد.
وی ادامه داد: باید به تکنولوژی فائق آییم و به بهترین نحو از آن استفاده کنیم و در عین حال که به آسیب شناسی پدیده ها توجه می کنیم، مزایای آن را نادیده نگیریم.
دکتر ربیعی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه ما بیشتر پدیده هایمان را آسیب شناسی می کنیم که البته هرچند که این دیدگاه غلط نیست، ولی فرصت های زیادی در آن نهفته است که باید در کنار آسیب شناسی به آن توجه شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابزار خوشحالی از خدمت به مردم و کارگران، گفت: هر چقدر که اقداماتی در زمینه رساندن سود بیشتر به بازنشستگان و منافع قشر پایین جامعه صورت گیرد قابل تقدیر است و بنده امیدوارم خداوند با پهنای باند بیشتری به زندگی شما خیر و برکت دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا