روسیه: اگر اوضاع در سوریه بدتر شود آتش‌بس نیز متوقف خواهد شد

موبنا – سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد، چنانچه اوضاع در حلب، سوریه در جهت بدتر شدن تغییر کند، آتش‌بس در حلب متوقف خواهد شد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، اوضاع در سوریه مدام در حال تغییر است و اگر این تغییرات به سمت بدتر شدن اوضاع در حلب پیش رود، آتش‌بس را …

موبنا – سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد، چنانچه اوضاع در حلب، سوریه در جهت بدتر شدن تغییر کند، آتش‌بس در حلب متوقف خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، اوضاع در سوریه مدام در حال تغییر است و اگر این تغییرات به سمت بدتر شدن اوضاع در حلب پیش رود، آتش‌بس را متوقف خواهیم کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد: «اوضاع در سوریه به سرعت تغییر می‌کند. اگر تغییر در جهت وخامت اوضاع باشد تصمیمات لازم درباره توقف آتش‌بس اعلام شده در حلب که ناشی از اوضاع فعلی در سویه خواهد بود، اتخاذ می‌شود.

روسیه آتش‌بس یکجانبه‌ای را از روز ۲۰ اکتبر (پنج‌شنبه) در حلب اعلام کرد و ارتش سوریه نیز اعلام کرد که به این آتش‌بس پایبند است. هدف از اعلام این آتش‌بس فراهم کردن شرایط برای عبور و خارج کردن غیرنظامیان از گذرگاه‌های انسانی در حلب عنوان شد.

روز گذشته مقامات روسی اعلام کردند که پوتین فرمان تمدید آتش‌بس برای ۲۴ ساعت دیگر را نیز صادر کرده است. این آتش‌بس در طول روز به مدت ۱۱ ساعت در هر ۲۴ ساعت اجرا می‌شود.

سخنگوی کاخ کرملین درباره تحریم‌های اروپا علیه روسیه نیز گفت، از نظر مسکو سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا تخریب کننده است.

وی تأکید کرد: «این دیدگاه مدت‌هاست که تغییر نکرده است. ما معتقدیم که موضعی با هدف گسترش و ادامه تحریم‌های ضدروسی به طور کامل تخریب کننده است. ما تصور می کنیم که چنین سیاستی روابط روسیه با اتحادیه اروپا و تک تک کشورهای این منطقه را تحت تأثیر قرا خواهد داد.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا