دید خیابانی گوگل در چهار کشور دیگر ادامه می یابد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از وایر، در زمینه دید خیابانی گوگل بسیاری از کشورها اعتراض خود را بر علیه گوگل به شکل علنی اعلام کرده اند.این اعتراضات مبنی بر تجاوز به حریم خصوصی افراد بیان شده بود و به تازگی هم اخباری مبنی بر جاسوسی تصادفی گوگل از کاربران شبکه‌های Wi-Fi منتشر …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از وایر، در زمینه دید خیابانی گوگل بسیاری از کشورها اعتراض خود را بر علیه گوگل به شکل علنی اعلام کرده اند.
این اعتراضات مبنی بر تجاوز به حریم خصوصی افراد بیان شده بود و به تازگی هم اخباری مبنی بر جاسوسی تصادفی گوگل از کاربران شبکه‌های Wi-Fi منتشر شده است.
گوگل در حالی اقدام به جمع آوری تصاویر از چهار کشور دیگر می کند که اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خودروهای عکسبرداری دید خیابانی از شبکه‌های Wi-Fi محافظت نشده را حذف کرده است.
این تصاویر به برنامه‌ نقشه‌ گوگل اضافه می شود و به کاربران امکان می‌دهد به مرور عکس‌هایی با زاویه‌ دید ۳۶۰ درجه بپردازند که در سطح خیابانی از یک محل گرفته شده‌اند.
بر این اساس گوگل در چهار کشور سوئد، آفریقای جنوبی، نروژ و ایرلند به کار خود ادامه می‌دهد.
غول جست‌وجوی گوگل در ماه مه اعتراف کرد از شبکه‌های بی‌سیم بدون حفاظت اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و کد نرم‌افزاری قدیمی مورد استفاده در سیستم‌هایش را عامل بروز چنین مشکلی خوانده بود.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا