گزارش تحقیق و تفحص ازشرکت مخابرات باید مراحل قانونی خود را طی کند

احمد مهدوی ابهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درپاسخ به اعتراض نادر قاضی پور رییس کمیته تحقیق وتفحص از شرکت مخابرات مبنی  بر این موضوع که دلیل عدم ارائه این گزارش از جانب رییس کمیسیون صنایع ومعادن  به صحن علنی مجلس ،مشخص نیست، اظهارداشت: این گزارش طی کمتراز دوهفته اخیر در اختیاررییس …

احمد مهدوی ابهری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا درپاسخ به اعتراض نادر قاضی پور رییس کمیته تحقیق وتفحص از شرکت مخابرات مبنی  بر این موضوع که دلیل عدم ارائه این گزارش از جانب رییس کمیسیون صنایع ومعادن  به صحن علنی مجلس ،مشخص نیست، اظهارداشت: این گزارش طی کمتراز دوهفته اخیر در اختیاررییس کمیسیون صنایع قرار گرفته است.
وی  اشاره به اینکه آیین نامه مرتبط با ارائه این گزارشها ، افزود: رییس کمیسیون صنایع و اعضای کمیسیون یک ماه فرصت دارند تا اینگونه گزارش ها را بررسی کنند.
به گفته وی، گزارش تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات باید مورد تصویب قرار بگیرد و پس از جمع بندی نهایی وارائه پیشنهادها باید از وزیرارتباطات دعوت شود تا دفاعیات لازم را ازاین گزارش  انجام دهد و پس از طی این مراحل گزارش  کامل به صحن علنی مجلس ارائه می شود.
ابهری از برگزاری نشستی مشترک  بین اعضای کمیته تحقیق و تفحص و کمیسیون صنایع برای نهایی کردن این گزارش در روز یکشنبه خبر داد و گفت: در شرایط فعلی گزارش تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران مراحل نهایی خود را طی می کند.
چندی پیش رییس کمیته تحقیق وتفحص از شرکت مخابرات با اعتراض به عملکرد رییس  کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد: دلیل اینکه رییس کمیسیون این گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه نمی کند،مشخص نیست.
به گفته قاضی پوربا وجود نهایی شدن گزارش  تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ، این گزارش توسط رییس کمیسیون صنایع و معادن مسکوت مانده است.
وی معتقد است تخلفات بسیاری از شرکت مخابرات در این گزارش آماده است و یک نسخه از این گزارش به  دیوان  محاسبات ، نسخه دیگر به سازمان بازرسی کل کشور و سایر سازمان ها و نهاد های مرتبط برای شناسایی متخلفان ارسال می شود. 
هزینه وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات مخابرات ایران، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه، نحوه اجرای مناقصات و مزایده‌های چهار سال گذشته این شرکت و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه‌‌ها، از جمله موارد مطرح شده در کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران است.
ابهامات درباره افزایش قیمت پیامک تلفن همراه بدون مصوبه و سایر طرح‌های مخابراتی طبق قانون برنامه چهارم، تاخیردراجرای پروژه ظرفیت‌سازی شش میلیون خط تلفن همراه، شفاف‌سازی صورتهای مالی و تعیین دقیق بازدهی سهام و چگونگی انتقال دارایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات ، از دیگر مواردی بوده که در این طرح به آن اشاره شده است.

۱۱۷/۱۱

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا