با هک نکسوس وان مصرف باتری کاهش یافت

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از تاپتن، به گفته مهندسان گوگل شارژ باتری نکسوس وان در صورتی که نمایشگر آن با نور قرمز کار کند ۴۲ درصد بیشتر از مورد دیگر باتری مصرف می کند.  از آنجا که گوشی های هوشمند نسبت به سایر تلفن های همراه به دلیل پشتیبانی از برنامه و …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از تاپتن، به گفته مهندسان گوگل شارژ باتری نکسوس وان در صورتی که نمایشگر آن با نور قرمز کار کند ۴۲ درصد بیشتر از مورد دیگر باتری مصرف می کند.
 از آنجا که گوشی های هوشمند نسبت به سایر تلفن های همراه به دلیل پشتیبانی از برنامه و نرم افزارها و کاربردهای گوناگون انرژی بیشتری مصرف کرده، شارژ باتری آن سریع تر تمام می شود.
نکسوس وان هم یکی از گوشی هایی است که به سرعت باتری آن خالی می شود. از این رو مهندسان گوگل با هک آن توانستند مصرف انرژی این گوشی را تا حد چشمگیری کاهش دهد.
به گفته مهندسان گوگل این هک برپایه رنگهای نمایشگر OLED (دیودهای ساطع کننده نور ارگانیکی) این تلفن همراه قرار دارد و هر پیکسل واحد به طور جداگانه سه کانال را تشکیل می دهد که هر یک از این کانالها دارای یک رنگ اصلی (قرمز، سبز، آبی) هستند، بنابراین می توان به طور مستقیم روی فعالیت این کانالهای منفرد دست برد و تنها از یکی از این سه رنگ استفاده و از مصرف انرژی ناشی از فعالیت نمایشگر تا ۴۲ درصد جلوگیری کرد.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا