فنلاند اولین کشوری که اینترنت را حق مسلم شهروندان می‌داند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از افتردون، دولت فنلاند اعلام کرده همه شهروندان این کشور دست کم باید به اتصالات یک مگابایتی دسترسی داشته باشند.بر این اساس دولت فنلاند اعلام کرده تا سال ۲۰۱۵ سرویس اینترنت را با سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه برای همه شهروندان ارایه می کند.بر اساس این گزارش ۹۷ …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از افتردون، دولت فنلاند اعلام کرده همه شهروندان این کشور دست کم باید به اتصالات یک مگابایتی دسترسی داشته باشند.
بر این اساس دولت فنلاند اعلام کرده تا سال ۲۰۱۵ سرویس اینترنت را با سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه برای همه شهروندان ارایه می کند.
بر اساس این گزارش ۹۷ درصد جمعیت فنلاند هم اکنون به اتصالات پهن باند دسترسی دارند.
فنلاند در طول سال گذشته این لایحه را به شکل قانونی در آورد و در پی آن کشور اسپانیا هم اقدام مشابهی در ماه نوامبر انجام داد.
بر اساس بیانیه وزارت ارتباطات فنلاند، از ماه جاری تمامی خدمات‌دهندگان مخابراتی باید به کاربران خانگی و کاربران تجاری، اتصال‌های اینترنتی پرسرعت با قیمت مناسب فراهم کنند و بدون توجه به محل زندگی آن‌ها، باید اتصال یک مگابیت بر ثانیه را برای تمامی خانه‌های فنلاندی فراهم کنند.
به گفته وزیر ارتباطات فنلاند، این کشور به نقش اینترنت در زندگی هر روز مردم فنلاند توجه زیادی دارد.
از آنجا که سرویس های اینترنت فقط برای سرگرمی مورد استفاده قرار نمی گیرد، فنلاند به سختی بر روی توسعه و گسترش جامعه اطلاعاتی کار می کند.
این در حالی است که در طول سال های گذشته اکثر مردم به این سرویس دسترسی نداشتند.
بر اساس این گزارش دولت بریتانیا هم اعلام کرده تا سال ۲۰۱۲ همه شهروندان به اتصالات پهن باند دو مگابایت بر ثانیه دسترسی خواهند داشت اما این قضیه هنوز به شکل قانونی درنیامده است.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا