استفاده از تلفن همراه به مرز خطر رسیده است

ایمان اسلامی روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: رفتارهای مربوط به تلفن همراه و وابستگی به آن درعصر حاضر حتی از اعتیاد کاربران  به رایانه و لپ تاپ هم شدیدتر شده است.وی با اشاره به اینکه  تلفن همراه به دلیل نداشتن  وزن زیاد به راحتی در جیب یا کیف جا می‌گیرد …

ایمان اسلامی روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: رفتارهای مربوط به تلفن همراه و وابستگی به آن درعصر حاضر حتی از اعتیاد کاربران  به رایانه و لپ تاپ هم شدیدتر شده است.
وی با اشاره به اینکه  تلفن همراه به دلیل نداشتن  وزن زیاد به راحتی در جیب یا کیف جا می‌گیرد و در نتیجه هیچ محدودیتی برای حمل آن وجود ندارد، گفت: این مساله  منجر به معضلی اساسی برای خانواده ها شده است.
این روانشناس افزود: در حال حاضر میزان افسردگی و اضطراب در میان کاربران تلفن همراه  نسبت به کسانی که به اینترنت یا موبایل اعتیاد دارند، به طور معناداری بیشتر شده است .
وی تصریح کرد: باوجود تمایل شدید و روزافزون به استفاده از موبایل، شواهد اندکی مبنی بر بهبود کیفیت زندگی بشر از طریق استفاده از این وسیله وجود دارد.
اسلامی گفت : این وسیله نه تنها افراد را خوشحال تر از گذشته نکرده است، بلکه در مقابل منجر به به افزایش اضطراب در بسیاری از کاربران موبایل نیز شده است .
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا