نخستین جلسه کمیسیون تخصصی مدیریت فاوا برگزار شد

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور در حاشیه این جلسه، گفت: ۱۵ کمیته در حوزه های مختلف نظیر دولت الکترونیکی، تجارت و بانکداری الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، زیر ساخت های فناوری اطلاعات و فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی تشکیل شده …

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس رضا تقی پور در حاشیه این جلسه، گفت: ۱۵ کمیته در حوزه های مختلف نظیر دولت الکترونیکی، تجارت و بانکداری الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، زیر ساخت های فناوری اطلاعات و فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: کمیته امنیت فاوا، رفاه، حقوق، قوانین و مدیریت پروژه های راهبردی، برنامه و بودجه، فرآیندهای بین سازمانی، پشتیبانی و توسعه مدیران ارشد فاوا، سیاستگذاری نیروی انسانی فاوا، سیاستگذاری منابع اطلاعاتی، صنعت و توسعه صادرات فاوا، تعاملات بین المللی، فنی سامانه های کاربردی عمومی، دیگر کمیته های تخصصی تشکیل شده در این حوزه هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اعضای این کمیته ها را نمایندگان دستگاههای اجرایی تشکیل می دهند و ریاست هر کمیته تخصصی را معاون وزیر مربوطه در آن حوزه بر عهده خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: این کمیته ها مباحث مختلف را که باید به پروژه ها تبدیل شوند را بررسی و راه کارهای اجرایی شدن این پروژه ها را به کمیسیون تخصصی ارایه خواهند داد.
مهندس رضا تقی پور تأکید کرد: کمیسیون تخصصی نیز پس از بررسی موضوعات ارسال شده، پیشنهادهای احتمالی لازم را در خصوص تهیه قوانین و ایجاد سازو کارهای اجرایی به کار گروه مدیریت فناوری اطلاعات دولت ارایه خواهد کرد تا به سرعت امکان عملیاتی شدن پروژه های تعریف شده در این حوزه در طول برنامه پنجم فراهم شود.
وی در خصوص وظایف عمومی و مشترک کمیته های تخصصی نیز گفت: هماهنگی همکاری با کمیسیون های تخصصی مدیریت فاوا در قالب ارایه پیشنهاد و یا انجام امور ارجاعی، شناسایی افراد فعال و نخبگان حوزه تخصصی در داخل و خارج کشور ، بررسی کلیه پروژه های اجرا شده در دست اقدام یا در حال تعریف و ایجاد سامانه کاربردی از جمله وظایف کمیته های ۱۵ گانه محسوب می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فعالیت های کار گروه مدیریت فاوا نیز گفت: این کار گروه تاکنون در سه نوبت تشکیل جلسه داده که اهداف کلان، اقدامات اساسی، ساختار پیشنهادی مدیریت فاوا در کشور و همچنین مسائل حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی در زمینه زیرساخت و کاربرد را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده و راهکارهای آن نیز ارایه شده است.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا