اپراتور سوم و خارجی ها

به اعتقاد کارشناسان انتقال تکنولوژی و دانش اپراتوری آن چیزی خواهد بود که در حضور اپراتور خارجی در عرصه تلفن همراه کشور معنی پیدا می کند که اقدامی که شاید بتواند سبب جذب بیشتر مشترکان و کیفیت سرویس دهی شود.کارشناسان براین باورند که دانش و علم مخابرات در کشور ما وجود دارد ،اما آنچه که …

به اعتقاد کارشناسان انتقال تکنولوژی و دانش اپراتوری آن چیزی خواهد بود که در حضور اپراتور خارجی در عرصه تلفن همراه کشور معنی پیدا می کند که اقدامی که شاید بتواند سبب جذب بیشتر مشترکان و کیفیت سرویس دهی شود.
کارشناسان براین باورند که دانش و علم مخابرات در کشور ما وجود دارد ،اما آنچه که درانتقال تکنولوژی باید کسب شود بحث دانش اپراتوری است که در زمان حاضر کشورما فاقد آن می باشد.
فقدانی که سبب شده  تا  کاربران تلفن همراه کشورمان از سرویس های قدیمی تر و با کیفیت پائین تر استفاده کنند.
اگرچه امروزه دست یابی به سیمکارت تلفن همراه به راحتی و با کمترین قیمت برای همگان امکان پذیر شده ، اما مشترکان تلفن همراه در کشور ما هنوز به استانداردهای جهانی برای بهره گیری از این وسیله ارتباطی نرسیده اند.
در همین حال وزیر ارتباطات با بیان اینکه تامین تله کام با اختیار خود می تواند شریک خارجی انتخاب کند، گفته است که این اپراتور مجاز است که ۴۹ درصد از سهام خود را به خارجی ها واگذار کند.
این در شرایطی است که سایر اپراتورهای فعال کشورمان از چنین امکانی بهره مند نبوده اند و برای انتخاب شریک خارجی خود باید مراحل قانونی سختی را طی می کردند.
وضعیت  تالیا به عنوان شرکتی که در زمینه واگذاری سیمکارت اعتباری پیش از همه فعالیت خود را شروع کرد، ولی امروزه به دلیل مشکلات در جذب سرمایه گذار خارجی ، به یکی از پروژه های مسکوت مخابراتی تبدیل شده، نمونه ای عینی در همین حوزه است.
در همین حال با مشخص شدن برنده اپراتور سوم ، چینی ها فرصت را از دست نداده و برای سرمایه گذاری در این پروژه جدید مخابراتی تمایل خود را اعلام کردند.
“گو لیمینگ ” مدیر شرکت چینی ZTE از حضور در مناقصه ای  که از سوی مسئولان شرکت تامین تله کام برای نصب تجهیزات شبکه موبایل نسل سوم برگزار شده ،خبر داده و گفته که این شرکت با حضور در این مناقصه خواستار فعالیت در پروژه  اپراتور سوم می باشد.
شنیده ها حاکی از آن است که دیگر شرکت های چینی همچون هوواوی و نیز شرکت های اروپایی مانند اریکسون و نوکیا هم از کنار این پروژه بی تفاوت عبور نکرده اند و برای نصب تجهیزات شبکه موبایل نسل سوم در این مناقصه حاضر شده اند.
با این حال انتظار می رود مسولان اپراتور سوم با بهره مندی از این امتیاز هرچه زودتر با بازاریابی های  بین المللی خود اقدامات لازم را برای انتقال تکنولوژی از سایر کشورهای صاحب فناوری در این حوزه انجام دهند و به بهترین شکل مسیر پیشرفت صنعت مخابرات را  در کشورمان رقم بزنند.
۱۱۷/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا