مذاکره با اپراتورها برای استفاده‌ی مشترک از آنتن

مهدی افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: برای استفاده مشترک از آنتن‌ها در حال مذاکره با اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه هستیم اما هنوز این موضوع نهایی نشده است.او با تاکید بر اینکه مایلیم از آنتن‌های اپراتورها به‌صورت مشترک استفاده کنیم گفت: برای این موضوع از طرفی باید طراحی …

مهدی افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: برای استفاده مشترک از آنتن‌ها در حال مذاکره با اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه هستیم اما هنوز این موضوع نهایی نشده است.
او با تاکید بر اینکه مایلیم از آنتن‌های اپراتورها به‌صورت مشترک استفاده کنیم گفت: برای این موضوع از طرفی باید طراحی فنی نیز این اجازه را به ما بدهد زیرا ممکن است محل‌هایی که ما برای این کار در نظر می‌گیریم با محل آنتن‌های موجود اپراتورها منطبق نباشد و یا شاید امکاناتی که آن‌ها به ما دادند اجازه استفاده مشترک از آنتن‌ها را به ما ندهد.
او با تاکید بر اینکه ما کارمان را انجام می‌دهیم تصریح کرد: نمی‌توانیم منتظر باشیم و اکنون مشغول بررسی برای یافتن محل‌هایی برای نصب آنتن هستیم و در این راستا با شهرداری‌ نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم.
۹ ماه فرصت برای ارائه سیم‌کارت‌ها
عضو هیات مدیره شرکت تامین تلکام با بیان اینکه بعد از صدور پروانه، ۹ ماه فرصت داریم که شبکه را در تهران، کلان شهرها و بخشی از جاده‌ها ایجاد کنیم، گفت: این سیم‌کارت‌ها به‌صورت دائمی و اعتباری است که درباره قیمت آن تصمیم‌گیری خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با تلاش مضاعف سرویس خوبی را در این زمینه ارائه دهیم.
او با تاکید بر اینکه کار طراحی شبکه و تامین تجهیزات از مهم‌ترین و مشکل‌ترین کارهایمان محسوب می‌شود، ابراز کرد: همچنین تیم‌هایی نیز مشغول بازاریابی و تعیین تعرفه‌ها و کار کارشناسی برروی آن هستند.
ارائه رسمی سیم‌کارت ۲۲ بهمن‌ماه جاری
به گزارش ایسنا مدیرعامل شرکت تامین تلکام نیز پیش از این در گفت‌و‌گو با ایسنا گفته بود: سیم‌کارت‌های اپراتور سوم رسما از ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری ارائه می‌شود ولی درتلاشیم این کار در بعضی از شهرها سریع‌تر انجام شود، براساس مجوزی که داریم امکان راه‌اندازی شبکه‌های نسل ۲ و ۳ (۲G/3G) را خواهیم داشت و باید ببینیم براساس استراتژی‌های بازاریابی که در حال تدوین است چه رویکردی را در شهرهای مختلف از منظر (۲G/3G) اتخاذ می‌کنیم که این موضوع تا دو ماه آینده نهایی می‌شود و برمبنای نتایج این مطالعات قیمت‌گذاری و نوع سرویس‌های مبتنی بر داده تصمیم‌گیری خواهد شد.
امکان ارائه سرویس دیتا
به گفته سید ذبیح‌الله فیض‌آبادی، مزیت اصلی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر این است که علاوه بر سرویس مکالمه (Voice) که کیفیت آن به مراتب بهتر از نسل دوم است؛ امکان ارائه سرویس دیتا و تبادل دیتا برروی این سیم‌کارت‌ها وجود دارد.
به عبارتی اینترنت پرسرعت و سرویس‌های مبتنی بر آن، از جمله پرداخت از طریق موبایل (M-Payment) بانکداری مراه، تلفن تصویری VPN، ویدئو درخواستی (VOD)، ویدئو کنفرانس، پست الکترونیک (E-Mail) پیام‌های چند رسانه‌یی، تجارت از طریق موبایل، خدمات آموزشی، بهره‌برداری از شبکه‌های اینترنت و اینترنت در حال حرکت و بسیاری از سرویس‌های متنوع دیگر را می‌توان برروی آن ارائه داد.
وی درباره تعرفه مکالمه و قیمت سیم‌کارت‌ها تصریح کرده بود: این موضوع هنوز نهایی نشده است و باید به رقابتی بودن تعرفه توجه کنیم چون قاعده بازار، فعالیت برمبنای قیمت رقابتی است و باید دررابطه با بحث بازاریابی و فعالیت‌ به موضوع رقابت پذیری توجه کرده و جوانب امر را در نظر بگیریم، لذا تعیین تعرفه در دست مطالعه و بررسی است.
سیم‌کارت‌ها قابلیت تماس تصویری دارند
اما وزیر ارتباطات درباره‌ی زمان واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه گفت: تعهد دوستان طبق پروانه، ۹ ماه بعد از فعال ‌شدن قرار‌داد است، ولی دوستان به ما قول دادند که این ۹ ماه را از همین الان که پروانه به آن‌ها اعطا شده، حساب کنند؛ یعنی انشاء‌الله قبل از پایان سال جاری سیم‌کارت را بتوانیم به مردم عرضه کنیم.
۱۲۰ هزار تومان سقف قیمت سیم‌کارت
به گفته رضا تقی‌پور تماس تصویری به‌عنوان اولین خدمات پایه‌ی اپراتور سوم محسوب می‌شود و خدمات ارزش‌ افزوده دیگری نیز خواهد داشت و آن پهنای باند مورد نیاز برای خدمات دولت الکترونیکی و ارتباط با شبکه‌ی ملی اینترنت و دریافت خدمات بانکی و پرداختن به موضوعات پرداخت الکترونیکی در این شبکه به وفور قابل ارائه خواهد بود.
وی ادامه داد: حداکثر میزان مبلغی که با عنوان سقف برای قیمت این سیم‌کارت‌ها در نظر گرفته شده ۱۲۰ هزار تومان است که البته اعتباری هم می‌تواند داشته باشد.
او اظهار کرد: الزامی در پروانه اپراتور سوم تلفن همراه‌ وجود ندارد که حتما سرویس‌هایش را برروی گوشی‌های ساخت داخل ارائه دهد و مضافا این‌که به نظر می‌رسد از نظر منطقی این کار سختی است که ما همه‌ی کاربران را مجبور کنیم که حتما از گوشی داخلی استفاده کنند.
حق‌لایسنس برای این اپراتور ‌۴۰۱ میلیارد تومان و جمع مبلغ حق‌السهم سالیانه‌ای که باید به رگولاتوری بدهد، ‌۶/۲۳ درصد است و حدود ‌۱۶ هزار میلیارد تومان برای کشور در طول ‌۱۵ سال درآمد دارد.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا