رکورد حجم روزانه معاملات شکسته شد

در چهارمین روز هفته ،۷ هزار و ۷۹۳ میلیون سهم در  ۹ هزار و ۳۴۱ بار معامله به ارزش ۸ هزار و ۸۳۸ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال در تالارهای بورس اوراق بهادار داد و ستد شد که  این حجم از سهام دادو ستد شده بیشترین حجم  از ابتدای امسال بوده است .        به …

در چهارمین روز هفته ،۷ هزار و ۷۹۳ میلیون سهم در  ۹ هزار و ۳۴۱ بار معامله به ارزش ۸ هزار و ۸۳۸ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال در تالارهای بورس اوراق بهادار داد و ستد شد که  این حجم از سهام دادو ستد شده بیشترین حجم  از ابتدای امسال بوده است .

       
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در چهارمین روز معاملات این هفته ارزش بازار سهام به  ۷۱۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۳ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریالی تجربه کرد.

تمام شاخص ها صعودی بودند

در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۱ خرداد‌ماه ۸۹ شاخص کل با ۷۰ واحد افزایش نسبت به روز دوشنبه، عدد ۱۴ هزار و ۱۰۹ واحد را نشان می دهد که بیشترین تاثیر مثبت را سهام شرکت‌های مخابرات ایران،مدیریت پروژه‌ای‌نیروگاهی‌ایران و فولاد مبارکه اصفهان شاخص داشتند.

 

در عین حال، شاخص آزاد شناور به ۱۷ هزار و ۶۷۱ واحد رسید که نسبت به دیروز  ۹۱ واحد افزایش داشته است.

شاخص بازار اول هم امرزو عدد ۱۱ هزار و ۵۶۷ واحد را، نشان می دهد،که  این رقم نسبت به دوشنبه ۱۰ خردادماه ۴۶ واحد رشد دارد.

براساس این گزارش در معاملات بازار دوم ، شاخص این بازار با افزایش ۱۸۹ واحدی مواجه شد و در پایان مبادلات در ۲۰ هزار و ۴۳۰ واحد توقف کرد.

همچنین شاخص صنعت با رشد ۵۳ واحدی نسبت به روز دوشنبه در عدد ۱۰ هزار و ۷۹۴ واحد متوقف شد.

 این در حالی است که در پایان مبادلات امروز بازار سرمایه شاخص ۵۰ شرکت برتر با رشد ۴ واحدی به عدد ۶۱۷ واحد رسید.

مخابرات به تنهای در صدر ایستاد

در‌مبادلات‌ امروز‌ بازار،‌سهام شرکت‌های مخابرات، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با ۲۵/۱۷،۴۲/۱۵ و ۸۲/۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر روری شاخص داشتند.

همچنین سهام شرکت صنایع لاستیکی سهند با ۵/۳ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد را تجربه کرد و به یکهزار و ۲۱۴‌ ریال رسید که این سهم تاثیر ۰۶/۰ واحدی بر شاخص داشت و سهام شرکت‌ قند نقش جهان با ۴۹/۳ درصد رشد و تاثیر ۱۶/۰ واحدی برشاخص در رتبه دوم قرار گرفت.

 در عین حال سهام شرکت‌های تولید سموم علف‌کش با ۴۹/۳ درصد، فرآوری مواد معدنی ایران ‌با ۴۸/۳ درصد، و سرامیک‌های‌صنعتی اردکان با ۴۸/۳ درصد افزایش قیمت بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

 

در مقابل، قیمت سهام بلوکی شرکت های مدیریت پروژه‌های نیروگاهی‌ایران‌ با ۴/۸۰‌ درصد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۷/۶۲ درصد، ملی صنایع مس ایران  با ۱۴/۶۲ درصد، فولاد‌مبارکه اصفهان با ۶۱/۵۹ درصد، مخابرات ایران با ۶۷/۵۷ درصد، ۵ شرکتی بودند که سهام بلوکی آنها معاملات‌ امروز را با بیشترین کاهش قیمت به پایان رساندن.

لازم به ذکر است که سهام شرکت‌های‌ کالسیمین با ۵/۳ درصد،قند اصفهان‌با ۴۹/۳ درصد، کشت‌و‌صنعت پیاذر با ۴۹/۳ درصد، قند نیشابور با ۴۸/۳ درصد و مس شهیدباهنر با ۴۴/۳ درصد کاهش بیشترین افت را به خود اختصاص دادند.

“اخابر” پرتقاضاترین سهم بازار

بنابراین گزارش سهام شرکت مخابرات ایران‌با ۳۶ میلیارد و ۷۴۷ میلون ریال در قیمت یکهزار و ۹۷۵ ریال در صدر پرتقاضا ترین سهم بازار قرار گرفت.

این در حالی بود که سهام شرکت بانک سینا ، با ۲۷ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال در ‌قیمت ۲هزار و ۸۰۱ ریال، صنعتی دریایی ایران با ۲۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال در قیمت ۳ هزار و ۳۱۳‌ ریال، سرمایه گذاری غدیر با ۱۲ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال در قیمت ۲ هزار و ۴۳۹ ریال  و سرمایه گذاری بانک ملی با ۷ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال در قیمت یکهزار و ۳۵۱ ریال پر‌تقاضا‌ترین سهام بازار بودند.

همچنین بلوک ۸۴۰ میلیون و ۱۵۰هزار سهمی بانک صادرات در ۳ قیمت به ارزش ۴ هزار و ۷۶۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بیشترین صف خرید را به خود اختصاص داد که نسبت به روز دوشنبه ۲۰۲میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال رشد قیمت را نشان می دهد.

 در بازار امروز سه شنبه ۱۱ ‌خردادماه ۸۹ ارزش صف فروش سهام کالسیمین در قیمت ۱۳ هزار و ۸۵۰ ریال به ارزش  ۱۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال در صدر لیست عرضه ای بازار ایستاد و سهام شرکت ماشین سازی اراک در قیمت یکهزار و ۴۴۲ ریال به ارزش  ۹ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال در جایگاه دوم بود.

همچنین رتبه های سوم تا پنجم بهترین عرضه های در اختیار شرکت های فولاد خوزستان در قیمت ۵ هزار و ۹۸۶ ریال به ارزش ۷ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال، حفاری شمال در قیمت ۲ هزار و ۶۱۱ ریال به ارزش ۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و باما با قیمت ۱۴ هزار و ۲۲۶ ریال با ارزش ۴ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال قرار داشت.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا