شرکت پست” ای میل ایرانی” را همراهی می کند

 مجتبی نصیری معاون فنی شرکت پست در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :پست الکترونیک ایرانی یا همان ای میل ایرانی بحثی است که شرکت فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات متولی آن هستند و شرکت پست به عنوان پیشخوان این طرح این دو مجموعه را همراهی می کند .وی از ویژگی ایمیل ایرانی را حفظ …

 مجتبی نصیری معاون فنی شرکت پست در گفتگو با سازمان خبری موبنا گفت :پست الکترونیک ایرانی یا همان ای میل ایرانی بحثی است که شرکت فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات متولی آن هستند و شرکت پست به عنوان پیشخوان این طرح این دو مجموعه را همراهی می کند .
وی از ویژگی ایمیل ایرانی را حفظ امنیت بیشتر اطلاعات عنوان کرد و افزود: در صورت استفاده از آن اطلاعات ای میل در داخل کشور گردش می کند و مانند ای میل های غیرایرانی نظیر یاهو، جی میل و هات میل که در خارج از کشور میزبانی می شوند ، اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمی شود.
نصیری گفت:  چندی پیش شرکت فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد تاکنون برای بیش ازسه هزار کاربر اینترنت کشور، پست الکترونیک ملی را فعال کرده است.
گفتنی است، براساس بخشنامه که در سوم مهرماه سال ۱۳۸۶ ابلاغ شد، مقرر شد درگاه خدمات الکترونیک ایران به به مدیران w ww.iran.ir نشانی دستگا ههای دولتی، خدمات پست الکترونیک ارایه دهد.
در این بخشنامه همچنین از مدیران دولتی خواسته شد به منظور امنیت اطلاعات بیشتر، پست الکترونیک خود را روی پرتال واحد دولت الکترونیک ایران ایجاد و از آن برای تما سهایشان استفاده کنند .
کاربران ای میل ملی باید برای تایید و تثبیت هویت خود علاوه بر تکمیل و ارسال فرم الکترونیک، نام های را با مهر و امضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی خود نیز ارایه دهند.
۱۸۲/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا