ایده یک لپ تاپ برای هر کودک به تبلت انجامید

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از گاردین، بنیاد غیر انتفاعی OLPC هم اکنون قصد دارد تبلت های مجهز به تراشه شرکت Marvel Technologies را تولید کند که تاکنون با نام مستعار XO-3 شناخته شده است.موسس بنیاد OLPC امیدوار است قیمت تبلت های XO-3 را زیر ۱۰۰ دلار نگه دارد، زیرا Marvel بازار گسترده …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از گاردین، بنیاد غیر انتفاعی OLPC هم اکنون قصد دارد تبلت های مجهز به تراشه شرکت Marvel Technologies را تولید کند که تاکنون با نام مستعار XO-3 شناخته شده است.
موسس بنیاد OLPC امیدوار است قیمت تبلت های XO-3 را زیر ۱۰۰ دلار نگه دارد، زیرا Marvel بازار گسترده ای را شامل مدارس و مراکز آموزش های پزشکی برای این تبلت در نظر گرفته است.
ایده یک لپ تاپ برای هر کودک به تبلت انجامید
OLPC هیچ گاه موفق نشد قیمت XO را به زیر ۲۰۰ دلار برساند. این رقم دوبرابر شعار ظاهری OLPC یعنی تولید “نت بوک های ۱۰۰ دلاری” است.
بنیاد OLPC آرزوهای بزرگی را در سر می پروراند، اما در تحقق آنها موفقیت چندانی به دست نیاورد. نگروپونه در سال ۲۰۰۵ پیش بینی کرد که ظرف دو سال، ۱۰۰ میلیون لپ تاپ به فروش خواهد رسید، اما تا امروز فقط دو میلیون لپ تاپ در سراسر جهان به فروش رفته است.
تبلت های جدید به یک دوربین و برخی هم به دو دوربین برای کنفرانس اینترنتی مجهز هستند. این دستگاه ها از اتصال Wi-Fi بهره می برند، بعضی مانند آی پد اپل از فناوری چند لمسی پشتیبانی می کنند و حتی قادر به پخش تصاویر ویدیویی با وضوح تصویر بالا و به صورت سه بعدی هستند.
مایکروسافت یکی از شرکای اصلی بنیاد OLPC بوده و سیستم عامل ویندوز در لپ تاپ های XO به کارگرفته شده است. اما نگروپونته به تازگی اظهار داشت که نسل جدید لپ تاپ های OLPC با ویندوز ۷ وارد بازار نخواهد شد، زیرا این سیستم عامل به حافظه و قدرت پردازش بالایی نیازمند است.
مدیرعامل OLPC از رونمایی رسمی تبلت ۱۰۰ دلاری این بنیاد غیر انتفاعی در نمایشگاه CES 2011 در ماه ژانویه خبر داد. به گفته نگروپونته، XO-3 در نمایشگاه CES با سیستم عامل آندرویید گوگل رونمایی خواهد شد، اما این دستگاه تا سال ۲۰۱۲ به نسخه از لینوکس مجهز خواهد شد.
نمونه اولیه XO-3 که با سیستم عامل آندروید کار می‌کرد، برای نخستین بار در نمایشگاه محصولات مصرفی لاس وگاس در ابتدای سال جاری به نمایش درآمد و احتمال دارد XO-3 تا ماه ژانویه ۲۰۱۲ با سیستم عامل لینوکس متفاوتی کار کند.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا