منتظر رونمایی از «گوشی های بالارده» در نمایشگاه CES 2016 نباشید

در این نمایشگاه تقریبا همه شرکت های بزرگ حضور می یابند و معمولا پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه، شرکت ها اقدام به برگزاری کنفرانس های متعدد کرده و محصولات شاخص خود را رونمایی می کنند. لنوو لنوو امسال حضور بسیار فعالی در نمایشگاه CES دارد. این شرکت چینی علاوه بر نوت بوک ها …

در این نمایشگاه تقریبا همه شرکت های بزرگ حضور می یابند و معمولا پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه، شرکت ها اقدام به برگزاری کنفرانس های متعدد کرده و محصولات شاخص خود را رونمایی می کنند.

لنوو
لنوو امسال حضور بسیار فعالی در نمایشگاه CES دارد. این شرکت چینی علاوه بر نوت بوک ها و تبلت های متعددی که پیش از شروع نمایشگاه معرفی کرده از گوشی هوشمندی هم رونمایی کرد که قیمت مناسبی دارد و روی دوربین سلفی آن تمرکز شده است. این گوشی Vibe S1 Lite نام دارد.
دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی محصول سونی است و از فلش LED پشتیبانی می کند تا کیفیت عکس ها افزایش یابد. لنوو قیمت ۱۹۹ دلار را برای این گوشی در نظر گرفته است. دوربین اصلی گوشی هم ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور فوکوس خوکار و فلش دوگانه است.
از جمله مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند باید به تراشه مدیاتک MT6753 با چهار هسته پردازشی و فرکانس ۱/۳ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت اشاره
کرد.
آلکاتل
قرار است آلکاتل وان تاچ نیز در جریان این نمایشگاه از محصولات سری Pixi 4 رونمایی کند که شامل دو گوشی هوشمند ۳/۵ و ۴/۵ اینچی و فبلت ۶ اینچی است.
بر اساس گزارش آلکاتل، دستگاه های این سری از نظر طراحی، کیفیت صدا، کیفیت دوربین و عمر باتری رضایت بخش هستند.
این شرکت همچنین از ساعت هوشمند CareTime برای کودکان رونمایی می کند. با این ساعت می توان همیشه با بچه ها در ارتباط بود، برای فرزندان پیام صوتی ارسال کرد و امکان برقراری تماس نیز وجود دارد. همچنین کودکان می توانند به ۱۰ مخاطب از پیش تعریف شده خود پاسخ دهند و امکان برقراری تماس با ۵ شماره ثبت شده نیز وجود دارد. به این ترتیب والدین می توانند مطمئن باشند که فرزندان آنها نمی توانند با اشخاص ناشناس تماس بگیرند. ضمن اینکه یک GPS داخلی برای این ساعت در نظر گرفته شده و والدین براساس آن می توانند فرزندان خود را مکان یابی کنند.
LG_rollable_OLED-650-80
ال جی
شرکت ال جی نیز از سری K گوشی های هوشمندش با فناوری دوربین پیشرفته و قابلیت های UX را شامل می شود، رونمایی کرد. دو محصول اول این سری، K10 و K7 هستند و از زبان طراحی glossy pebble برای نسل جوان برخوردارند.
K10 دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگا پیکسلی دارد.
با قابلیت های Gesture Shot و Gesture Interval Shot ال جی، گرفتن سلفی راحت شده است. Gesture Shot، قابلیتی است که با آن کاربران می توانند تنها با بالا آوردن یک دست باز در جلوی لنز و مشت کردن آن عکس بگیرند. دو بار باز و بسته کردن دست باعث فعال شدن خودکار قابلیت Gesture Interval Shot می شود و دوربین چهار عکس پی در پی می گیرد. هر دو گوشی به فلش سلفی مجهز شده اند تا تصاویری که کاربران حتی در تاریکی می گیرند بدون نقص ثبت شود.
CES2015_hero-1200-80
آرکاس
شرکت آرکاس یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه دو سری جدید از گوشی هایش با نام Power و Cobalt معرفی کرد.
در سری Power به طول عمر بالای باتری و در گوشی های سری Cobalt به رنگ بندی توجه شده است.
گوشی Archos 40 Power به صفحه نمایش ۴ اینچ با وضوح ۴۸۰×۸۰۰ پیکسل و پردازنده Spreadtrum SC7731C چهار هسته ای با فرکانس ۲/۱ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم مجهز شده است.
این گوشی همچنین دارای ۸ گیگابایت حافظه رم با پشتیبانی از درگاه microSD است و از دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED و دوربین ۲ مگاپیکسل سلفی بهره می برد.
گوشی Archos 50 Power نیز از صفحه نمایش ۵ اینچ با پردازنده Mediatek MT6735، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. این گوشی از شبکه ۴G پشتیبانی می کند و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد.
گوشی دیگر آرکاس Archos 50 Cobalt است. این گوشی در رنگ های متنوع و با قیمت ۹۹ یورو عرضه می شود. گوشی ۵۰ Cobalt دارای صفحه نمایش ۵ اینچ با وضوح ۷۲۰ پیکسل است و از اتصال ۴G پشتیبانی می کند. این گوشی دوربین ۸ مگاپیکسل اصلی و باتری آن نیز ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.
گوشی بعدی Archos 55 Cobalt+ است که از صفحه نمایش ۵/۵ اینچ با رزولوشن HD، پردازنده Mediatek 6535 و حافظه رم ۲ گیگابایت است.
این گوشی از دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسل و باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد و قیمت آن ۱۴۹ یورو است.

ایسر
شرکت ایسر هم امسال در نمایشگاه حضور CES دارد و علاوه بر تبلت و لپ تاپ، یک گوشی ویندوزی هم معرفی کرده است.
این گوشی Liquid Jade Primo نام دارد و به صفحه نمایش ۵/۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل از نوع AMOLED با شیشه گوریلا گلس مجهز شده است.
گوشی هوشمند جدید ایسر از پردازنده Snapdragon 808، سه گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابیت و اتصال LTE نوع Cat 6 پشتیبانی می کند.
این گوشی به دوربین ۲۱ مگاپیکسلی مجهز شده و از فلش دوگانه LED برای عکاسی در محیط های کم نور بهره می برد. با دوربین این گوشی می توان با کیفیت ۴K فیلمبرداری کرد و از دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی بهره می برد.
گوشی جدید ایسر از قابلیت Continuum نیز پشتیبانی می کند تا بتوان در آن عملکرد مشابه کامپیوترهای دسکتاپ را تجربه کرد. از طریق داک Continuum می توان ماوس و صفحه کلید را به گوشی متصل کرد و تصویر سیستم عامل ویندوز را روی نمایشگرهای بزرگ مشاهده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا