تولد یک نوزاد میان برف و کولاک

چهار نفر از سربازان برجك مرزبانی گردنه ژالانه ظهر روز يكشنبه درست زمانی که قصد داشتند براي آوردن ناهار به پاسگاه مركزی در گردنه دالانی بروند، با سقوط بهمن مواجه شدند. در اين حادثه يك نفر از آنها به نام خالد مرادی جان باخت و سه نفر ديگر نيز زخمی شدند. به دنبال وقوع اين …

چهار نفر از سربازان برجك مرزبانی گردنه ژالانه ظهر روز يكشنبه درست زمانی که قصد داشتند براي آوردن ناهار به پاسگاه مركزی در گردنه دالانی بروند، با سقوط بهمن مواجه شدند. در اين حادثه يك نفر از آنها به نام خالد مرادی جان باخت و سه نفر ديگر نيز زخمی شدند.
به دنبال وقوع اين حادثه نيروهای مردمی و مرزبانی روز دوشنبه برای پايين آوردن پيكر سرباز جانباخته و سه سرباز زخمی ديگر به پاسگاه اعزام شدند كه به دليل ارتفاع زياد برف و شدت كولاك- عوامل امدادی به كمك نيروهای مردمی بعد از ٥ساعت تلاش، توانستند جسد مرزبان جانباخته را به همراه سه مرزبان زخمی به مسجد روستای دركی انتقال دهند.
جسد مرزبان جانباخته كه اهل شهرستان سنقر و كليايي از توابع استان كرمانشاه است، شامگاه دوشنبه در بيمارستان سروآباد به خانواده وي تحويل داده شد و سه مرزبان مصدوم نيز براي درمان به بيمارستان بوعلي مريوان
اعزام شدند.
زکریا نیکرفتار سرپرست گروه امدادونجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان سروآباد درباره این حادثه گفت: « پس از تماس با مسئولان شهرستانی قرار شد که یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شود که با توجه به شناختی که از منطقه داشتیم، با وجود مشکلاتی مانند ناپایداری هوا عملا چنین امری ممکن نبود. با این‌حال با وجود شرایط موجود بلافاصله به همراه تیم امدادونجات کوهستان رأس ساعت ٣٠: ٠٩ به روستای درکی رسیده و در قالب دوتیم به همراه جوانان و مردم روستای مذکور درشرایط سخت جوی و منطقه صعب‌العبور موفق شدیم که علاوه برجسد فوت‌شده و مجروحان بهمن به نیروهایی نیز که در آن شرایط سخت برای نجات همرزمان خود به منطقه آمده بودند، امدادرسانی کنیم. درنهایت پس از ۵ساعت عملیات امدادونجات طاقت‌فرسا توانستیم جسد را با حضور مسئولان شهرستانی تحویل خانواده‌اش دهیم.»
همچنین در ادامه کمک‌رسانی‌های امدادگران در برف و کولاک این چند روز، نیروهای هلال‌احمر در عملیات جداگانه خود نیز موفق شدند نوزادی که در میان برف‌ها متولد شده بود را نجات دهند. این مادر و نوزاد تازه متولد‌شده‌اش درمیان برف‌های مناطق شمال‌غرب کشور گرفتار شده بودند که با عملیات چند تیم نجاتگر، رهایی یافتند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا