برخورد با عاملان حمله به سفارت سعودی

سیدحسین هاشمی درحاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سفارتخانه هر کشور جزئی از خاک آن کشور محسوب می شود و حمله و تعرض به آن نه تنها مورد تایید نیست بلکه تلخ و محکوم است. وی با اشاره به اینکه در زمان اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی و حمایت برخی …

سیدحسین هاشمی درحاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سفارتخانه هر کشور جزئی از خاک آن کشور محسوب می شود و حمله و تعرض به آن نه تنها مورد تایید نیست بلکه تلخ و محکوم است.

وی با اشاره به اینکه در زمان اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی و حمایت برخی کشورها از وی نیز موضوع حمله به سفارتخانه برخی کشورها مطرح شده بود تصریح کرد: در آن زمان که رهبر معظم انقلاب در جایگاه رئیس جمهوری قرار داشتند اعلام کردند که تعرض به سفارتخانه کشورها معقول نیست و این حرکت را تقبیح کردند.

استاندار تهران شهادت آیت الله نمر باقر النمر را ضایعه بزرگ و دردناک برای جهان اسلام ذکر کرد و گفت: حساسیت و اعتراض مردم نسبت به شهادت آیت الله نمر طبیعی بود و درخواست های متعددی برای تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در روز ۱۳دی ماه(یکشنبه) به استانداری تهران ارائه شد.

وی افزود: مجوزی برای تجمع مقابل سفارت عربستان داده نشد و اما اجازه داده شد در مکان های دیگر همچون میدان های فلسطین و امام حسین (ع) تجمع های اعتراضی برگزار شود.

استاندار تهران با اشاره به اتفاق های رخ داده در نیمه شب شنبه گذشته، گفت: حدود ساعت ۲۲ و ۴۰ دقیقه عده ای از معترضان در نزدیکی سفارتخانه عربستان حضور یافتند و باوجود تمهیدات اولیه پلیس، به سفارتخانه حمله کردند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری نیز به طور کامل این حرکت را محکوم کردند و امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاق هایی در کشور نباشیم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا