ازدواج در کشور کاهش و طلاق افزایش یافته است

علی‌اکبر محزون دیروز در نشست شورای هماهنگی ثبت ‌احوال استان مرکزی در اراک افزود: در این مدت ٥٢٠‌هزار و ٢٤٠ مورد ازدواج و ١٢٣‌هزار و ٣٤٠ مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است. او گفت:  به‌طور میانگین در ٩ماهه امسال در هر ساعت ٧٩ واقعه ازدواج و ١٨ واقعه طلاق در کشور رخ داده …

علی‌اکبر محزون دیروز در نشست شورای هماهنگی ثبت ‌احوال استان مرکزی در اراک افزود: در این مدت ٥٢٠‌هزار و ٢٤٠ مورد ازدواج و ١٢٣‌هزار و ٣٤٠ مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است.
او گفت:  به‌طور میانگین در ٩ماهه امسال در هر ساعت ٧٩ واقعه ازدواج و ١٨ واقعه طلاق در کشور رخ داده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: میانگین سن ازدواج مردان در این مدت حدود ٢٨ و نیم ‌سال و دختران حدود ٢٤‌سال بوده است.
محزون اظهار کرد: میانگین سن طلاق‌های ثبت شده نیز برای مردان حدود ٣٥ و نیم و برای زنان ٣٠ و نیم‌ سال بوده است.
او گفت: در ٩ماهه امسال یک‌میلیون و ١٨٩‌هزار و ٣٦٧ مورد ولادت و ٢٧٧‌هزار و ٩١٤ واقعه وفات در کشور به ثبت رسیده که میزان موالید نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل افزایش چهار و نیم‌ درصدی و آمار فوتی‌ها نیز افزایش یک و هشت دهم ‌درصدی را نشان می‌دهد. مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: جمعیت کشور تا پایان ‌سال ٩٣ به ٧٨‌میلیون و ٦٠٠‌هزار نفر و تا پایان آذرماه امسال به ٧٩‌میلیون و ٤٩٠‌هزار نفر رسیده است. محزون گفت: بیشترین میزان ثبت ولادت ‌سال گذشته کشور به ترتیب مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان و کمترین میزان مربوط به استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی بوده است.
او ادامه داد: در ‌سال ٦٥ آمار زنان ١٥ تا ٤٩ساله کشور که در سن باروری بودند، ١٠‌میلیون و ٥٠٠‌هزار نفر با ٢‌میلیون و ٢٠٠‌هزار موالید اما در‌ سال ٩٠ آمار این گروه سنی در زنان به ٢٢‌میلیون و ٣٠٠‌هزار نفر با یک‌میلیون و ٣٥٠‌هزار موالید
رسیده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا