فناوری جدید BMW برای استفاده از امکانات خودرو بدون دخالت دست

به گزارش موبنا، شرکت BMW از هم‌اکنون خود برای بزرگترین رویداد فناورانه جهان موسوم به CES 2016 آماده کرده است تا بر این اساس هفته آینده در جریان برگزاری این نمایشگاه بزرگ در لاس‌وگاس آمریکا از فناوری جدید خود موسوم به AirTouch رونمایی کند. فناوری AirTouch به گونه‌ای ساخته شده است که کنترل کلیه قابلیت‌های …

به گزارش موبنا، شرکت BMW از هم‌اکنون خود برای بزرگترین رویداد فناورانه جهان موسوم به CES 2016 آماده کرده است تا بر این اساس هفته آینده در جریان برگزاری این نمایشگاه بزرگ در لاس‌وگاس آمریکا از فناوری جدید خود موسوم به AirTouch رونمایی کند.

فناوری AirTouch به گونه‌ای ساخته شده است که کنترل کلیه قابلیت‌های سرگرمی و ارتباطی داخل خودرو را بدون استفاده از دست فراهم می‌کند و به راننده و سرنشینان امکان می‌دهد با حرکات بدن بتوانند سیستم‌های داخلی را مدیریت کنند.

این شرکت خودروسازی آلمانی اعلام کرد محصولات ۲۰۱۶ BMW 7 قابلیت کنترلی مبتنی بر حرکات بدن را شامل می‌شوند و راننده به کمک سیستم جدید حتی با حرکت انگشت روی هوا هم می‌تواند صدای بلندگوها را کم/زیاد کند یا به تلفن خود پاسخ دهد.

سیستم AirTouch یک فناوری هوشمند است که می‌تواند در فضای داخلی خودرو به صورت سه‌بعدی همه حرکات راننده و سرنشینان را تشخیص دهد و البته، فقط دستورات حرکتی راننده را برای کنترل سیستم‌های داخلی ترجمه کند.

بر این اساس در مدل‌های جدید اتومبیل‌های BMW راننده و سرنشینان می‌توانند با استفاده از حرکات دست و بدن خود کلیه قابلیت‌های ارایه شده در نمایشگر لمسی را مورد استفاده قرار دهند.

این سیستم یک حسگر کوچک هوشمند است که بین آیینه وسط و کنسول مرکزی تعبیه شده است و به تمام قسمت‌های داخلی خودرو تسلط دارد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا