سرعت انتقال سیگنال‌های ارتباطی چند هزار برابر شد

به گزارش موبنا، مهندسان در این اقدام الکترون‌ها و پروتن‌ها را در یک تراشه میکروپردازنده با یکدیگر ادغام کردند. این فرآیند یک نتیجه قابل ملاحظه در پی داشت و توانست دنیای ارتباطات را مبتنی بر فناوری‌های مینیاتوری متحول کند. این پردازنده که هم‌اکنون به صورت عملی به نمایش درآمده است، توانست سرعت انتقال سیگنال‌ها را …

به گزارش موبنا، مهندسان در این اقدام الکترون‌ها و پروتن‌ها را در یک تراشه میکروپردازنده با یکدیگر ادغام کردند. این فرآیند یک نتیجه قابل ملاحظه در پی داشت و توانست دنیای ارتباطات را مبتنی بر فناوری‌های مینیاتوری متحول کند.

این پردازنده که هم‌اکنون به صورت عملی به نمایش درآمده است، توانست سرعت انتقال سیگنال‌ها را به طور باورنکردنی افزایش دهد.

در این آزمایش دو پردازنده که هر کدام از آنها ۷۰ میلیون ترانزیستور و ۸۵۰ قطعه فوتونیک مخصوص انتقال نور را شامل می‌شدند، در کنار یکدیگر قرار گرفتند. هر یک از تراشه‌های مخصوص این سیستم به اندازه ۳ در ۶ میلیمتر ساخته شد که این اقدام نیز یک رکورد جدید بود.

لازم به ذکر است طراحی این پردازنده و تراشه‌ها به قدری کوچک بود که تاکنون هیچ گروه یا محققی موفق به انجام آن نشده بود. دانشمندان هم‌اکنون در تلاشند با رفع مشکلات کنونی این پردازنده را به تولید انبوه برسانند.

محققان بر این باورند که مدل نهایی این پردازنده می‌تواند سرعت انتقال سیگنال‌های ارتباطی مبتنی بر نور را نسبت به سیستم‌های کنونی چند هزار برابر افزایش دهد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا