مجسمه ویسی را وسط اهواز نصب کنید

در این میان یک نکته عجیب باعث شده تا میزان توجه به این تیم جنوبی افزایش پیدا کند؛ عدم استفاده از حتی یک بازیکن اسم و رسم‌دار. عبدالله ویسی با جوانانی نظیر حسن بیت‌سعید (بهترین گلزن کنونی این تیم) توانست فعل خواستن را به خوبی صرف کند و حالا اعتماد به‌نفس همین نفرات کم‌تجربه به‌حدی …

در این میان یک نکته عجیب باعث شده تا میزان توجه به این تیم جنوبی افزایش پیدا کند؛ عدم استفاده از حتی یک بازیکن اسم و رسم‌دار. عبدالله ویسی با جوانانی نظیر حسن بیت‌سعید (بهترین گلزن کنونی این تیم) توانست فعل خواستن را به خوبی صرف کند و حالا اعتماد به‌نفس همین نفرات کم‌تجربه به‌حدی رسیده که حرف از جام گرفتن می‌زنند. حسن بیت‌سعید گفت‌وگوی خود با «شهروند» را اینگونه آغاز می‌کند: «این روزها همه خوزستان خوشحالند؛ ما واقعا کار بزرگی کردیم و حتی باعث شدیم مردم ناکامی‌های فولاد و استقلال‌اهواز را از یاد ببرند. همین برایمان کافی است ولی نباید اشباع شویم. حالا که فهمیده‌ایم، می‌توانیم از پس هر تیمی برآییم، ‌باید تا روز آخر لیگ همین‌طور ادامه دهیم. کارمان آسان نیست اما بی‌تردید از حالا به بعد هدفی جز قهرمان‌شدن در لیگ‌برتر نداریم.»
عزت و ذلت دست‌خداست
او در ادامه به تمجید از عبدالله ویسی می‌پردازد: «ما بازیکنان استقلال‌خوزستان به ویسی مدیون هستیم. شاید اگر او نبود، هرگز فرصت بازی در لیگ‌برتر را به‌دست نمی‌آوردیم. در این شرایط خوشحالم که جواب اعتمادش را به‌خوبی دادیم. به نظرم باید مجسمه ویسی را وسط شهر اهواز نصب کنند. این اتفاق درشرایطی رخ داد که یک مربی خارجی با کلی ادعای اول فصل به یکی مثل من که برای صعود تیمم (فولادنوین) به لیگ‌برتر زحمت کشیده بودم، حتی اجازه نداد تمرین کنم و خیلی راحت عذرم را خواست. باور کنید عزت و ذلت دست خداست، هرچند که من واقعا برای اسکوچیچ آه نکشیدم.»
از آقای‌گلی طارمی هم خوشحال می‌شوم
آقای‌گل دوم لیگ‌برتر درباره شانس خود برای کسب این عنوان هم سخن گفت: «هنوز زمان زیادی تا پایان فصل مانده است اما به آقای گلی هم فکر می‌کنم. قطعا تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم اول به تیمم کمک کنم و بعد اگر خدا خواست عنوان آقای‌گلی را به‌دست آوردم. هرچند که یک رقیب سرسخت مثل مهدی طارمی دارم. البته اگر مهدی هم آقای گل شود، خوشحال می‌شوم چون او هم مثل من جنوبی و بی‌ادعاست»

نگاهی آماری به سرنوشت قهرمان‌های نیم‌فصل در پایان فصل
استقلال‌خوزستان، مطمئن از سهمیه آسیایی!

شهروند| شاید این همه شادی بازیکنان استقلال خوزستان بابت قهرمانی نیم‌فصل اول به لحاظ حسی و با توجه به کار بزرگی که آنها با دست خالی انجام داده‌اند، طبیعی باشد اما بدون ذره‌ای تلاش برای لوث کردن کار بدیع تیم
عبدالله ویسی، آمار نشان داده اکثر قهرمان‌های نیم‌فصل ادوار گذشته لیگ‌برتر در پایان فصل جایگاه اول را حفظ نکرده‌اند.
فقط ٥ قهرمان
در ١٤ دوره گذشته لیگ‌برتر، تنها ٥ بار، قهرمان نیم‌فصل، فاتح کل فصل شده است؛ سپاهان در فصول دوم، نهم و دهم، فولاد در فصل چهارم و استقلال تهران در فصل پنجم. حالا باید دید استقلال خوزستان به‌عنوان غیرمنتظره‌ترین قهرمان نیم‌فصل اول، ششمین تیم این جمع نام می‌گیرد یا خیر. هرکدام از قهرمانان نیم‌فصل در پایان فصل در بدترین حالت در رده چهارم قرار گرفتند. پس استقلال خوزستان حتی اگر میانگین ٢ امتیاز در هر بازی را حفظ نکند(با این میانگین به راحتی قهرمان می‌شود) هم می‌تواند به حضور در ٤ تیم ابتدایی امیدوار باشد.
عملکرد قهرمان فصل در نیم‌فصل اول
در جهت معکوس، قهرمانان فصول گذشته لیگ‌برتر در بدترین حالت نیم‌فصل اول را در رده سوم به پایان رسانده‌اند. اگر به خرافه و تکرار تاریخ دل ببندیم، امسال یکی از ٣ تیم استقلال خوزستان، استقلال تهران یا ذوب‌آهن در پایان فصل به جام قهرمانی بوسه می‌زنند چون سابقه نداشته تیمی با رتبه پایین‌تر از سومی در پایان نیم‌فصل اول، فصل را با جام قهرمانی پشت سر بگذارد.
فاتحان نیم‌فصل
سپاهان با ٤ و ذوب‌آهن و استقلال با ٣ قهرمانی، رکورددار قهرمانی در نیم‌فصل اول هستند که سپاهان ٣ بار توانسته قهرمانی نیم‌فصل را با فتح جام توام کند، ذوب‌آهن هرگز موفق به انجام چنین کاری نشده و استقلال یکبار چنین کاری انجام داده است. پرسپولیس، تراکتورسازی، سایپا و فولاد، دیگر فاتحان نیم‌فصل هستند پس استقلال خوزستان بر خلاف تنهایی‌اش در بهترین آمارهای این فصل، در این یک آیتم تنها نیست و قبل از خودش یک جنوبی دیگر (فولادخوزستان) را قهرمان نیم‌فصل لیگ‌برتر دیده است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا