سونی ظرفیت باتری‌های موبایلی را دو برابر می‌کند

به گزارش موبنا، اگرچه باتری‌های امروزی با سرعت بیشتری شارژ می‌شوند، اما باید اعتراف کرد که توان آنها نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است. فناوری لیتیوم-یونی در سال ۱۹۹۱ به یک استاندارد جهانی برای باتری‌ها تبدیل شد و همچنان بخش اعظم دستگاه‌های موبایلی با این فناوری عرضه  می‌شود. ولی شرکت سونی در حال کار …

به گزارش موبنا، اگرچه باتری‌های امروزی با سرعت بیشتری شارژ می‌شوند، اما باید اعتراف کرد که توان آنها نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است.

فناوری لیتیوم-یونی در سال ۱۹۹۱ به یک استاندارد جهانی برای باتری‌ها تبدیل شد و همچنان بخش اعظم دستگاه‌های موبایلی با این فناوری عرضه  می‌شود. ولی شرکت سونی در حال کار کردن روی نسل جدیدی از باتری‌ها است که مبتنی بر عنصر سولفور ساخته می‌شود.

الکترودهای داخل باتری‌های سولفوری مبتنی بر فرآیند الکترولیت با سرعت بالا انرژی مورد نیاز را دریافت می‌کنند و طول چرخه شارژ باتری را به میزان قابل ملاحظه کاهش می‌دهند که البته این باتری‌ها توان کمتری نسبت به فناوری لیتیوم-یونی دارند.

ولی سونی ادعا می‌کند راهکار جدیدی شناسایی کرده است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند و باتری‌های سولفوری جدید را ۴۰ درصد باظرفیت‌تر از باتری‌های سولفوری کنونی بسازد.

این می‌تاند یک تحول ویژه محسوب شود. زیرا اگر چنین فناوری صورت گیرد، با گوشی هوشمند Nexus 6P با همین اندازه می‌تواند توان ۴۵۰۰ میلی‌آمپری را در اختیار بگیرد. توان این باتری هم‌اکنون ۳۲۰۰ میلی‌آمپر است.

بر این اساس می‌توان گفت گوشی هوشمند galaxy S6 سامسونگ که هم‌اکنون توان ۲۵۰۰ میلی‌آمپری دارد، طرفیت ۳۷۵۰ میلی‌آمپری را شامل می‌شود و گوشی آیفون ۶ اپل نیز با ظرفیت ۱۸۱۰ میلی‌آمپری، توان ۲۳۵۰ میلی آمپری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

شرکت سونی اعلام کرد که با فناوری جدید خود برای تولید انبوه باتری‌های سولفوری به شرکت‌های موبایل‌ساز امکان می‌دهد نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را باریک‌تر تولید کنند و با حفظ اندازه باتری، توان بیشتری را در آن ارایه دهند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا