سیستم عامل Firefox OS بازنشسته شد

به گزارش موبنا، شرکت موزیلا با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که در نظر دارد تولید و توسعه سیستم عامل Firefox OS را برای همیشه کنار بگذارد و کانال‌های ارسال این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند را متوقف کند. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که موزیلا دریافته است نمی‌تواند با سیستم‌های عامل موفق در …

به گزارش موبنا، شرکت موزیلا با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که در نظر دارد تولید و توسعه سیستم عامل Firefox OS را برای همیشه کنار بگذارد و کانال‌های ارسال این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند را متوقف کند.

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که موزیلا دریافته است نمی‌تواند با سیستم‌های عامل موفق در بازار جهانی رقابت کند و از بازار گوشی‌های هوشمند درآمد به دست آورد.

شرکت موزیلا اعلام کرد بخش‌های مربوط به توسعه سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند را غیرفعال کرده است و ترجیح می‌دهد به صورت ویژه روی مرورگر اینترنتی فایرفاکس تمرکز داشته باشد.

سیستم عامل Firefox OS نخستین بار با گوشی‌های هوشمند رده‌پایین به کاربران جهانی معرفی شد و هیچ یک از گوشی‌های مجهز به آن نتوانستند در بازاز جهانی موفق شوند. سیستم عامل Firefox OS فقط با ابزارهای اینترنتی فعالیت می‌کند و همین مسئله باعث شده است از آن استقبال نشود.

البته باید توجه داشت کاربرانی که گوشی‌های مبتنی بر این سیستم عامل را خریدند همچنان می‌توانند از آن استفاده کنند و دستگاه‌های موبایلی مجهز به Firefox OS هم همچنان خدمات مربوطه را دریافت می کنند. ولی موزیلا قصد ندارد این سیستم عامل را به‌روز کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا