One A9 اچ‌تی‌سی؛ یک گوشی با طراحی لوکس

طراحی طراحی گوشی One A9 نزدیک‌ترین شباهت را به آیفون ۶ اپل دارد. به طوری که علاوه بر خطوط روی بدنه، حتی دوربین و فلش قرار گرفته در پشت دستگاه هم بی‌شباهت به آیفون اپل نیست. بدنه One A9 از جنس آلومینوم باکیفیتی ساخته شده و لبه‌های گوشی منحنی و پشت دستگاه کاملا صاف و …

طراحی
طراحی گوشی One A9 نزدیک‌ترین شباهت را به آیفون ۶ اپل دارد. به طوری که علاوه بر خطوط روی بدنه، حتی دوربین و فلش قرار گرفته در پشت دستگاه هم بی‌شباهت به آیفون اپل نیست.
بدنه One A9 از جنس آلومینوم باکیفیتی ساخته شده و لبه‌های گوشی منحنی و پشت دستگاه کاملا صاف و صیقلی است بنابراین احتمال لیز خوردن گوشی زیاد است.
صفحه نمایش حسی از لوکس بودن را القا می‌کند و حسگر اثر انگشت در قسمت پایین صفحه ‌نمایش قرار گرفته است. از این حسگر به عنوان کلید Home نیز می‌توان استفاده کرد.
در کل گوشی One A9 طراحی بسیار زیبایی دارد که شبیه هیچ یک از گوشی‌های اچ‌تی‌سی با ظاهری مقاوم نیست بلکه ترکیب فلز و شیشه زیبایی آن را چند برابر کرده است.

 صفحه نمایش
اچ‌تی‌سی در گوشی One A9 به جای ‌‌IPS از پنل AMOLED ساخت سامسونگ بهره برده است. صفحه نمایش این گوشی ۵ اینچی با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است و از پوشش گوریلا گلس ۴ بهره می‌برد.
همانند گوشی‌های سامسونگ، رنگ‌ها در این گوشی اشباع شده هستند و وضوح آن کاملا رضایت‌بخش و مناسب است و زاویه دید خوبی دارد، اما زیر نور خورشید جزییات تصویر به خوبی دیده نمی‌شود.

 دوربین
گوشی One A9 به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین سلفی آن هم ۵ مگاپیکسلی است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده و در شرایط نوری نامناسب و کم نیز می‌توان تصاویر بهتری ثبت کرد.
در کل عملکرد دوربین One A9 متوسط است به طوری که نمی‌توان انتظار داشت در شرایط نوری نامناسب کیفیت تصاویر مناسب و رضایت‌بخش باشد.
One A9 امکان ثبت ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.
از دوربین ثانویه ۴ مگاپیکسلی One A9 نمی‌توان انتظار زیادی به عنوان یک دوربین ثانویه داشت.
در کل دوربین ۱۳ مگاپیکسلی One A9 شاید بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند ساخت اچ‌تی‌سی باشد.

 سیستم‌عامل و پردازنده
One A9 جزو معدود گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است که به آخرین نسل از سیستم عامل گوگل، آندرویید ۶ مارشمالو مجهز شده است. اچ‌تی‌سی در این گوشی هم از رابط کاربری سنس بهره برده که شامل قابلیت‌های خاصی در آندرویید ۶ است که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از ژست‌های حرکتی اشاره کرد. در حالت استندبای نیز می‌توان با دو بار لمس صفحه نمایش آن را روشن کرد.One A9 از پردازنده اسنپدراگون ۶۱۷ بهره می‌برد و در دو نسخه با ۲ یا ۳ گیگابایت رم عرضه شده است. این پردازنده در رده پردازنده‌های میان‌رده کوالکام قرار می‌گیرد بنابراین نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

 باتری
گوشی One A9 دارای باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است که شارژدهی متوسطی دارد و برای یک روز کاری با عملکرد متوسط مناسب است.برای پخش ویدیو با کیفیت HD این گوشی ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژ نگه می‌دارد و برای وبگردی می‌توان تا ۸ ساعت روی این گوشی حساب کرد.

 نقاط ضعف
گوشی One A9 با وجود طراحی زیبا و شکیلی که دارد، اما از نقاط ضعفی هم برخوردار است که از جمله آن می‌توان به عملکرد متوسط دوربین و باتری اشاره کرد.
همچنین با وجود اینکه این گوشی از ظاهر زیبایی در سطح گوشی‌های پرچمدار برخوردار است، اما پردازنده آن در رده گوشی‌های پیشرفته نیست و یکی از پردازنده‌های رده متوسط کوالکام به شمار می‌رود.

 کلام آخر
گوشی One A9 طراحی بسیار زیبایی دارد اگرچه شباهت این گوشی با آیفون را نمی‌توان نادیده گرفت.
بدنه گوشی بسیار خوش ساخت و باکیفیت است.
استفاده از صفحه نمایش AMOLED با وضوح Full HD بر کیفیت این گوشی می‌افزاید از سوی دیگر بدنه فلزی، رابط کاربری سنس مبتنی و آندرویید ۶ و حسگر اثر انگشت از ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا