مگاپیکسل دوربین گوشی را ملاک قرار ندهید

بر این اساس گوشی‌های هوشمندی راهی بازار شده‌اند که دارای دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا حتی ۲۳ تا ۴۱ پیکسل هستند و افرادی که به دنبال گوشی با دوربین پیشرفته‌اند معمولا گول این اعداد و ارقام را می‌خورند. شاید شما هم جزو آن دسته از کاربرانی باشید که هنگام خرید گوشی، دوربین و تعداد مگاپیکسل برای‌‌تان …

بر این اساس گوشی‌های هوشمندی راهی بازار شده‌اند که دارای دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالا حتی ۲۳ تا ۴۱ پیکسل هستند و افرادی که به دنبال گوشی با دوربین پیشرفته‌اند معمولا گول این اعداد و ارقام را می‌خورند.
شاید شما هم جزو آن دسته از کاربرانی باشید که هنگام خرید گوشی، دوربین و تعداد مگاپیکسل برای‌‌تان مهم باشد و فکر کنید که هر چه میزان مگاپیکسل‌های دوربین بالاتر باشد کیفیت آن بهتر خواهد بود.
در این گزارش به دلایلی می‌پردازیم که ثابت می‌کند تعداد مگاپیکسل در کیفیت و کارایی دوربین خیلی مهم نیست.
اما در اصل چه قابلیتی در دوربین گوشی‌های هوشمند اهمیت دارد؟
اگر پاسخ شما تعداد مگاپیکسل دوربین است پس بیشتر تحت تاثیر تبلیغات و مارکتینگ قرار گرفته‌اید.
نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که با بالا رفتن تعداد مگاپیکسل دوربین، جزییات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند از امکانات بیشتر دوربین نهایت استفاده را ببرد.
اما ویژگی‌های دیگری در دوربین موبایل وجود دارد که بیش از تعداد مگاپیکسل روی کیفیت تاثیر گذار است.
مثلا اگر دقت کنید اپل تعداد مگاپیکسل‌هایی که روی گوشی‌های هوشمندش قرار می‌دهد نسبت به سایر رقبا کمتر است اما در طول چند سال گذشته دوربین گوشی‌های آیفون همواره در صدر بوده و بهترین گوشی‌های آندروییدی همواره با آیفون اپل و عملکرد دوربین، کیفیت تصاویر و تجربه کاربری مورد مقایسه قرار می‌گیرند.
اما بد نیست به ویژگی‌های دیگری بپردازیم که روی کیفیت تصاویر تاثیر می‌گذارند.
سایز پیکسل‌های دوربین، کیفیت سنسور و دیافراگم فاکتورهای مهمی هستند که روی عملکرد دوربین تاثیر بسیاری می‌گذارد.تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) و تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) همچنین فاکتورهای مهمی در کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند هستند.
اما در نهایت نرم‌افزارهای جانبی که قابلیت نصب روی گوشی‌های هوشمند را دارند و معمولا شرکت‌ها برنامه‌های نرم‌افزاری خاصی را روی گوشی‌هایشان ارایه می‌کنند، می‌توانند روی ویدیو و عکاسی با دوربین گوشی تاثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا