شاهکار «نولان» بازسازی می شود

شركت امبي پيكچرز حق بازسازي «ممنتو» را به‌دست آورده و قصد دارد نسخه تازه آن را همراه با چند پروژه ماندگار ديگر از جمله «داني داركو» و «مقاصد بيرحمانه» با بودجه ۲۵تا ۳۰ميليون دلار دوباره روانه پرده سينماها كند. ممنتو يا «يادگاري» كه سال ۲۰۰۰توليد و خيلي زود تبديل به فيلم محبوب بسياري از سينمادوستان …

شركت امبي پيكچرز حق بازسازي «ممنتو» را به‌دست آورده و قصد دارد نسخه تازه آن را همراه با چند پروژه ماندگار ديگر از جمله «داني داركو» و «مقاصد بيرحمانه» با بودجه ۲۵تا ۳۰ميليون دلار دوباره روانه پرده سينماها كند. ممنتو يا «يادگاري» كه سال ۲۰۰۰توليد و خيلي زود تبديل به فيلم محبوب بسياري از سينمادوستان شد، پروژه‌اي مستقل و بسيار كم‌هزينه بود اما حدود ۴۰ميليون دلار (بيش از ۴برابر بودجه توليد) در سراسر جهان فروخت و نامزد دريافت ۲ اسكار در رشته‌هاي بهترين فيلمنامه اقتباسي و بهترين تدوين شد.

نولان، دومين فيلم بلند داستاني خود پس از «تعقيب» را براساس داستاني كوتاه از برادرش جاناتان ساخت و موفقيت خيره‌كننده تجاري و هنري آن، جاي پاي خالق ۲۰ساله‌اش را در دنياي فيلمسازي محكم كرد. گاي پيرس، كري- آن موس و جو پانتوليانو بازيگران اصلي ممنتو هستند كه داستان جنايي آن از آخر به اول روايت مي‌شود و درباره مردي است كه حافظه كوتاه‌مدت خود را از دست داده و قصد دارد قاتل همسرش را شناسايي كند.

با استقبال مردم و منتقدان از فيلم، موج تقليد از آن هم راه افتاد و برخي فيلمسازان شيوه روايت معكوس را براي آثار خود برگزيدند. هنوز زمان آغاز توليد و اكران و كارگردان و بازيگران نسخه جديد يادگاري اعلام نشده است. نولان گرچه فقط ۸فيلم بلند در كارنامه دارد، با سه‌گانه بتمن، «تلقين» و «بين ستاره‌اي» يكي از موفق‌ترين و پولسازترين فيلمسازان سينماي جهان است. او تريلر روانشناسانه و جنايي «بي‌خوابي» را هم ساخته كه بازسازي يك فيلم موفق نروژي به همين نام است اما نسخه نولان با توجه به حضور چهره‌هايي چون ال پاچينو، رابين ويليامز فقيد و هيلاري سوانك از فيلم اصلي مشهورتر و موفق‌تر شد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا